Termijn tussen overlijden en vakantie?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Lief of Stoer, 4 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.032
    2.895
    113
    't Gezellige Brabant
    Nog geen antwoord, maar dat had ik ook niet anders verwacht. Wij gaan naar een Franse camping en hebben ook bij hen de verzekering afgesloten. Het is niet dat je even met een medewerker in NL belt. Uit eerder mailverkeer over iets anders bleek dat hun NL/EN niet al te best is en ze een simpele vraag niet goed begrepen waardoor we een heel vreemd antwoord kregen. We wachten het af...

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Toch niet onlogisch dat een Franse camping geen Nederlands, en zelfs geen Engels spreekt?

3. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Allereerst gecondoleerd, het is altijd heel verdrietig wanneer iemand die je zo dierbaar is komt te overlijden.

Toch zal dit geen reden zijn om je vakantie te annuleren. Is het overlijden van je schoonmoeder ook wel de echte reden waarom je wil annuleren? Of draag je dit nu aan omdat je eigen door andere omstandigheden geen zin hebt om op vakantie te gaan?

Mocht je niet (en ik denk terecht) meer kunnen annuleren wacht dan eerst maar even rustig af. De kans is nog best wel groot dat je helemaal niet kan gaan ivm alle beperkingen door de Corona uitbraak.

YaelStone, zara1983 en Lief of Stoer vinden dit leuk.
  4. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.032
    2.895
    113
    't Gezellige Brabant
    Vind ik niet. Hun hele website is wel volledig in het Nederlands en ook in Engelse versie beschikbaar. Ze geven aan liefst in Frans of Engels te mailen, maar dat Nederlands zelfs ook mag.

5. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ok dat is dan iets anders natuurlijk.

Lief of Stoer vindt dit leuk.
  6. bijnamoeder

bijnamoeder Bekend lid

26 mei 2013
    735
    522
    93
    Ik snap dat het een emotionele periode is maar als je wilt annuleren zul je in deze naar mijn mening daar zelf voor moeten opdraaien. Het overlijden op zich is geen reden om niet op vakantie te kunnen. Dat je niet wilt gaan, is mogelijk maar daar hoeft de camping of de verzekering niet voor te betalen!

NiVa0230, Lief of Stoer, YaelStone en 5 anderen vinden dit leuk.
  7. Zomerbloem

Zomerbloem Fanatiek lid

19 mrt 2018
    2.122
    2.577
    113
    Vrouw
    Nee dit kan niet.

Als schoonmoeder mee was gegaan had je het wel gekregen. Ik denk dat ze het daarom vroeg.

Je krijgt het alleen vergoed als de begrafenis nog niet is geweest of als ze in jouw vakantie zou overlijden.

8. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.032
    2.895
    113
    't Gezellige Brabant
    #28 Lief of Stoer, 12 mei 2020
    Laatst bewerkt: 12 mei 2020
    Ik heb zojuist antwoord gekregen en we kunnen gelukkig wel op grond van haar overlijden annuleren. Er staat geen termijn voor vermeld geven ze zelf ook aan (voor bv verhuizen, werk verliezen of andere baan wel). Wij zijn er in ieder geval erg blij mee. Er blijft ons weinig bespaard momenteel. Morgen kan ik van de volgende dierbare persoon afscheid gaan nemen. Het is echt om te huilen deze hele situatie.

9. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.487
    113
    fijn dat je antwoord hebt, en dat het annuleren kan.
    Heel veel sterkte, wat een moeilijke periode voor jullie.

10. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.270
    5.870
    113
    Vrouw
    Erg fijn voor jullie, maar ben wel heel erg benieuwd dan waar jullie verzekerd zijn. Bij 9 van de 10 maatschappijen is dit namelijk echt niet zo. Nogmaals sterkte

11. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.032
    2.895
    113
    't Gezellige Brabant
    Het was een annuleringsgarantie die je bij de camping zelf kon afsluiten. De voorwaarden zijn daardoor ook slechts beperkt tot 1 A4tje. En het was vele malen betaalbaarder als de doorsnee verzekeringen die ze in NL aanbieden. Hij was 26 euro op een bedrag van 1500 euro ongeveer. Geen poliskosten e.d. Ideaal naar nu blijkt.

12. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.270
    5.870
    113
    Vrouw
    Ah vandaar, maar wel fijne voorwaarde dan.

13. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    @Lief of Stoer Fijn voor jullie dat het annuleren toch kon. Inderdaad wel zeldzaam, over het algemeen kan het niet. Maar soms zijn de voorwaarden bij een kleinere verzekeraar net iets anders of uitgebreider. Sterkte met alles!

14. bijnamoeder

bijnamoeder Bekend lid

26 mei 2013
    735
    522
    93
    Fijn dat het gelukt is! Toch een zorg minder. Ik had niet verwacht dat dit mocht. Wil je iets delen van de situatie waarom je nu al weet dat je niet op vakantie wilt door het overlijden, vind dat ook lastig te begrijpen namelijk!

15. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.873
    7.937
    113
    Wat fijn dat het gelukt is.

Sterkte, zo te horen is dit een trieste periode voor jullie

16. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.032
    2.895
    113
    't Gezellige Brabant
    Wij zullen binnen afzienbare tijd nog een begrafenis hebben waarvoor we volgens de verzekering niet gedekt zijn. We willen daar wel graag heen als het zo ver is. Deze persoon is mij nl heel erg dierbaar. Vandaag ben ik bij hem geweest. Hij is uitbehandeld thuis en wilde mij graag nog zien. Daarvan heb ik natuurlijk gelijk gebruik gemaakt. Hij was heel goed aanspreekbaar en dat hebben we bij mijn schoonmoeder compleet gemist. Zij was binnen 3 uurtjes na een belletje weg. Onze kinderen hadden haar zelfs al een hele poos niet gezien, mede door corona. Dat wil ik natuurlijk niet nog een keertje meemaken.

Weet je, misschien hadden we niet geannuleerd als het alleen bij schoonmoeder was gebleven, al zat de hele situatie m.b.t. corona ons al niet lekker. Dat er nog een terminale dierbare bij kwam, heeft ons doen besluiten toch te annuleren en wel verder te kijken als het zo ver is dat we vrij hebben. Er kan tussentijds nog een hoop gebeuren in dit geval en we wilden dan eigenlijk niet de zorg nog eens hebben van het al dan niet annuleren in combinatie met de kosten die dat met zich mee zou brengen. Nu kunnen we rustig aan afwachten en kijken wat de komende tijd ons brengt. Misschien kunnen we alsnog op vakantie en dat zal dan zeker niet in Frankrijk zijn, maar in NL.

bijnamoeder vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina