Groei-echo: benen ver onder het gemiddelde

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door bordes, 24 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bordes

bordes Lid

12 aug 2007
    85
    1
    0
    Ermelo
    Hoi allemaal,

Ik heb eind van de middag mijn eerste groei-echo gehad. Ik ben nu 32 weken zwanger. Alle metingen zitten rond het gemiddelde, alleen de benen zitten er echt onder: 56.0 mm.
    Ik had niet een verloskundige uit mijn eigen praktijk en ze wilde er verder niet op ingaan. Ik weet niet hoe ik deze grootte moet uitleggen, ik weet niet of er nog meer echo's komen etc.
    Maar ze kunnen er toch niets aan doen lijkt me.

Hebben jullie ervaring hiermee? Zijn de beentjes echt te klein of kan dit nog extra groeien t.o.v. van de rest?

Hoofdje is 86.2 mm
    Buikomtrek 280.3 mm
    Hoofdomtrek 293.6 mm
    Gewicht 1.786 gram

2. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Belgiƫ - Antwerpen
    He meid.

Ik heb het omgekeerde, bij mij zijn haar beentjes wat langer dan gemiddeld.

Maar de dr zei dat dat allemaal nog kan veranderen hoor, en je moet ook weten dat de metingen niet altijd 100% zijn.

Dus geen zorgen maken, als het iets ernstigs zou betekenen had ze dat wel gezegd, toch?

3. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    Bij ons is daarover op de voorlichtingsavond voor de 20 weken echo (wat blijkbaar in het ziekenhuis verplicht is, maar bij de vk nooit wordt gedaan) er wel iets over verteld. Heeft de vk je doorgestuurd of gaan ze over een paar weken nog een nieuwe echo maken. En ze wilde er niet verder op ingaan :( nou lekker is dat. Ik zou dat toch wel willen weten.

Het blijft natuurlijk wel altijd erg lastig om te meten, zitten ze er een halve mm naast dan zit je opeen onder of boven het gemiddelde. Onze baby loopt met alle maten 3,5 week voor en inmiddels krijgen we elke 4 weken een groeiecho.

Ik zou er iig wel ff achteraan gaan als je je zorgen maakt.Kun je niet even bellen naar je eigen praktijk en met je eigen vk je waardes bespreken. Misschien kan zij je weer gerust stellen.

4. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Bij onze 20 weken echo, waren de beentjes een paar weken boven het gemiddelde. Mijn verloskundige vertelde, dat dit kon komen doordat de dijbeenbotten onregelmatig groeien. Misschien is dit bij jullie ook zo?

Deel Deze Pagina