Tips tegen misselijkheid please?!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door lisa27, 7 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lisa27

lisa27 Bekend lid

25 sep 2013
    557
    91
    28
    Vrouw
    Ik ben toch zo ontzettend misselijk sinds vorige week. Ik word er echt gek van. Overgeven kan ik vreemd genoeg niet, nooit goed gekunt eigenlijk. Mijn maag brandt ook enorm waarvoor ik nu maagzuurremmers heb gekregen wat redelijk werkt. Voor de misselijkheid heb ik sinds gisteren emesafene gekregen maar het helpt nog niet fantastisch helaas..... Gember helpt ook niet😢 Hebben jullie nog tips??

Alvast heel erg bedankt!!

2. Mel7

Mel7 Bekend lid

12 apr 2016
    870
    1
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij helpen crackers of een halve banaan, verder steeds kleine porties eten verdeeld over de dag in plaats van 3 grote maaltijden!

3. Zeepje3

Zeepje3 Niet meer actief

Ik kan ook wel wat tips gebruiken.
    Ook (nog) niet aan het overgeven maar wel de hele dag misselijk helaas

4. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier moest de emesafene even 'inwerken' de eerste dagen. Verder werkten dingen als gember niks, helaas.

5. lisa27

lisa27 Bekend lid

25 sep 2013
    557
    91
    28
    Vrouw
    Vreselijk he?! Ik ben ontzettend blij met de zwangerschap maar dit is heel heftig. Helemaal aangezien ik ook nog een peuter van 2 hier rond heb lopen

6. Lon24

Lon24 Bekend lid

8 jan 2014
    668
    0
    16
    Emesafene was hier het redmiddel!
    Even huisarts bellen en voorleggen..
    En kleine beetjes blijven eten

7. Zeepje3

Zeepje3 Niet meer actief

Ik zit te twijfelen of ik ook de huisarts zal bellen.. Zullen ze wel wat geven terwijl ik nog niet hoef over te geven?

8. Zeepje3

Zeepje3 Niet meer actief

Ik heb gebeld, ze deed niet moeilijk en als het goed is kan ik vanmiddag wat ophalen. Wat een opluchting, ik hoop dat het bij mij wel gaat helpen haha

9. lisa27

lisa27 Bekend lid

25 sep 2013
    557
    91
    28
    Vrouw
    Tis wel al verbeterd sinds ik de emesafene gebruik hoor maar nog niet optimaal. Je wordt wel erg moe van dat spul haha.

Fijn dat je het ook krijgt! Hopelijk voelen we ons snel beter

10. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Mijn dokter had echt wat overtuiging nodig om iets voor te schrijven terwijl ik wel flink moest overgeven.. Dus dat kan per dokter wel wat verschil zijn.. Wat hier bij de eerste zwangerschap hielp was een pakje sultana oid naast mn bed en al eten voor ik opstond.

11. LianneE

LianneE Niet meer actief

Emesafene duurt even voor het werkt. Maar dan nog, het komt er dwars door heen vaak.

Ik weet hele dag door kleine dingen en dan gewoon ook waar ik zin in heb (tot op zekere hoogte hoor maar het wisselt van fruit tot crackers tot boterham tot soms ietwat ongezonders). Zuigen op zuurtjes helpt ook goed bij mij.

Gember brrr dat associeer ik sinds mijn 1e zwangerschap met misselijk zijn.

12. Wenda

Wenda Fanatiek lid

12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Mijn huisarts heeft tijdens mn zwangerschap primperan zetpillen voorgeschreven. Dit hielp bij mij best goed. Ik was nog wel wat misselijk maar hoefde niet meer over te geven.
    Ik kreeg zetpillen omdat ik alles weer uitspuugde.

Sterkte ermee. Tis echt heel vervelend

13. lisa27

lisa27 Bekend lid

25 sep 2013
    557
    91
    28
    Vrouw
    Kon ik maar overgeven dat zou voor mijn gevoel wel eventjes opluchten maar misschien heb ik het mis hoor. Ik kan tien keer mijn vinger in de keel doen en dan nog komt er niks.....

14. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier luchtte dat niet op, integendeel zelfs; door overgeven werd ik nog misselijker en bleef ik overgeven.

15. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Bij mijn 2e zwangerschap was ik vanaf 5 weken ook erg misselijk en kreeg hiervoor emesafene. Na 2 dagen kreeg ik emesafene zetpillen omdat ik ze niet binnen hield. Na een aantal dagen werd ik opgenomen ivm uitdroging en kreeg in het ziekenhuis sofran, wat wel erg goed hielp. Misschien kun je iets anders krijgen?
    Domperidon en sofran kunnen (liever niet natuurlijk) wel tijdens de zwangerschap worden gebruikt.
    Ik zou toch even opnieuw contact opnemen met de huisarts.

Verder helpt afleiding mij erg goed, en uitzoeken welke luchtjes je goed kunt hebben. Mijn nieuwe wasverzachter neutraliseert mijn misselijkheid evenals regelmatig mijn tandenpoetsen. Vermijd dingen waar je maagzuur van kunt krijgen, maagzuur kan ongemerkt ook aanwezig zijn waarvan je misselijk wordt..

16. Edith1987

Edith1987 Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.507
    202
    63
    Vrouw
    Zeeland
    Ik bleek tijdens beide zwangerschappen reflux te hebben! Hierdoor heb je de hele dag een klemmend gevoel op je borst en maag en het gevoel dat er steeds iets achter in je keel zit. Ik werd daar zoooo misselijk van! Ik heb 2x 40 weken een combi van Emefasene en maagbeschermers geslikt. Hierbij moest ik minderen/stoppen met: koffie, frisdrank, pittig eten. Alles wat je maag prikkelt zeg maar.

En indd uitzoeken wat voor jou helpt. Eventueel van wasmiddel, douchegel, afwasmiddel switchen als de lucht je tegenstaat. Ik verdroeg zelfs de deo van mijn man niet, haha! Tandenpoetsen werkte bij mij overigens niet.

Sterkte verder!

17. lisa27

lisa27 Bekend lid

25 sep 2013
    557
    91
    28
    Vrouw
    Ik heb al 15 jaar reflux en mijn medicijnen helpen daar normaal gesproken altijd prima voor. Moet nu dubbele dosis nemen en het brandt gelukkig niet meer zo

18. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.478
    5.839
    113
    Hier hielp het om de hele dag door te eten en dan met name Granny Smith appels hielpen erg goed tegen de misselijkheid. Steeds kleine beetjes cola te drinken. En voor het opstaan 's ochtends direct iets te eten (dus nog in bed).

Helaas hier geen baat gehad bij Emesafene.

19. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Oh, wat naar voor je! is het alleen een misselijk gevoel of ook dat je echt de neiging hebt om alles eruit te gooien?
    Ik zit zelf in de 9e week en net als mijn vorige zwangerschap ben ik ook nu misselijk, moe, niet lekker. Slechte eetlust, vieze smaak in mijn mond, niks is lekker, behalve bepaalde dingen.
    Zelf hang ik niet boven de wc, maar moet wel op tijd eten, anders word ik echt naar. Ik eet ook steeds wat tussendoor. En constant blijven drinken, niet te veel in 1x, krijgt je maag ook een opdonder van.
    Ik had gember-zuigtabletten, maar moet er nu niet aan denken, blehhh. Ik probeer het maar uit te zitten, de ene dag heb ik er meer last van dan de andere.
    eet op tijd, wat je lekker vind. En probeer ook te rusten, want bij vermoeidheid word het erger(althans, bij mij).

Veel sterkte!!!

20. Raaf92

Raaf92 Niet meer actief

Nou het overgeven lucht ook niet op hoor ;), bij mij toen in ieder geval niet.. daar wordt je ook zo leeg van en alles wat ik at kwam er weer uit! Ik had eerste emasefene maar dat hielp niet, en toen heb ik primperan gekregen hielp de eerste paar dagen, in ieder geval beter dan emasefene! Het is echt heel vervelend, en je moet er doorheen.. hoop dat je je snel weer beter voel!

Deel Deze Pagina