Wij wonen in een twee onder een kap, goed geïsoleerd, HR++ glazen. Ik ben overdag altijd thuis, we wonen hier met 2 volwassenen en 3 kinderen (om het weekend nog 1 kind extra). We betalen 160,- in de maand maar verbruiken gemiddeld 115,- per maand. We krijgen jaarlijks dan ook een behoorlijk bedrag terug.
90 euro voor een ruime tussenwoning (165m2) uit 2012 met 6 zonnepanelen en waarschijnlijk komen we daar precies mee uit.
Wij betalen 150,- Tussenwoning. Redelijk geïsoleerd Elke dag gaat de verwarming aan. Hebben wel een vijverpomp die 24u aanstaat. Koken met inductie Vloerverwarming. Ga zo maar door.
Bedankt voor jouw reactie. Ik heb het gisteren nog even gecheckt: onze gasrekening is niet zo hoog (we koken op inductie) maar de electriciteitsrekening wel. Vloerverwarming voor 80m2, maar we hebben anderhalf jaar geleden de pomp laten vervangen door eentje die nog energiezuiniger zou zijn. Ik kan me niet voorstellen dat we een apparaat hebben dat energie vreet. We kopen juist alles zo energiezuinig mogelijk. Maargoed, daar hebben jullie ook geen antwoord op natuurlijk. We zullen er zelf nog eens kritisch naar kijken. Want nav dit topic ben ik toch best wel geschrokken van onze hoge energierekening.
Ik kook ook keramisch. Ons gasverbruik ligt onder de 1000 kub per jaar. Hoe is dat bij jullie? Heb je wellicht veel gewone lampen? Wij hebben al redelijk wat veranderd naar led. Heb je wellicht een ook zo'n nieuwe meter waarbij het lampje sneller gaat knipperen naarmate je verbruik op dat moment hoger is? Dan zou je als je iets aanzet kunnen checken of dat apparaat veel energie verbruikt. Electrisch koken is bij ons niet duur ivm de zonnepanelen. Wij verbruiken (de teruglevering van de panelen niet meegerekend) ongeveer 4000 kWh per jaar.
230 p/m werk veel. wel verwarming aan als het koud is. uitgebreid douchen hoekwoning, waarvan het grootste deel hr++ glas. kap en muren ws niet zo goed geisoleerd
180 vrijstaand huis, wel oud muren zijn niet geïsoleerd. Wel dubbel glas, koken op gas. Werk veel thuis en koukleum! 😬 Kregen afgelopen jaar wel ruim 200euro terug dacht ik. Laten staan, gezien er een enorme uitbouw komt en veel verwarmd moet worden in huis..
78 euro, ook 2 onder 1 kap. Wij hebben wel veel aan isolatie gedaan. Muren, vloeren, dak en nieuwe kozijnen met HR++ glas. Wij hebben ook een houtkachel. Tijdens de koude winteravonden zetten wij deze aan en de verwarming uit. Scheelt enorm. Ik ben overigens altijd thuis met de jongste. Wij zijn met 4.
Wij betaalden voorheen (woning uit 1964, 90m2, overal dubbel glas, 2 kinderen, werken beiden parttime) 160 en moesten meestal nog iets bijbetalen of kregen tussen de 20-50euro terug. Nu verhuisd, woning uit 2007, goed geïsoleerd, 120mg en verder dezelfde omstandigheden) betalen We 120. Volgens toon zouden We ongeveer uit moeten komen.
Wij worden geschat op 89 euro en betalen 160 per maand. Gewoon als extra spaarpot en kan de verwarming zo hoog zetten als ik wil. We hebben een 4 kamer appartement.
Wij betalen 200 euro per maand. Gezin met 2 kinderen die hier altijd zijn en 1 kind 60% van de tijd. Man werkt fulltime en ik 20 uur. Hoekhuis , 100 m2. Krijgen elk jaar tussen de 1200 en 1350 euro terug. Ik gebruik dit echt als extra spaarpot. We zijn al jaren gewend dit bedrag te betalen en missen het bedrag niet. Met het geld wat we terug krijgen in februari betalen we in april de gemeentelijke belastingen e.d. van
Wij wonen met z'n vieren in een 2 onder 1 kap van 156 m2 uit 2007 en betalen 145 euro per maand. Ik ben altijd thuis, de verwarming beneden staat dus altijd aan. Op de boven verdieping nooit. We krijgen een klein bedrag terug
Maar waarom maak je dan niet maandelijks 100 over naar een spaarrekening; dat kun je ook vast laten overschrijven en dan krijg je er ten minste nog iets rente over?
Ik snap dat wel. Als je het in 1 keer krijgt voelt het als extra. Ik heb ook liever de hypotheek teruggaaf in 1 keer😉 En sparen levert tegenwoordig ook niet veel meer op.
Maar eigenlijk houd je zelf toch voor de gek en mocht het echt allemaal gek lopen kun je er op de spaarrekening wel bij, maar bij de energiemaatschappij niet.
Nou. Wij wonen in een apartement, benedenwoning, leven met zn tweetjes (baby pas 12 weken). Vorig jaar termijnbedrag van 59 en ruim 300 moeten bijbetalen. Dit jaar 115 termijnbedrag en op mijneneco staat dat we in totaal ruim 50% meer gas en elektriciteit hebben verbruikt als vorig jaar!! Hoe kan dat?! Wij hebben bewust het termijnbedrag hoger gezet om hopelijk iets terug te kriigen. Krijg hier bijna een hartverzakking van.