2 vaten in de navelstreng en ik ben heel onzeker nu

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Amfy, Mar 16, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik ben gister voor de 20 weken geweest maar we zijn er achter gekomen dat de navelstreng 2 vaten heeft.

en ja nu ben ik gaan lezen en daar word ik niet vrolijk van! ik mag pas volgende week naar de guo dus ik moet echt wachten.

ondertussen spoken erzo veel dingen door mijn hoofd en kan ik niet echt rationeel denken.

ik heb zo veel vragen.

wat houd het nu in? is het een softmarker? wat zijn de risicos etc etc etc

2. belly

belly Actief lid

Dec 3, 2010
    136
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Amfy,

Ik heb niet hetzelfde als jij maar weet hoe je je voelt.
    Wij zijn ook van de week voor de 20 weken echo geweest. De echoscopist zag dat er iets niet goed is met het hartje. Wat er precies is weten we niet. We moeten nu wachten tot er vrijdag naar gekeken wordt.
    Pfffffft slaap hier echt niet van.

Sterkte

3. Amfy

Amfy Niet meer actief

man jij ook al zo lang wachten!!

hier was het hartje en de nieren wel goed.

ik heb net de vk even gebeld en die heeft mij gerust gesteld (in hoeverre dat kan) mischien een tip voor jou?

4. belly

belly Actief lid

Dec 3, 2010
    136
    1
    0
    NULL
    NULL
    Fijn dat je al enigzins gerust bent gesteld!

Ik heb meteen erna een gesprek gehad met de vk, maar daar werd ik alleen maar bezorgder van. Ik merkte toch wel een flinke bezorgdheid bij hen. Ik laat het nu maar even zo. Nog 2 nachtjes moet lukken!

5. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier waren ze heel erg normaal echt van ach dat zien we wel vaker.

maar ja dan leesje dat het ook temaken kan hebben met down enzo en dan schrik je heel erg ook omda de neckplooi echt dun was

6. belly

belly Actief lid

Dec 3, 2010
    136
    1
    0
    NULL
    NULL
    Maar als zij redelijk positief zijn zal het wel okay denk ik?
    Tot wanneer moet je wachten?

7. Amfy

Amfy Niet meer actief

tot volgende week donderdag.:(

8. belly

belly Actief lid

Dec 3, 2010
    136
    1
    0
    NULL
    NULL
    jeetje dat is ook wel erg lang, maar heb net hierv en daar gekeken en heb veel positieve verhalen gelezen!

Sterkte!

9. Always Mamma

Always Mamma Actief lid

Jan 26, 2011
    123
    0
    0
    Zevenbergen
    Hoi Amfy,

Ik heb het ook gehad bij mijn dochtertje.
    Tussen neus en lippen door werd toen tijdens de echo verteld dat de navelstreng maar 2 vaten had. Mijn man en ik waren dus ook wel van slag. Moest terug op controle een week later en ze zagen geen verandering in hoeverre dat dat mogelijk is bij 2 bloedvaten. Er werd bij ons erg laks mee omgegaan en je kan je voorstellen dat wij echt heel bang waren. Bij de geboorte van mijn dochtertje was alles goed met haar een pracht van een meid en helemaal gezond ondanks de 2 bloedvaten.
    Nu ik weer in verwachting ben was ik natuurlijk op controle geweest bij de verloskundige en toen hadden we het ook nog over de bevallingen van mijn zoontje en mijn dochtertje. En daar kwam dus ook die 2 bloedvaten in de navelstreng van mijn dochtertje ter sprake.
    De verloskundige vertelde me toen dat dit tegenwoordig erg vaak voorkomt. Nou ik was met stomheid geslagen want wat je er wel niet van vind op internet.
    Ik hoop dat het voor jou ook net zo mooi magaflopen als bij mijn kleine prinses. Ik kan natuurlijk je zorgen niet wegnemen dat kon toen ook niemand bij mij toen..

Succes.
    Liefs Marian

10. meike1

meike1 Actief lid

Oct 27, 2010
    223
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey Amfy,
    Een goede vriendin van mij had dit ook. Zij is toen ook doorgestuurd voor verder onderzoek. Ik weet niet precies hoe dt gelopen, zal het eens navragen...

Maar wat ik wel weet dat zij een kerngezonde zoon op de wereld heeft gezet, zonder verder enige complicaties. Dus maak je niet teveel zorgen, hooor!

11. Amfy

Amfy Niet meer actief

bedankt voor de posi berichten.

ik baal er wel erg van dat ik pas volgendeweek mag komen. maar er was geen plek ja voor spoed echo's dus echt gevaarlijke dingen dan houden ze max 3 dagen aan ander kom je gewoon achter aan. nouja ik zie het maar als positief dan dat het geen spoed is.

hadden jullie het trouwens ook dat als de guo niet goed lukt je dan naar een universitair centrum moet? ik mijn nu eerst naar rijnstate arnhem en kunnen ze het daar niet zien moet ik naar het radboud. waar dit dan voor is????????????????

12. raspberry

raspberry Niet meer actief

Maar bij down is de nekplooi juist verdikt.
    Als je een dunne nekplooi had, is dat juist een GOED teken :)
    Sterkte en wederom hetzelfde advies als voor de echo: ga niet dat internet op, wacht het af en zoek afleiding!
    Op internet lees je juist de horrorverhalen, de goede verhalen kom je daar nauwelijks tegen, (want die ouders hebben niet de behoefte om dingen van zich af te schrijven).
    Dus relax, duik met je zoon de kinderboerderij in ofzo, en vooral niet te veel aan die echo gaan denken ;)

13. faye24

faye24 Bekend lid

Jan 5, 2009
    781
    0
    0
    Nee vooral niet het internet op gaan,kom je alleen de slechte verhalen tegen en maak je jezelf helemaal gek.Veel succes en sterkte met wachten!

14. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

Nov 19, 2009
    2,571
    1
    0
    Hoe meer je leest hoe gekker je jezelf maakt.

Heel wat anders maar mijn dochtertje heeft tot het einde van de zwangerschap overdwars gelegen, niets verontrustend zou je denken maar als je gaat googelen dan kom je ineens verhalen tegen over spina bifida, waterhoofd enz...
    Me vreselijk ongerust gemaakt maar supergezonde mooie dochter gekregen.

Succes.

15. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Iemand zei 2 vaten komt steeds meer voor, maar er horen nog wel steeds drie te zijn.
    Het hoeft inderdaad niets te betekenen en daarom is het noodzakelijk dat je bij deze constatering een uitgebreide echo gaat krijgen.
    Arnhem heeft apparatuur waar meer (beter) mee te zien is of er sprake is van evt afwijkingen / softmarkers etc. Ik denk zelf dat je alleen doorgestuurd wordt naar een academisch ziekenhuis als er inderdaad sprake van iets afwijkends is en je in een academisch ziekenhuis beter op je plek bent.

Veelvuldig zie je bij 2 vaten een groeiachterstand.

Succes met wachten.

Kwebbel

16. Amfy

Amfy Niet meer actief

dankje nog 1 week:(.
    zover als ze in zevenaar konden zien had de kleine geen softmarkers of afwijkingen alles is beoordeeld op de lijst.
    hoevaak zien jullie 2 vaten? en hoevaak is er dan ook echt iets mis?

17. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Ik vind het lastig om in percentages te spreken, maar we hebben niet elke week patiënten op de afdeling die 2 vaten in de navelstreng hebben.

En als ze 2 vaten hebben en voor de rest geen bijzonderheden hebben ontdekt dan bevallen ze ook bij ons van meestal een gezond kindje.
    Zijn er meerdere softmarkers ontdekt, ernstige groeiachterstand dan is er al meestal contact met een academisch ziekenhuis waar de opvang voor de kleine beter is direct na de geboorte.

Ik begrijp je zorgen, maar dat ze met de 20 weken echo verder niets bijzonders hebben kunnen ontdekken is positief.

Kwebbel

18. Amfy

Amfy Niet meer actief

@belly.hoe is het gegaan bij jou????

19. sjaandiaan

sjaandiaan Actief lid

Mar 1, 2007
    484
    0
    0
    hoi, hier ook 2 vaten.
    ik had de 20 weken eco. en toen zeiden ze dat alles goed was. gisteren een controle en toen zag de gyn opeens 2 vaten. nu moet ik over twee weken terug voor uitgebreide echo en groeimeting. ik ga dr van uit dat er verder geen gekke dingen zijn. als nieren of hart niet goed was hadden ze dat toch al wel gezien met 20 weken echo of gisteren. maar een uitgebreide echo is wel fijn. ik ben ook wel een beetje boos dat ze zeiden bi 20 weken dat alles goed is en nu tijdens een controle zien dat het niet goed is... die echoscopiste die de 20 weken echo deed is echt slecht. die gyn van gister is echt goed, dus bij haar wil ik blijven.
    de baby had nu geen groeiachterstand. lag zelfs voor een paar dagen op schema. dus dat is goed. volgens de gyn hoeven ze alleen nu de groei in de gaten te houden. en volgende keer nog wat uitgebreider kijken naar de organen. van de ene kant denk ik, missch hebben ze nog meer gemist bij de 20 weken echo. maar van de andere kant denk ik, dan hadden ze dat gister ook wel gezegd. en tijdens het kijkentijdens de 20 weken echo naar de vaten in de navelstreng was de baby ook erg beweeglijk. maar dan had ze moeten zeggen dat ze het niet goed kon zien ipv te zeggen dat er 3 vaten zijn, terwijl dat niet zo is. ik voel me behoorlijk rot. en onzeker. ik wil weten of de rest wel goed is... maar missch moet ik daar maar vanuit gaan.

20. vlindermoeder

vlindermoeder Fanatiek lid

Mar 30, 2009
    2,600
    1,053
    113
    Hier
    heel veel succes.

Share This Page