keuze kinderwagen en babyfoon

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door leonie85, 11 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. leonie85

leonie85 Lid

9 jan 2013
    32
    0
    0
    financiele dienstverlening
    Brabant
    Ik zit zelf te twijfelen tussen een Bugaboo Cameleon a 940 euro en de Koelstra Binque Daily pack a 699 euro met accessoires.
    Ik wil gaan wandelen door het bos, een enkele keer in een jaar naar het strand, maar voornamelijk voor de standaard wandelingetjes door het dorp/stad.

Ik zit enorm te twijfelen en ben dan ook erg benieuwd waarvoor jullie hebben gekozen of zouden kiezen en waarom.

En zo zit ik ook te dubben over de babyfoon. Zal ik voor de Alecto DBX-88 Dect Babyfoon, of is een camera echt de moeite waard om aan te schaffen? en welk merk/type is een moetje? Luvion Grand Elite Dect Videofoon zou goed moeten zijn?

wie o wie kan mijn twijfels wegnemen? ;)

2. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.737
    7.507
    113
    Vrouw
    Geen verstand van die kinderwagens. Alecto babyfoon is heel goed. Heb ik hier ook, zusje heeft hem en op het kdv gebruiken ze meerdere setjes dbx 88.
    Stoort niet, temperatuur van het kamertje, lampjes, terugpraten en muziekjes. Super ding voor weinig geld. Babyfoon met camera vind ik persoonlijk onnodig. Ik zou alleen maar naar dat schermpje zitten turen. En die dingen zijn ook nog eens aardig aan de prijs. Nee, ik mis het absoluut niet.

3. rums

rums Niet meer actief

Wij hebben de bugaboo 2 tweedehands gekocht op marktplaats. We vinden het een hele fijne wagen. Allee vind ik het teveel geld om bijna 1000,- te betalen voor een nieuwe kinderwagen. Op marktplaats worden hele goede kinderwagens aangeboden.

En wij hebben ook de alecto babyfoon. Bevalt prima! En met camera vinden we echt grote onzin.

4. lovemy2kids

lovemy2kids Fanatiek lid

3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    Heb geen ervaring met beide kinderwagens, maar vind de bugaboo persoonlijk wel mooier...

Ik zou zeggen, geen babyfoon... Je hoort ze echt wel huilen hoor.. En zo'n babyfoon slaat aan op ieder geluidje... Wordt je 's nachts stapelgek van... Ik had m na een week al weer weggedaan... Geen seconde spijt van gehad...

5. Mammamuis

Mammamuis Fanatiek lid

8 feb 2013
    1.031
    339
    83
    NULL
    NULL
    Wij hebben een wagen gekregen van het stiefzusje van Pappamuis, dus daar kan ik weinig over zeggen. Mijn nichtje heeft voor haar dochtertje een babyfoon met camera en zij zweert erbij. Haar baby wil nog wel eens wat onrustig slapen en als ze de kamer binnenkomt begint ze meteen te huilen. Dan is de camera ideaal omdat ze dan wel kan zien dat alles in orde is zonder dat de baby er wakker van wordt. Wij gaan er eentje cadeau krijgen van mijn ouders. Maar het is maar net wat je prettig cq belangrijk vindt.

6. BabyD

BabyD Fanatiek lid

30 jun 2010
    1.289
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo'n camera is extra luxe vind ik en daar moet je ook maar net voor wìllen betalen. Ik gaf het extra geld liever uit aan andere dingetjes voor de baby. Wij hebben 2 babyphones en beide Alecto :) .

7. justxme

justxme Bekend lid

27 mrt 2013
    671
    0
    0
    Ligt er heel erg aan of je een groot huis hebt met veel deuren ertussen en goede isolatie of niet.
    In het huis waar we nu zitten kun je op de BG echt níet horen als er gehuild wordt op de 1e verdieping, laat staan de 2de. Hetzelfde geldt als je op de 2de verdieping zit; je hoort enkel wat er gebeurd op de verdieping waarop je je bevindt.
    Waar we straks naartoe verhuizen zal dat heel anders zijn.

8. Piepie

Piepie Fanatiek lid

17 jan 2013
    1.253
    1
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik vond de bugaboo heel mooi, maar we hebben uiteindelijk een mutsy gekocht omdat de wandelwagenbak hoger van de grond is, mijn vriend is langer dan mij en hij zou dan best wel diep moeten bukken. Met de mutsy kan je ook door het bos en op het strand rijden, dit wilde wij ook omdat we toch met de honden naar het strand en bos willen gaan:) 2de hands gekocht op marktplaats, scheelt echt aanzienlijk dan orginele aanschaf prijs en zag er echt nog uit als nieuw:)
    Met de babyfoon heb ik geen ervaring, maar ik denk er zelf over om die ene van Alecto met camera te kopen.

9. medinalil

medinalil Bekend lid

25 mrt 2013
    799
    1
    16
    bugaboo is meer voor in de stad te lopen (kleinere wielen), als je echt een goeie kinderwagen voor t bos,strand,grote wandeleningen is de maxi cosi een hele goeie.
    en een babyfoon alecto is een goeie keus maar ik zou zonder camera doen, je moet ook een beetje kenne vertrouwen dat de kleine veilig ligt te slapen ipv continu na dat scherm te kijken, ik denk dat dat heel verslavend is

10. Isade

Isade Actief lid

4 nov 2012
    362
    0
    0
    NULL
    Hier ook voor de bugaboo gegaan via marktplaats. Heel gelukkig geworden en maar 150,- betaald... Nu heeft die van ons wel wat geleden maar met n opknapbeurtje en wat extra hoezen via markplaats hebben we veel voor weinig. Je hebt ook een advertentie er bij staan die voor 500,- het complete setje aanbieden, erg mooie!! ik vind t zonde om zoveel geld uit te geven maar goed dat is ieder voor zich!! Babyfoons moet ik me nog in verdiepen!!

11. liniej

liniej Actief lid

12 dec 2012
    396
    0
    0
    ik heb afgelopen weekend voor €75,- de zelfde kinderwagen gekocht als mijn vriendin heeft, die heeft hem gekregen van haar ouders die er meer dan €800,- voor betaalden. prima kinderwagen en ik ben er helemaal blij mee! zeker voor dat geld.
    babyfoon ga ik denk ik niet kopen. heb een heerlijk bescheiden huisje waar het gehuil overal te horen is als de kleine goed genoeg zijn best doet. en de kleine moet er ook maar aan wennen om ons te horen terwijl hij slaapt.
    toen mijn broertje klein was konden we gewoon stofzuigen naast/onder de wieg als hij er in sliep. mijn streven voor onze kleine :p

12. SonjavT

SonjavT Actief lid

15 jun 2012
    344
    0
    0
    ik werk met ouderen.Het is mijn passie om al die o
    Hier hebben wij ook een alecto babyfoon.. heerlijk..
    ik slaap met oordoppen in omdat mijn man zo hard snurkt.. en hij slaapt gewoon door de babyfoon heen..
    babyfoon kan je ook zachtjes zetten.. ik vond het gewoon prettig zodat ik altijd hoor of het kindje me nodig heeft of niet..
    we hebben er geen met camera.. ik zou constant naar het schermpje loeren.. en gek worden als hij een keer gek zou bewegen ofzo..

13. Masa0903

Masa0903 Bekend lid

29 nov 2012
    643
    537
    93
    Vrouw
    Rockanje
    Hier ook ondanks de kleine er nog niet is! Alecto babyfoon incl. Extra set samen voor 55 euro bij de karwei! Top dingetje al flink uitgetest in huis onwijs hilarisch! Doet het goed, nachtlampje, liedjes (persoonlijk verschikkelijk), terug spreek functie, tempratuur van het kamertje!

Ik zou zelf met een cameratje heel de dag er op gaan turen idd! Zelf gewoon op je instinct laten gaan, en ik denk dat het een extra luxe is!

Zelf de bugaboo, onwijs leuke fijne, lichte kinderwagen! Ondanks dat ik het zwaar slecht vind dat je niet er iets bij kan krijgen, zoals een maxi cosi, parasol of voetenzak ect. Verder wel lekker aangevult met leuke kapjes van marktplaats (zie foto) ik woon zelf geen 10 min van het strand, je hebt een hele mooie strand stand dat je hem kan trekken en als je perse wilt duwen, grote wielen voor en anders kan je altijd overwegen om de extra ruigterrein wielen erbij te kopen! Het leuke van de bugaboo vind ik persoonlijk, dat je hem kan aanpassen naar jou style en alles los kan kopen qua onderdelen dus stel je koopt hem op marktplaats dat je alles aanvullend erbij kan halen!

Succes met je keuze!

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      30,3 KB
      Weergaven:
      30
  14. Sabrine1984

Sabrine1984 Niet meer actief

Ik heb wel een babyfoon met camera (luvion grand elite) en ik zweer erbij! Ik vind het ideaal. En natuurlijk kijk ik naar het schermpje, maar het is zeker geen verslaving. Ik zit niet de hele tijd te turen. Ik heb het geluid uit staan. We wonen in een gehorig huis, dus daar had ik geen babyfoon voor hoeven aanschaffen.

Ik heb een Joolz kinderwagen, heel tevreden mee. Hij is iets hoger, wat ik wel fijn vind. De bugaboo is behoorlijk laag. Over strand e.d heb ik er nog niet mee gereden, maar ik denk dat die dat prima aan kan. Zitten grote wielen onder en hij is stevig.

15. leonie85

leonie85 Lid

9 jan 2013
    32
    0
    0
    financiele dienstverlening
    Brabant
    Ja. de camera vind ik zelf ook niet echt van toegevoegde waarde... je moet inderdaad je kind met rust laten en niet panisch op een schermpje gaan staren. Al lijkt het me wel schattig om te zien wat die kleine (als ze iets groter is) in het geniep allemaal uitvoert haha!!
    Vandaar mijn twijfel.

2de hands hoeft van ons niet perse, maar daar gaan we wel naar kijken! Maar we zijn de eerste in de familie met een kleine, dus een nieuwe aanschaffen met het idee de wagen jaren intensief te gebruiken door onszelf al dan niet (schoon)familie, is OK.

iig bedankt voor de reacties dusver. de tip om te kijken of de wagen te diep is met bukken voor grote mensen is een goede!

16. A1988

A1988 Fanatiek lid

8 okt 2012
    1.133
    0
    0
    Twente
    Wij hebben een tweedehands Philips Avent babyfoon, ook getest en werkt prima. Ik wilde per se zonder camera na wat enge spookverhalen hier op het forum die ik nooit had moeten lezen :p

Ook tweedehands een bugaboo (frog) van vrienden overgenomen. Even nieuw matrasje ingedaan en hij is als nieuw :) Ik hoop hem heeeeel binnenkort in gebruik te mogen gaan nemen.

Deel Deze Pagina