Hoi, Binnenkort gaan wij verhuizen naar een 2-onder1 kap woning. Deze is matig geïsoleerd. Nu heb ik geen idee hoe hoog ik het termijnbedrag moet zetten. Vorige eigenaren hadden 't op 130,- staan maar zij hebben geen kinderen en werken beiden fulltime. Ik ben thuis met twee kinderen. Hoe hoog is jullie termijnbedrag en onder welke omstandigheden? (Werk/thuis, wat voor woning, geïsoleerd?) Edit: het gaat hier om het termijnbedrag voor gas en elektriciteit.
Hier een tussenwoning, amper geïsoleerd, zelfs nog een aantal ramen enkel glas. Ik ben thuis met de kinderen en wij betalen 100 euro per maand en krijgen aan het einde van het jaar nog terug
Wij hebben een tussenwoning uit 1904, overal enkel glas. Twee volwassenen, 1 kind. We betalen 127,- per maand, maar we weten dat het te hoog is. We krijgen daardoor flink wat geld terug aan het eind van het jaar.
Neem aan dat het over elektra/gas gaat. Hier een dubbel bovenhuis met 2 kinderen. Gedeeltelijk dubbel glas. Man werkt fulltime, ik parttime. Wij betalen per maand 130,- Daar moet ik wel bij zeggen dat we volgens de eneco maar 95 euro per maand kwijt zijn, maar we betalen liever iets teveel zodat we terug krijgen, dan dat we straks bij moeten betalen. Afgelopen jaar kregen we 500,- terug.
Wij wonen in een goed geisoleerde tussenwoning van 3 jaar oud met 2 kinderen en 2 volwassenen, betalen 160 per maand. Mijn man werkt fulltime en ik 32 uur trouwens. Toen we hier kwamen wonen hadden ze ons op 200 per maand gezet, dat was iets teveel van het goede. Nu we 160 euro betalen krijgen we meestal iets van 50/60 euro per jaar terug. Edit: Nu ik bovenstaande reactie's lees doe ik iets niet goed geloof ik
Wij hebben een ruime tussenwoning uit 2004 , 2 volwassenen en een kind, en ik ben een jaar thuisgeweest, 130,- per maand
Hoekhuis met energie label E. Betalen 125 per maand en krijgen nog terug. Ik ben fulltime thuis met kind.
Die energiemaatschappijen zijn dol op jullie die een te hoog maandbedrag hebben. Ze krijgen geld waar ze een jaar mee kunnen investeren zonder rente te betalen. Ook al is de rente laag ik sponsor die energiemaatschappijen liever niet. Wij betalen 41 in de maat voor een zeer ruime tussenwoning uit 2012. ik ben fulltime thuis en we hebben 3 kids. We hebben wel zonnepanelen. Toen we die niet hadden betaalden we 85 daarmee kwamen we precies uit. Maar je kan dus beter een laag voorschot hebben en sparen op een eigen rekening voor eventueel een hogere rekening.
Wij betalen een voorschot van 180 euro, maar krijgen ruim terug. Met 130 zouden we ook goed uitkomen. Nieuwbouw (2013) hoekwoning, 140 m2. Gezin met 1 kind. Wegens 's nachts werken vriend, die dus overdag thuis is, en ik dus de avonden, verbruiken we misschien wel wat meer verwarming dan. Verder een grote vijver in de tuin, die kost stroom qua enorme filter, waterval en dat soort dingen.
Wij hebben een hoekwoning, matig geïsoleerd wel dubbele beglazing overal. We werken allebei, maar wel om elkaar heen dus er is altijd iemand thuis. Betaal 180 per maand voor gas en elektra samen. We krijgen wel altijd rond de 200-300 per jaar terug, maar betaal liever teveel dan dat we bij moeten betalen.
Wij wonen in een tussenwoning en betalen 175, krijgen altijd wel flink terug huis is matig geïsoleerd. Zijn nu trouwens geschat op 115 per maand. Ben zelf altijd thuis, tv staat van 7:00-22:30 uur aan, vaat en wasmachine draaien ook elke dag. Gaan ook naar een 2-1 kap toe met oa spouwisolatie en vloerverwarming. Houden het termijn bedrag gewoon op 175 zien dan vanzelf naar een jaar wat er gebeurd.
Ik weet van mezelf dat ik slecht ben in sparen, dus dat laatste werkt voor mij helaas niet. Als ik in één keer een groot bedrag terug krijg, dan kan ik het wel sparen.
Ben zelf net verhuisd. Tussenwoning. Wat je kan doen is op internet energiemaatschappijen vergelijken. De meesten hebben ook een welkomstcadeau. Zo hebben wij bij Nuon afgesloten met een cadeau dat we 250 euro terug krijgen na het eerste jaar. (naast wat je überhaupt al terug kunt krijgen) Wij hebben hun gekozen, omdat zij hier in de buurt leveren. Niet alle leveranciers leveren overal in NL. Daarnaast hebben er voor jou ook al mensen in gewoond neem ik aan? Dan kan je op internet kijken (of leverancier bellen) wat de vorige bewoners aan energie hebben uitgegeven. Daarmee kan je jou situatie iets beter inschatten. Bv. wij wonen nu in een tussenwoning. De vorige bewoonster betaalde 85 euro per maand, kreeg nog terug. Wij wonen nu met zijn 2en, dus hebben het op 100 gezet en ook wij krijgen zeker terug! We hoeven nooit te stoken hier. Maar de leveranciers kunnen kijken naar de meterstanden en oude gegevens van de woning. Hopelijk is het een beetje duidelijk zo. Vond het zelf ook een toestand allemaal hoor. Succes! P.s op google 'energie vergelijken' intypen dan kom je vanzelf op de vergelijkingssites.
Hier helaas stadsverwarming. Wist al dat we daarmee genaaid werden maar de bedragen die jullie noemen bevestigen dat maar weer eens... :x. Ik kan je dus niet adviseren TS over het bedrag maar je kunt na 3 maanden ook even bellen met leverancier om te kijken wat je tot dan verbruikt hebt en dan kunnen ze het bedrag op basis daarvan eventueel bijstellen. Je hoeft niet perse te wachten op de eindafrekening.
Wij wonen 2 onder 1 kap, 140m2 maar we stoken vrijwel alleen de woonkamer warm (met open keuken). 2 kinderen, veel thuis (we werken langs elkaar heen), dagelijks vaatwasser, een vriend die houdt van lang douchen, een plasma tv die de hele avond en soms overdag ook nog wel aan staat, en 4-5 wasjes per week die toch ook wel vaak de droger in gaan. we betalen 140 euro per maand en dit klopt meestal wel aardig
Wij hebben een oud hoekhuis. Wel vloer en dak geisoleerd en grotendeels dubbel glas maar geen spouw. 175 m2 , hoge plafonds, 2 dgn/week zijn we niet thuis Wij maken per maand 250/ mnd over eb krijgend aan eind van jaar altijd iets terug. Wij zitten blijkbaar heel erg hoog
Bedankt voor jullie snelle reacties! Ik ga zeker na een aantal maand contact opnemen met de leverancier. Om te beginnen zet ik hem op 150,- en dan zien we 't wel.
185 per maand. Ik werk 3 a 4 dagen per week. Huis uit 2001, is volledig geïsoleerd met hr++ ramen (?) Anyway ik ben een enorme kou kleum dus in de winter staat ie vaak op 20 a 21 graden. Krijg elk jaar rond de 600 euro terug.