Baby in rokershuis?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Liefje13, 15 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liefje13

Liefje13 Actief lid

26 feb 2015
    373
    17
    18
    NULL
    NULL
    Mijn stiefmoeder gaat twee keer per maand een dagje oppassen op de baby. Nu rookt zij in haar eigen huis. Mijn vraag, als zij haar huis goed 'doorlucht' voordat de baby komt en die dag netjes buiten rookt. Is dit dan voldoende of is dat alsnog schadelijk voor de baby? Ik heb nooit gerookt dus ik heb hier helemaal geen verstand van..

2. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Tja, als ze normaal altijd in huis rookt, ruik je dat toch... Ik zou dan ook niet willen dat ze stelselmatig oppast tenzij ze volledig stopt met in huis roken...

Als je in huizen komt waar veel gerookt is, moet vaak alles eruit wil je het niet meer ruiken (dus behang, verf, vloeren etc), het trekt overal in.

Mijn man rookt ook, maar altijd buiten. Als we bij zijn peettante zijn.geweest (binnen roker), stappen we daar a allebei onder de douche omdat we helemaal naar de rook stinken. Onze dochter gaat dus ook echt niet mee daar naar toe...

3. Rebo

Rebo Bekend lid

26 feb 2015
    720
    297
    63
    Dat is een heel lastig onderwerp
    De een is er fel op tegen de ander rookt zelf..
    Ik hou er ook niet van ( ben vroeger roker geweest) en heb ook flink inde stress gezeten toen ik zwanger was van de eerste want waar mijn baby naar toe ging 3 x per week werd in de keuken ( open keuken) gerookt.

Ook al lucht ze het huis het boxkleed de spulletjes die baby s inhunmond doen alles stinkt er naar.
    Als ik mijnkleintje op haalde stinkte de kleren, de haartjes ect.
    Maar weet je wat het is het is HUN huis je kunt vragen of ze er rekening nee houden maar jebent erniet bij en dat is moeilijk.

Ik weet zeker dat er bij mijnbaby s gerookt is af entoe.
    Maar wat doe je er aan.. Andere oppas zoeken.
    Ik heber wel eens ruzie over gehad maar het is niet anders.
    Nu zijn ze groot ( mijn kids) en ze hebben er niks vangekregen.

Succes het is heel moeilijk om met een roker hier over te praten

4. Liefje13

Liefje13 Actief lid

26 feb 2015
    373
    17
    18
    NULL
    NULL
    Daarom vind ik het onderwerp zo lastig inderdaad.. Als we bij haar in huis zijn ruik je niet direct : wooow hier wordt gerookt, omdat ze sowieso erg veel lucht in huis. Maar ik weet dus niet of het schadelijk is voor de baby. Het zou gaan om twee dagen per maand ongeveer 5 uur per keer.

5. Jeszss

Jeszss Fanatiek lid

16 jan 2013
    1.752
    0
    36
    Gelderland
    Het lijkt mij als ze goed lucht en dan overdag niet rookt dat het niet schadelijk is. Wel zul je niet helemaal voorkomen dat de lucht wel in kleertjes kan trekken.

6. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.151
    3.027
    113
    Nederland
    Tja het is meer of je het zelf vervelend of niet. Mijn dochter gaat 1x per week naar oma (eerder 2x) en die roken vol op in huis. Alleen als dochter er is roken ze of buiten of in de keuken. Je ruikt het daar wel en als dochter thuis komt gaat ze in bad en kleding in de was.

Ik zou er in jouw situatie dus geen moeite mee hebben.

7. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Dat is zeker waar. Maar wat mij betreft staat het belang van de kleine voorop en daarvoor wil ik best op wat tenen gaan staan :)

Meeroken is voor een volwassene al echt slecht, dus laat staan voor zo'n kleintje...

Is het geen optie dat ze bij jullie in huis komt oppassen?

8. Chels89

Chels89 Bekend lid

22 apr 2014
    799
    128
    43
    Luchten haalt de vieze geur alleen weg, de schadelijke stoffen trekken gewoon in de meubels en wanneer je die aanraakt krijg je die dus ook gewoon binnen. Derdehands rook is ook schadelijk dus.

9. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Dit dus. Ik zou het niet acceptabel vinden, maar goed, ik ben ook anti-roken.:)

10. Oliviafaye

Oliviafaye Fanatiek lid

13 nov 2013
    2.268
    208
    63
    Vrouw
    Utrecht
    Qua luchtjes niet maar de schadelijke stoffen blijven niet uren hangen dus als ze gewoon buiten rookt dan kan het weinig kwaad.
    Wel eerst goed luchten natuurlijk.
    Komt wel als het echt in de meubels trekt dan ook vrij als je kind er ligt?

Roken waar het kind bij is, vind ik niet kunnen maar derdehands roken? Voor die paar uurtjes per maand? Nee dat kan weinig kwaad en vind het persoonlijk nogal hysterisch maar dat is gewoon iets waarover de mening verschilt en dat is prima.

Ps. Ik rook zelf niet en vind het ook zeker niet lekker ruiken!

11. w03z3l

w03z3l Bekend lid

1 sep 2014
    695
    0
    0
    Dit..

Vind het zelf ook nogal hysterisch gedrag. Je kan ook te ver gaan in dingen. Je kan nooit alles voorkomen, en je kids overal tegen beschermen. Beter hou je ze dan ook maar zo veel mogelijk binnen want al die uitlaatgassen enz buiten zijn nog veel ongezonder als die 'derdehands' rook. Vind ik overigens ook vreselijk overtrokken.. Wie dat toch weer verzonnen heeft...
    Nee daar zou ik m'n (stief)moeder niet haar oppas middag met de kleine voor ontzeggen.

12. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Persoonlijk vind ik het een nette oplossing zo.
    Luchten en die dag buiten roken.
    Wij roken zelf niet maar mijn schoonmoeder toen der tijd wel.
    Wij deden het ook zo als de oudste daar was.
    Sowieso als we op visite gingen werd er ook buiten gerookt.
    Was hier een ongeschreven regel.

13. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Dat derdehands roken had ik echt nog nooit van gehoord :). Ik zou mijn kindje gewoon brengen als je op kan vertrouwen dat er niet boven het bedje en box wordt gerookt als het er is.

Moest ik mijn man dan ook gaan verbannen als hij een avondje naar vrienden was geweest? Dan stonk ie ook naar rook, maar liet em toch wel eens de nachtvoeding doen hoor :)

14. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    De rook zit al in bekleding en verf/behang.
    Ik kan zelf persoonlijk niet zich erin bevinden ik ga dus nooit naar dat soort huizen laat staan baby erin...

15. w03z3l

w03z3l Bekend lid

1 sep 2014
    695
    0
    0

Foei toch! Laat je dat toe?? Weet je wel hoeveel schadelijke stoffen er in z'n kleding, haar en op z'n huid zit? (Sarcasme :D )

Derdehands roken vind ik echt hysterische onzin....

16. bluestar

bluestar Lid

29 jun 2012
    45
    0
    0
    Lastig onderwerp is dit inderdaad. Mijn moeder rookt. Mijn zoon is 1 keer per week bij haar. Tot 1, 5 jaar paste ze hier op en rookte ze buiten. Mijn dochter zal straks met 4 maanden bij haar komen. Of het kwaad kan, probeer ik van me af te zetten. Ze doet zo haar best, door buiten te roken en te luchten... balkondeur staat altijd open, ook als mijn zoon er niet is. Toch ruik je dat er gerookt wordt in huis. Als mijn zoon er is rookt ze buiten.
    Mijn zoon gaat op donderdag naar haar toe, en elke donderdag doucht hij, want je ruikt het toch, al is het maar heel licht.

Ik zou allang blij zijn dat ze willen oppassen. Sommigen vind ik wat overdreven reageren, dat ze zelf ook niet in zo'n huis zouden komen...

17. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Een tijdje terug was derdehands rook in het nieuws. Wat ik toen had gehoord komt overeen met dit artikel: Derdehands rook beschadigt DNA en veroorzaakt mogelijk kanker. Wetenschappelijk onderzoek naar dit onderwerp staat nog in de kinderschoenen, maar ik zou zelf het risico niet lopen voor mijn kind. Misschien als je de oppas informeert hierover dat ze het ook gewoon begrijpt.

Ik ken gelukkig niemand meer die in huis rookt, dus ik hoef hier met ons kindje niet over na te denken. Tijdens mijn zwangerschap heeft het laatste stel vanwege de baby besloten voortaan buiten te roken en alles binnen te verven e.d. Het hangt er misschien ook vanaf wat je zelf gewend bent. Ik vind roken een ontzettend domme gewoonte, omdat je willens en wetens jezelf (vooruit, dat mag iedereen zelf weten) en anderen in gevaar brengt, gewoon omdat je het lekker vindt om te doen. Ik vraag me bij mensen af die in het bijzijn van een kind roken serieus af of zij ze wel allemaal op een rijtje hebben...

18. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Weet je hoe een moeder zich voelt na een goede nacht slaap;) Ik heb er geen spijt van haha.

En ik laat mijn man nu nog steeds naar de kroeg gaan. Ik vraag mijn kinderen niet om zijn kleren daarna als beddengoed te gebruiken....

19. MiaMaria

MiaMaria Niet meer actief

Rook is, voor zover ik weet, heel gevaarlijk voor baby's. Ik zou persoonlijk 100% zeker willen zijn dat er echt niet gerookt wordt bij de baby, op die oppasdagen!
    Verder.. Tja je kindje en alle spullen zullen idd naar rook ruiken en of je dat wilt is iets anders. Geen idee of dat schadelijk is trouwens.

20. w03z3l

w03z3l Bekend lid

1 sep 2014
    695
    0
    0

Ff voor de duidelijkheid, just in case, mijn reactie op jou was sarcastisch bedoelt he? Een flauw grapje! :p
    Ben het helemaal met je eens en vind dat er zo ongelofelijk overdreven gereageerd word als het om dit soort onderwerpen gaat.. Nogmaals, de uitlaatgassen buiten zijn ook vreselijk ongezond, en richten weet-ik-veel-wat voor schade aan... Kids dan ook maar binnenhouden? ;)

Deel Deze Pagina