Het het is niet leuk vrede te moeten nemen met een zwangerschap die zo zwaar weegt en waar weinige van begrijpen wat het effectief met je doet. Maar ik probeer me elke keer te sussen met een komt een einde aan en hoeveel verder je bent hoe meer je vertrouwen gaat krijgen in het feit dat dat einde een positief einde gaat zijn. Voor mij was deze zwangerschap qua hoop en vertrouwen iets makkelijker omdat ik 2 verhalen heb mijn zoontje* en men dochter die gezond en wel kwam. Dat is voor jou ook het geval hoor. Dit verhaal eindigd positief! Ik heb inmiddels de 28 weken gehaald een geweldige mijlpaal. Maar die beperking blijft toch leven. Want ik ben idd ver en ver genoeg voor een berhoorlijke levenskwaliteit maar je wil altijd meer en beter voor je kindje. Dus beperkt voel ik me nog steeds maar de ruwe bange kantjes zijn er wat vanaf. Elke week krijg je meer vertrouwen je geraakt er zeker en vast !! Ik volg in elk geval en samen gaan we een mooie termijn neerzetten! Groetjes en geniet toch een beetje van jullie laatste kerst met zen 2 want dat hebben wij te weinig gedaan en met wat ik nu weet hadden we dat beter wat meer gedaan. Dat probeer ik nu met de nodige ups en downs wel te doen.
Ik wil je ff dikke knuffel geven. Ik herken heel veel in jou verhaal. Toen wij zwanger waren voor het eerst, ging alles goed nergens last van tot 27weken. Kreeg rugpijn vervolgens opgenomen bleek harde buiken had wat Mn lichaam als weeen zag heb het nog 5 dagen kunnen rekken, en uit eindelijk bevallen van onze dochter, helaas na 3dagen afscheid moeten nemen. Toen ik weer zwanger was, vond ik het heel eng, met 24wk had ik een verkorte cervix en heb toen week halve dagen gewerkt en daarna lag ik er helemaal uit bedrust, uit eindelijk 40.1 wk gehaald. Vraag niet hoe, die roze wolk had ik niet, leefde van dag tot dag en na echo afspraak die ik om de week had voor de cervix te meten. Wat een ontlading toen ik Mn zoontje levent en al bij me had, de spanning liep zo hoog op dat ik toen ik mocht douche flauwviel . Het is lastig, maar hou je rust, je krijgt er echt super moois voor terug. Alleen de dagen duren heeel lang er na toe. Je mag me altijd een berichtje sturen hoor als je wilt prate of wat wilt weten, Dikke knuffel
Wat lief dat jullie allemaal zo meeleven! Inderdaad overmorgen 25 weken, het blijft gelukkig relatief rustig in m'n buik. Behalve de kleine dan, die kan soms lekker uit z'n dak gaan haha Heerlijk!! Maar geen harde buiken oid anders dan soms bij beweging of als reactie op m'n blaas oid. Mentaal wel weer even een paar moeilijke dagen, het gevoel van onmacht waarom de vorige zwangerschap is misgegaan komt ineens weer zo boven.. denk omdat ik nu verder ben, heb een beetje het gevoel waarom nu wel en toen niet. Maarja... er valt nu eenmaal niets meer aan te veranderen Ik probeer nu weer wat meer afleiding te zoeken en nu gaat het wel weer wat beter. Moed er maar inhouden @Mijn Xander Het genieten van een laatste kerst met z'n tweetjes gaat me denk ik niet echt lukken... vorig jaar dachten we namelijk dat het de laatste met z'n tweeën was, toen was ik namelijk nog zwanger van m'n dochtertje. Vooral het besef dat ze er niet bij is dus... Maar aan de andere kant kan ik wel erg genieten van het feit dat haar broertje of zusje onderweg is, dus ga me proberen daar maar op te focussen Het worden alsnog wel leuke kerstdagen Blijft hoe dan ook lastig, voor ons allemaal die een kleintje moeten missen! Het thuis zitten begint me ook wel m'n neus uit te komen... zo saai! Komt af en toe gelukkig wel iemand langs, maar iedereen is nu ook druk met kerst etc... gelukkig heeft m'n man bijna kerstvakantie, dus ik tel ook zijn dagen af haha @Micchan wauw 36 weken vandaag! Wat een prachtige termijn, gefeliciteerd! Nog even en je houdt haar in je armen! @khloe877 wat verdrietig van je dochtertje... bizar he dat je lichaam ineens je kindje 'eruit' kan zetten (zo ervaarde ik het iig). Wat super dat je daarna gewoon óver de 40 weken bent gekomen! Ik kan me daar nog niks bij voorstellen haha, maar ik ga er voor!
@toffepeer, het gaat je lukken hoor, Ik kon het toen ook niet geloven,van week 27 was Mn streef wk 30 en daarna 32, zelfs in ziekenhuis stonden ze van te kijke dat ik40weken had gehaald, want zo zag het ff dr niet naar uit. Als je ff wilt klagen of wilt praten mag je mij altijd een berichtje sturen. Hou hoop, het is het dubbel en dwars waard. Wij zijn nu bezig zwanger te worden, alleen het wilt niet echt lukken, met onze dochter duurde het 2,5jaar en onze zoon na 3maanden zwanger, hoop dat gauw lukt, maar we blijven hopen en dromen op nog een wondertje Dikke knuffel
Zo zie je maar, de wonderen zijn de wereld nog niet uit Hoop voor jullie dat je snel een positieve test in je handen hebt! Gelukkig worden wij (tot nu toe) vlot zwanger, ben daar zo dankbaar voor! Lijkt me verschrikkelijk als dat niet zo is... Ik duim voor jullie!
@Mijn Xander en @Micchan Hoe gaat het met jullie? Voor allebei nog een beetje vol te houden? Hier een wat meer onrustige week achter de rug (qua buik), maar net controle gehad en alles zit nog mooi dicht en goede lengte van de baarmoederhals Dus ik blijf me rustig houden en hopelijk een relatief onbezorgde kerst (klop het direct ff af )
@toffepeer dat snap ik dat het gemis van jullie dochtertje nog heel sterk aanwezig is. Ik vraag me ook nog steeds af als men zoontje op men dochter zou geleken hebben. Zouden ze dezelfde karakters gehad hebben. Men dochter zal hem nooit vervangen maar heeft wel een leegte opgevuld. Dat komt bij jullie vast ook. Ik heb eens een boek aangeraden gekregen en dat heeft me onwijs veel geholpen met het een plaats te geven. Het sprookje van de dood. Je kan het eens opzoeken en kijken als je er wat bij voelt. Dan zou ik het echt lezen. Ik ben zeker dat jullie dochter heel trots is op jullie en heel dankbaar. Daar ben ik bij mijn zoontje ongelofelijk bewust van geworden. Volgende week 26 weken toch weer een mijlpaal en zo ga je gewoon verder! Toch fijne feestdagen voor jou en je man! Veel liefs
Ik reageerde nog op je vorige post. Ja hier alles rustig al weegt de hectiek van een heel gezin door. Ik wil/moet/ niet te veel doen. Maar men dochter, man en ik zitten een beetje op ons tandvlees. Ieder heeft ineens een andere invulling in ons leven. Mijn man is mama, papa, huisvrouw en bouwvakker bij me kaar. Men dochter is haast een gypsykind , ze reist van hier naar daar. Men schoonmoeder lijkt hier wel te wonen. Het voelt niet meer echt natuurlijk aan voor ons allen. Dat heb ik de vorige zwangerschap heel anders ervaren. Toen was ik gewoon echt bang en had geen vertrouwen. Nu zit dat wel redelijk goed maar rust in ons hoofd vinden zit er nu niet in. Maar mijn cervix was gisteren 3.1Dus so far So good. Maar wat mogen de dagen als een trein voorbij gaan voor mij. Jammer eigenlijk want ik zou net zoals jou van deze kerst moeten genieten. Maar dat is moeilijk met zoveel chaos in men hoofd en zoveel druk op men schouders. Ik hoop dat we onszelf overtuigd krijgen om te genieten en alles waar we Toch geen controle over hebben los te maken. Ontzettend moeilijk maar zo belangrijk !
@Mijn Xander ja hoe zouden ze zijn geweest he? Vraag me dat ook dagelijks af. Bij de 20 weken echo konden we al zien dat ze wel een heel ander gezichtje hebben (ze keek ook even in 3d beeld namelijk). Opzich wel fijn om dat van te voren te weten, natuurlijk weet je wel dat het 2 verschillende kindjes zijn maar toch. Dankje voor de tip van het boek! Zal er eens naar kijken. Wat lastig voor je/jullie dat het thuis zo'n hectiek is. Kan me voorstellen dat dat geen rust in de hoofd geeft. Heeft je man nog kerstvakantie? Ik hoop het voor jullie, misschien dat jullie dan even iets meer rust kunnen inbouwen. Goed dat je cervix nog zo mooi is! Die van mij dezelfde lengte (high five!). Ik hoop dat je toch een beetje kunt genieten van de kerst, en dat je wat minder chaos in je hoofd krijgt! Idd wat je zegt, proberen los te laten waar je geen controle over hebt Veel liefs en goede dagen alvast!
Hee toffepeer, hoe gaat het en voel je je al steeds iets rustiger? Wat supergoed dat je al bijna 27 weken bent zeg, topper!
Even korte update, lig sinds paar dagen opgenomen.... Kon blijven na een reguliere controle ivm cervixlengte-verkorting zonder symptomen... 20 mm met funneling. Funneling is nu weer weg en laatste meting 25mm! Buik blijft rustig. Daarom geen weeënremming, wel longrijping welke vanmiddag gelukkig zijn ingewerkt. Vanmorgen weer nieuwe meting, spannend!! Hou jullie op de hoogte en zal binnenkort langer verhaal plaatsen, maar tis serieus nog druk soms in het ziekenhuis haha
Oh en vorige keer dus zonder vrij duidelijke symptomen ineens 3 cm ontsluiting en doorzettende bevalling... Dus vandaar gelijk aan de longrijping!
Ohhh meid spannend.... Sterkte!! Ik had op 28w 7mm met funneling bij opname maar nog steeds zwanger. Het komt vast goed!