Echo 8 weken niet goed, ws miskraam

Discussie in 'Miskraam' gestart door Lenette, 3 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lenette

Lenette Lid

3 jan 2014
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 Lenette, 3 jan 2014
    Laatst bewerkt: 3 jan 2014
    Hallo allemaal,

Eerst even mijn situatie voordat ik mijn vraag stel:
    6 oktober had ik mijn 1e miskraam (6wk), daarna meteen weer zwanger geworden dmv ovulatietest die op ma 18 en di 19 nov positief was (diezelfde dagen geklust :) ) dus de daadwerkelijke bevruchting zal dan wo 20 zijn geweest. Op di 3 december had ik een positieve (reguliere) test, en vanwege de eerste miskraam mocht ik al do 19 dec een vroege echo. Toen zou ik dus volgens deze data 6w1d moeten zijn. De echoscopiste zag alleen een vruchtzak (5mm) en een dooierzak, wat mij zorgen baarde. Zei zij echter dat het gewoon te vroeg was om iets te zien, en dat het gewoon 4w, of in ieder geval minder dan 5w was. Ik zei en dacht meteen: dat klopt gewoonweg niet, maar ze was zo stellig dat ik het even heb gelaten. Met kerst toch me zorgen lopen maken, dus toch maar voorgelegd aan de vk, en die vond het ook gek en stuurde me weer door naar het echocentrum. Daar heb ik vandaag (vr 3 jan) een echo gehad (8w2d). De echoscopiste zei dat de groei t.o.v. de vorige echo klopte, maar toen ik haar mijn data vertelde, vermoedde ze dat het mis was. Want er klopt nog geen hartje en het vruchtje was slechts 5mm. Dooierzak en vruchtzak waren ook gegroeid (8,5 en 10,8 mm) Ze schatte 5w4d. Ik kon meteen naar de vk, en die zegt dat het zo goed als zeker mis zal gaan, maar zei ook dat ze 2 keer eerder had meegemaakt dat in zo'n situatie het alsnog goed kwam. Dus de afspraak bij de gynaecoloog voor pillen of curretage wilde ze liever niet al komende maandag, maar pas maandag 13 jan plannen. Want als er dan toch weer groei zou hebben plaatsgevonden, en er een hartje zou kloppen, zou de curretage niet door gaan en zouden we toch nog weer af moeten wachten. Dus nu zit ik verdrietig thuis, met toch nog een mini-sprankje hoop dat het de 13e gegroeid is.

Na dit ellenlange verhaal dan eindelijk mijn vraag: heeft 1 van jullie dit meegemaakt en hoe eindigde het voor jullie? Hoop natuurlijk op positieve verhalen, maar die zullen er vast niet zoveel zijn vrees ik...:(

Alvast bedankt!
    Lenette

2. Kinderwens87

Kinderwens87 Fanatiek lid

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    He bah meid wat een naar iets:(. Sterkte.

3. Daniellexxx

Daniellexxx Bekend lid

11 feb 2013
    658
    158
    43
    Noord-Holland
    Ik inderdaad, maar helaas niet positief. Eerste keer testte ik op 2 april positief, bij een echo 2 weken later dachten ze een zwangerschap van 4 á 5 weken. Week later kloppend hartje. Helemaal blij natuurlijk! Weer een week later geen hartactie meer. In augustus is me dit nog een keer gebeurd.

Máár bij mijn eerste zwangerschap bleek ik bij de echo ook 2 weken achter te liggen op mijn eigen berekening. Alleen had ik hier toen geen ovutesten bij gebruikt.

Sterkte in elk geval! ik duim op een goede afloop!

4. Humtum

Humtum Fanatiek lid

9 nov 2013
    1.046
    30
    48
    Noord Brabant
    Bij mij hebben ze verteld dat het vruchtje soms een tijdje kan rondzweven in de baarmoeder en dat het zich wat later hecht. Door deze latere hechting gaat het dan ook pas weer later verder met groeien. Het kan dus wel. Deze periode kan maximaal 5-7 dagen duren blijkbaar. daardoor kan je ineens een kleine week achterlopen

Bij jouw verhaal klinkt zelfs die extra termijn niet als een verklaring gezien de geringe groei tussen 19-12 en 3-1 maar wonderen zijn de wereld nog niet uit! Ik hoop natuurlijk voor je dat je kleintje blijft groeien!

Misschien iets wat je niet wil horen maar ik heb van mijn gyn geen groen licht gekregen voor een zwangerschap deze maand. Weet niet of dat aan mijn situatie/ingrepen lag (zie banner) maar ze zei erbij dat baarmoederslijmvlies 1e maand niet goed kan zijn en dat een nieuw vruchtje zich dan niet goed in kan nestelen mogelijk. Heb ook genoeg mensen hier gehoord over dat zij wel gelijk groen licht kregen, maar zou het bij een eventuele volgende miskraam wel even navragen!

5. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Ik ook. Is helaas curettage geworden omdat het niet uit zichzelf op gang kwam. Heb er tot bijna 12 weken mee gelopen. Achteraf bij zes weken weer misgegaan wss.

6. Lenette

Lenette Lid

3 jan 2014
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank voor jullie reacties! Net nog de vk geprobeerd de afspraak naar komende maandag te laten verzetten, want wil er eigenlijk niet meer mee rondlopen. Maar ze zei: ik begrijp je absoluut, maar ik heb al zulke rare dingen meegemaakt in mijn werk, en het is wel gegroeid na de eerste echo, dus wacht nou voor de zekerheid tot de 13e. Verwarrend, omdat ik hierdoor weer wat (onterechte) hoop krijg...

En die pauze (diapauze heet dat geloof ik?) voor de innesteling heb ik van gehoord, maar leek mij inderdaad vrij onmogelijk in mijn geval -- dan zou het bijna 3 weken hebben 'rondgezworven' voor het zich heeft ingenesteld. Kan toch niet zou je zeggen...

7. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Wat naar die onzekerheid!
    Bij mij was het vruchtje de 1e keer ook te klein (10 dagen), maar er klopte wel een hartje. Dit is helaas mis gegaan. De 2e keer bleef de vruchtzak nog wel eventjes groeien, maar er kwam geen vruchtje in.
    Beide keren dachten ze ook dat mijn telling niet klopte en het nog wel goed zou komen, maar ik ben er altijd heel zeker van aangezien ik mijn temperatuur bij hou.

Sterkte in deze onzekere tijd!

8. Tiniedice

Tiniedice Bekend lid

4 jan 2014
    809
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi, helaas is je verhaal voor mij helemaal herkenbaar. Afgelopen dinsdag 31-12 ben ik voor mijn eerste echo geweest van mijn derde zwangerschap en ik zou volgens mijn eigen gevoel 8,3 zwanger zijn geweest. Bij de inwendige echo bij de gynaecologe was slechts n vruchtje van 5,4 dagen te zien, zonder hartactiviteit. Althans tot twee keer toe dacht ze n hartje te zien, maar kreeg het niet beter in beeld. Dus na n halve minuut van dat bed af en totaal gedesillusioneerd aankleden. Nou volgens de gynaecoloog over twee weken terug komen voor n nieuwe echo want misschien was ik minder ver en als ik ging vloeien ja, dan wist ik wel dat t niet goed was.
    Helemaal over mijn toeren thuis aan gekomen. Mijn man is meteen stad en land af gaan bellen voor een second opinion, maar daar zou ik niet veel mee opschieten. Gelukkig heeft mijn huisarts er voor gezorgd dat ik woensdag 8-1 weer een nieuwe echo krijg. Ondertussen leef ik nu al de hele week tussen hoop en vrees. Besef me terdege dat het twee kanten op kan. Maar die onzekerheid vreet. Ik voel dus met je mee! Waarom probeer je niet of je niet eerder terecht kan voor nog een extra echo. Ik zou ze blijven bellen tot ze je met voorrang behandelen.
    Wat mij met name zo dwars zit, is de manier waarop er met ons wordt omgegaan. Zo klinisch en zo gevoelloos. Oké, als het inderdaad gestopt is met 5,5 week is er waarschijnlijk in de aanleg iets niet goed gegaan en doet de natuur zijn werk, maar dat wil niet zeggen dat wij ons die afgelopen weken niet ontzettend zwanger en moeder in spe van n ukkie hebben gevoeld! Nou, ik erken je als moeder met dromen, verwachtingen en n roze/blauwe wolk.

Houd je me op de hoogte? Houd ik jou op de hoogte.

Liefs, tiniedice

9. leolientje

leolientje Actief lid

7 aug 2011
    442
    0
    0
    NULL
    Gorinchem
    Pff ja dat klinische en gevoelloze ken ik wel.. Ik denk ook dat het komt omdat dit voor hen dagelijkse kost is. Cursusje sociale vaardigheden zou geen kwaad kunnen iig.

Sterkte allemaal!

10. MissMarch85

25 nov 2010
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier een soort gelijk verhaal.
    23 november gemeenschap gehad en 9 december eerste positieve test in mijn handen.

Ik voelde me super zwanger, misselijk, opgezette borsten en heel erg moe.
    Afgelopen donderdag had ik de eerste echo en dacht tussen de 7-8 weken te zijn. Maar volgens de vk nog geen 6 weken, was enkel een vruchtzakje met beginnend vruchtje te zien...
    Ik moet dinsdag terug voor een echo maar volgens de vk kan het nog beide kanten op. Ik heb met mijn jongste precies het zelfde gehad, volgens mijn berekeningen zou ik bij de eerste echo 7 weken zijn maar was maar 5.4 weken maar dat is helemaal goed gekomen en heb nu een vrolijk ventje van 11 maanden:)

Alles is in dit stadium nog zo klein en moeilijk te zien, en een late innesteling kan ook.

Blijf hoop houden meid!

Liefs,

Charlotte

11. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Het is niet helemaal onmogelijk dat het toch goed zit, echter vind ik het verhaal niet positief.... De groei ten opzichte van je eerste en tweede echo is minimaal en op basis van je ovutesten en je positieve zwangerschapstest zou ik zeggen dat, zelfs met een late innesteling, er nu al een vruchtje met kloppend hartje te zien zou moeten zijn..... Veel sterkte!

12. Astrid040

Astrid040 Bekend lid

4 feb 2011
    652
    252
    43
    Lees mijn posts maar eens na, ik heb in precies hetzelfde schuitje gezeten. Bij mij was complicerende factor dat mijn termijn onduidelijk was omdat ik pas 2,5 week na nod een positieve zwangerschapstest had. En het is wsch begonnen als tweelingzwangerschap, eentje redde het al vroeg niet en gaf een stolsel in mijn baarmoeder.

Ik heb lange tijd in onzekerheid gezeten, er was groei tussen de diverse echo's maar misschien niet genoeg, en bij de laatste controle was er geen hartje en zit het helaas toch niet goed. Nu afwachten.
    Maar ik heb met mijn man afgesproken dat we niks weg zouden laten halen tot onomstreden vaststaat dat het mis is. Stel je toch voor...!
    Ze zaten te turen op een plaatje van 1x1cm, het is gewoon allemaal nog zo klein. Probeer dus nog even af te wachten. Hoop mag er m.i. altijd zijn, en het kan ook dat je gewoon wat korter zwanger bent (dat de innesteling wat later was) maar ben wel realistisch dat het ook niet goed kan zitten.

Heel veel sterkte voor jullie, ik leef mee.

13. Lenette

Lenette Lid

3 jan 2014
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben ik weer even!

Gisteren een laatste echo gehad (toch naar voren gehaald dus, wachten tot 13 januari vond ik maar niets), en het vruchtje was niets gegroeid en hartje klopte nog steeds niet. Had ik ook niet verwacht dus werd er niet nog extra verdrietig van gelukkig. Vandaag curretage, waarbij ik om 11 uur twee pillen moet inbrengen en me om 12 uur moet melden voor opname. Spannend maar ben blij als het voorbij is straks. En dan maar duimen op geen verklevingen en zo.....

Charlotte en Tiniedice hoe gaat het bij jullie? Hoop op betere verhalen dan dat van mij!

14. Tiniedice

Tiniedice Bekend lid

4 jan 2014
    809
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sterkte vandaag. Ik moet vandaag om 11.30u in het ziekenhuis zijn voor een nieuwe echo. Erg spannend dus. De kaarsjes branden flink en mijn duimen draaien overuren. Wat de uitslag vandaag ook is, als positief lichtpunt zie ik wel dat dit in ieder geval betekend dat ik stappen kan gaan zetten. Of naar links of naar rechts, maar in ieder geval weer vooruit. Voel me echt stilstaan nu.

Sterkte en we houden elkaar op de hoogte!

Liefs, tiniedice

15. Lenette

Lenette Lid

3 jan 2014
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    O en dankjewel voor de verhalen en reacties iedereen!

16. Yasmijnkai

Yasmijnkai Niet meer actief

Sterkte meiden!

17. Lenette

Lenette Lid

3 jan 2014
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jij veel succes tiniedice!

18. Tiniedice

Tiniedice Bekend lid

4 jan 2014
    809
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vanmorgen weer een echo gehad en daarop was duidelijk te zien dat het niets gegroeid was en we dus echt kunnen spreken van een missen abortion. Heel verdrietig maar ik had me daar in de afgelopen dagen al op ingesteld omdat mijn zwangerschapskwaaltjes al een stuk minder waren geworden. De gynaecoloog was erg lief heeft echt alle tijd en ruimte gegeven voor mijn vragen en ook heb ik de echo mee naar huis gekregen. De curettage staat gepland voor aanstaande vrijdag, dus daarna kan ik het een plaatsje gaan geven.
    Ik ben er vrij kalm onder en er aan toe om het een plaatsje te gaan geven, zodat ik verder kan in 2014!

19. Lenette

Lenette Lid

3 jan 2014
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    #19 Lenette, 8 jan 2014
    Laatst bewerkt: 8 jan 2014
    Dat is verdrietig Tiniedice.....

Misschien fijn voor je, een 'positief' verhaal over de curettage: het viel mij reuze mee! Hopelijk houd het bloeden gauw op.

Jij in ieder geval sterkte vrijdag!

20. MissMarch85

25 nov 2010
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel veel sterkte Lenette! Ik hoop dat je dit een plekje kan geven en dat je in 2014 een mooi beebje met kloppend hartje mag zien:)

Ik had afgelopen maandag avond de echo en wonder boven wonder was er een beeb met kloppend hartje te zien, ik ben nu 7.5 weken! Nu hopen dat het goed blijft gaan.

Tiniedice heel veel sterkte vrijdag, het is inderdaad fijn om nu duidelijkheid te hebben maar wel heel verdrietig.

Dikke knuffel voor jullie beide!

Liefs,

Charlotte

Deel Deze Pagina