Termijn vroeggeboorte nadert

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door toffepeer, 29 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.823
    2.249
    113
    Ik ben de 24e bevallen!! Van onze zoon j.ames en hij is volmaakt!! Hij woog bij de geboorte 3520 gram!

Pechvogol, toffepeer, Light en 3 anderen vinden dit leuk.
  2. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Gefeliciteerd!!

3. Kangerootje

Kangerootje Fanatiek lid

24 dec 2013
    3.291
    1.491
    113
    Vrouw
    Jaaaaa gefeliciteerd meid, fantastisch..... En wat een mooie naam. Ik hoor graag je verhaal! Geniet er heerlijk van!

Ukkie1 vindt dit leuk.
  4. Star2017

Star2017 Fanatiek lid

8 jun 2017
    1.512
    788
    113
    Vrouw
    Hier de 37wkn gehaald! :D
    Nu 2dgn cerclage vrij, zien hoelang het nog duurt, heb een cm ontsluiting.

Light vindt dit leuk.
  5. Kangerootje

Kangerootje Fanatiek lid

24 dec 2013
    3.291
    1.491
    113
    Vrouw
    Oh meid wat super! Van harte gefeliciteerd een voldragen zwangerschap, zoooo fijn... Spannend, afwachten nu.....

Star2017 vindt dit leuk.
  6. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Wauw was al een topic ofzo aan het zoeken hoe het met je ging.

Gefeliciteerd en hopelijk gaat alles goed!

Ukkie1 vindt dit leuk.
  7. toffepeer

toffepeer Bekend lid

14 feb 2017
    581
    258
    63
    @Ukkie1 Jaaa gefeliciteerd!! Wat superfijn voor je dat hij er is! Mooie, stoere naam! Hoe gaat het met jullie en hoe voel je je?

@Light ooh wat ontzettend fijn voor je dat je over de 24 weken heen bent. Nu nog heeeeeel veel weken er bij! Ben blij voor je!

@Star2017 wauw, 37 weken gehaald! Geweldig! Spannend hoe het nu verder gaat lopen!

Hier gaat het over het algemeen goed, net bij het CB geweest en jemig, ze is echt goed gegroeid haha. Heerlijk :) Borstvoeding loopt steeds beter, het boeren soms wel goed en soms nog een drama, maar er lijkt wel een stijgende lijn in te zitten. De nachten wisselen ook heel erg, ze komt over het algemeen maar 1 keer, maar zijn dan wel vaak zo'n 2 uur bezig voordat ze weer rustig ligt (boeren 's nachts is moeilijker dan overdag ofzo), en als je niet voor 0.00 uur slaapt dan hou je toch wel een kort nachtje over ;)
    Ze begint steeds beter om zich heen te kijken (whoo lampen en ramen zijn écht fascinerend:p) en ik denk dat het eerste spontane lachje ook niet meer heel lang op zich laat wachten. Ben zo benieuwd :rolleyes:
    De arts op het CB vroeg wat door hoe deze zwangerschap was geweest, qua thuiszitten en rust houden en onzekerheid, ik had er eigenlijk sinds de bevalling nog niet zo over nagedacht maar merk wel dat ik dat mss nog 'even' moet verwerken ofzo. Merk dat het eigenlijk wel binnenkomt!

Ohja, ik ben trouwens 29 jaar (nog wel, die mijlpaal komt er bijna aan :o:), woon net als @Kangerootje in het midden van het land en werk in de (jeugd)gezondheidszorg. Ik begin 1e week van juli weer met werken, 3 dagen in de week. Eerst nog 2 maanden vrij gelukkig :D (wel weer zin om te werken hoor, maar hopelijk eerst een wat beter ritme enz haha)

@Kangerootje, wanneer is de echo van de heupjes? Spannend zeg, ik duim voor je dat er niets aan de hand is. Kan me voorstellen dat je daarvan schrikt! En hoe gaat het met haar voorkeurshouding?

Kangerootje en Light vinden dit leuk.
  8. Kangerootje

Kangerootje Fanatiek lid

24 dec 2013
    3.291
    1.491
    113
    Vrouw
    Haai meid, leuk om te lezen hoe het gaat! Pittig die eerste weken he, het ritme krijgen is nog een uitdaging... Maar komt vanzelf... Fijn dat ze zo goed groeit joh, en de voeding nu goed loopt. Vaak schijnen ze vanaf een maand of 2 beter te gaan boeren ook. Even op buikje leggen helpt ook wel eens!
    Ja pittig dat verwerken van je zwangerschap en voorgeschiedenis. Neem er de tijd voor...
    Morgen echo van de heupjes, aaaarg! Hoop zooooo dat alles goed is en ik gelijk de uitslag krijg... Verder gaat t heerlijk hier. Een fijn ritme nu en een vrolijk meiske.
    Ik moet 1 juni weer werken. Heb er wel weer zin in, ze is dan ook alweer 16 weken.

toffepeer vindt dit leuk.
  9. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.823
    2.249
    113
    @toffepeer wat fijn dat t zo goed gaat!! Hoe oud is ze nu?? Fijn dat de BV loopt, fijn hé?

@kangarootje leuk om te lezen dat t zo goed gaat. Je hebt je draai echt gevonden hé? Spannend, de echo!!!! Hopelijk gelijk de uitslag en goed nieuws!!

Hier gaat t goed. De eerste dagen viel hij erg snel af maar inmiddels is hij weer goed aan t groeien, hij krijgt ook BV. Vandaag was de kraamhulp voor t laatst. Toch wel jammer weer :( ik moest even aan haar wennen maar t was echt een lieverd.

Mijn bevalling:

Ik vond t verschrikkelijk. Vliezen breken zorgde niet voor weeën. Weeënopwekkers eraan, na een paar keer ophogen begonnen de weeën.
    Met de weeënopwekkers belande ik in een weenstorm. Ik ging van 3 naar 4 cm in iets meer dan een uur en infuus werd gestopt, m'n lijf leek t zelf te gaan doen. De weeën bleven komen, vaak en heftig, maar 3 uur later zat ik nog steeds op 4 cm. Ik had t niet meer!!! Ik vroeg een ruggenprik. 1,5 uur later kreeg ik deze en zat ik ineens op 7cm! Voor 10 goddelijke minuten had ik geen pijn, toen enorme weeën door de ruggenprik heen. De anastheasist werd gebeld maar toen kreeg ik 10 min later persdrang. Dus die kon niks meer doen. Ruggenprik bleek niet door te lopen. Maar.... Ik was er!! Nog een minirandje maar wel 10 cm ontsluiting. om 20.38 uur is na 10 min persen mijn mannetje geboren.

Hij deed t gelijk prima en heeft gelojk al gedronken. Hij is wel misselijk geweest door t inslikken van vruchtwater, heel sneu.gelukkig was t na 1,5 dag wel over.

Ik heb een paar hechtingen maar viel alles mee!! Maar de bevalling was vreselijk. De weeën waren enorm sterk en ik kon ze niet opvangen. Ik voelde me zo ziek en dan duurt wachten op een ruggenprik heeeel lang..

Mijn vorige zwangerschap kreeg ik bij 5 cm een ruggenprik en toen zat ik ook ineens op 9 cm. Ondanks dat die niet goed zat.... En deze werkte ook niet voldoende maar blijkbaar is t enorme boost voor mijn ontsluiting.

Opzich geen klagen ivm m'n eerste bevalling maar de weeën waren zo enorm pijnlijk, daar heb ik wel een traumatje aan over gehouden....

Maar nu is t volop genieten. Ik ben fit, geen last van de hechtingen oid. Alleen m'n rug is zwak. Vd week maar even fysio bellen.

Zometeen mogen we voor t eerst naar buiten, daar heb ik zin in!! Even frisse lucht!

Z'n grote broer doet t ook goed, apentrots is hij. Wel soms naar ons wat opstandig maarja... Hoort erbij ;)

Zo, heel verhaal. Excuus!

10. Kangerootje

Kangerootje Fanatiek lid

24 dec 2013
    3.291
    1.491
    113
    Vrouw
    Pfffffft!! Dat klinkt echt super pittig!! Logisch dat je een trauma hebt! Gelukkig gaat het nu goed en groeit je mannetje nu ook goed!

Ukkie1 vindt dit leuk.
  11. toffepeer

toffepeer Bekend lid

14 feb 2017
    581
    258
    63
    Jee @Ukkie1 dat klinkt flink pittig! Vervelend dat die ruggenprik niet aan sloeg :( Fijn dat het verder wel goed met jullie gaat, geniet van het naar buiten gaan! Ik vond dat zo heerlijk!
    M'n dochtertje is nu 5 weken oud, en wat een cliché maar de tijd vliegt :roflmao:

@Kangerootje succes morgen met de echo! Ik duim:thumup:
    Ik kijk echt uit naar de tijd met enigszins een ritme haha, komt idd wel!

Kangerootje en Ukkie1 vinden dit leuk.
  12. Kangerootje

Kangerootje Fanatiek lid

24 dec 2013
    3.291
    1.491
    113
    Vrouw
    Oef, de heupecho liet geen afwijkingen zien!!! :D
    Geen spreidbroekje dus. Hier toch wel een opluchting... Beenlengteverschil trekt vrijwel altijd bij volgens de arts.... Heh, mijn dag kan niet meer stuk. Meisje vond het maar wat interessant hoor, in een zijligkussen en alle aandacht. Gel op je billetjes en echoapparaat erop! Ze moest er maar om lachen, hahaha :D

Gaat met voorkeurshouding trouwens ook goed toffepeer, de afplatting is nog wel te zien, maar dat kost tijd om bij te trekken.
    Ze kijkt nu net zo vaak naar links als naar rechts in bed. Gelukkig....
    Jouw kindje nog geen voorkeurshouding?

13. Kangerootje

Kangerootje Fanatiek lid

24 dec 2013
    3.291
    1.491
    113
    Vrouw
    Meid, alles nog rustig? #nieuwsgierig!

14. toffepeer

toffepeer Bekend lid

14 feb 2017
    581
    258
    63
    Oh wat fijn! Hele opluchting :thumup: Grappig dat ze er om moest lachen :D

Geen voorkeurshouding hier, in het begin leek het wel wat dus wat meer op gelet en mooi rond hoofdje nog :)

Vandaag lekker er op uit geweest, naar m'n zus en samen (en haar 2 kinderen) geluncht bij een winkelcentrum in de buurt. M'n dochtertje heeft er heerlijk door heen geslapen en deed het prima, zo fijn!
    Lekker genieten ook van het weer, zo heerlijk om nu met de wandelwagen op stap te zijn :)

Kangerootje vindt dit leuk.
  15. Kangerootje

Kangerootje Fanatiek lid

24 dec 2013
    3.291
    1.491
    113
    Vrouw
    Oh meid heeeeerlijk he, lekker erop uit met je smurf! Genieten!

16. Star2017

Star2017 Fanatiek lid

8 jun 2017
    1.512
    788
    113
    Vrouw
    @toffepeer fijn om te lezen dat het allemaal goed gaat bij jullie! En ze zo goed groeit!
    Leuk om ook wat meer over jou te lezen!
    Wat fijn dat je zo lekker een dagje op stap kunt met je zus en de kids!

@Ukkie1 Super om te lezen dat je jezelf goed voelt en lekker kan genieten! Nog lekker buiten geweest met de kleine man?

@Kangerootje Wat fijn dat de echo geen afwijkingen liet zien!! En ze het zo goed deed tijdens het onderzoek!
    Hier alles nog rustig! Morgen alweer een week verder. Wel aan de medicatie voor de bloeddruk sinds vorige week dus hopelijk blijft dat rustig zodat ik niet alsnog ingeleid hoef te worden daarvoor.

17. Star2017

Star2017 Fanatiek lid

8 jun 2017
    1.512
    788
    113
    Vrouw
    Hebben jullie een leuke moederdag gehad dames?

Hier loop ik nog steeds rond met een dikke buik!

Light vindt dit leuk.
  18. Kangerootje

Kangerootje Fanatiek lid

24 dec 2013
    3.291
    1.491
    113
    Vrouw
    Ohh wauw!! Wat een mooie termijn zeg! Al bijna bij je uitgerekende datum! Hoe voel je je?
    Ik een heerlijke moederdag, bijzonder om nu met moederdag zelf ook moeder te zijn.
    Mocht lekker uitslapen en kadootjes gehad!

Light vindt dit leuk.
  19. Star2017

Star2017 Fanatiek lid

8 jun 2017
    1.512
    788
    113
    Vrouw
    Ja gek he dat je lichaam het laatste trimester geen moeite heeft met zwanger blijven. Zeg al een tijdje zul je zien van het ene uiterste na het andere (en dus nu overtijd gaan).
    Hier gaat alles verders nog goed! Straks weer op controle bij de gyn.

Klinkt als een heerlijke dage lekker verwend!
    Hoe is het verder bij jou?

Kangerootje vindt dit leuk.
  20. toffepeer

toffepeer Bekend lid

14 feb 2017
    581
    258
    63
    Ja gek he, dat het lichaam het op eind ineens wél kan! Ik vond het zelf (ondanks dat het natuurlijk het droomscenario was) nog behoorlijk moeilijk.
    Ik hoop dat je snel bevalt, spannend!

Hier een heerlijke moederdag gehad. Wat een verschil met vorig jaar, toen was het zo'n enorm verschrikkelijke dag. Zo leeg.... Nu een paar cadeautjes gehad en het allerliefste was dat m'n man een aantal kaartjes had verstopt door het huis, zowel lieve woorden er in van hemzelf en m'n tweede dochtertje, maar ook van m'n oudste. Dus ik kon telkens weer opnieuw aan de tissues :rolleyes: Superlief :)

Kangerootje, Ukkie1 en Light vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina