Termijnecho is het kindje 6.5 week ipv 10

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door JoJo, 15 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JoJo

JoJo Actief lid

15 mei 2014
    153
    0
    0
    Hey allemaal,

Ik lees al een paar weken het forum mee en heb nu zelf een vraag dus ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Gisteren heb ik de termijnecho gehad en was het idee dat ik 10 weken zwanger was. Echter is op de echo een kindje van 6.5 week te zien met een onregelmatige hartslag. Op 14 april ( 4 weken en 3 dagen) heb ik positief getest. De verloskundige heeft genoemd dat er misschien een groeistop is geweest. Heeft iemand hier ervaring mee?

Volgende week woensdag heb ik opnieuw een echo om te kijken of het kindje is gegroeid en een regelmatige hartslag heeft.

2. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.470
    4.921
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Een groeistop van meer dan een paar dagen is echt uitzonderlijk.
    Een onregelmatige hartslag is ook bij 6,5 week een twijfelachtig teken.
    Hoe positief was je verloskundige over het vervolg?

En, hoe zeker ben je van het feit dat je positief getest hebt met 4,3 weken? Kan je toen minder ver zijn geweest, of ben je zeker van je eisprong? Stel je was op 14 april nog voor nod, dan zou je iets minder ver kunnen zijn...

3. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.470
    4.921
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Maar, bedenk ik me nu: als je 14 april op 4,3 weken zat, dan ben je nu toch geen 10 weken?
    Of heb ik de data nu echt zo scheef in m'n hoofd?

4. LCLL

LCLL Bekend lid

14 jan 2010
    845
    0
    0
    NULL
    Iets minder ver.. dat kan dan toch nooit 4 weken zijn? Overigens heb ik geen ervaring met een groeistop. Hoop dat alles goed komt!

5. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.470
    4.921
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Nee, dat kan zeker geen vier weken zijn!
    Maar stel, je test heel vroeg positief en de vk zit er met haar echo een stuk naast, dan kun je het misschien bij elkaar krijgen. Moet beetje positief meedenken toch? Al geef ik toe dat mij dat ook moeite kost.

Als 14 april 4,3 weken was , dan ben je nu 9 (en geen 10).

6. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Lijkt me niet goed als je een maand geleden al positief hebt getest.....

7. JoJo

JoJo Actief lid

15 mei 2014
    153
    0
    0
    Hey,

Bedankt allemaal voor de reacties. De 10 weken komen voort uit de berekening van mijn laatste menstruatie (6 maart). IK heb vijf keer getest en een week later heeft moeders voor moeders getest dus weer vrij zeker dat de test positief was. De verloskundige heeft een percentage van 70% gegeven dat het goed komt en 30% dat het niet goed komt. Ik ben erg onzeker en een dag lijkt nu wel een week.

8. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.470
    4.921
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ja, als je van 6 maart uitgaat, dan ben je idd 10 weken.
    Heb je wel een regelmatige cyclus? Al een tijd van de pil af ed?

Als dat laatste idd zo is, dan vind ik je verloskundige erg optimistisch, als ik zo eerlijk mag zijn.
    Sterkte met wachten!

9. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Je hebt waarschijnlijk een latere eisprong gehad. Reken 2 weken terug vanaf je positieve test; dat is dan dag 1 van de zwangerschap.

10. Delina04

Delina04 Actief lid

14 apr 2014
    192
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb op 10 april posi getest, en vorige wk eerste echo kwam op 7+2
    Met kloppend hartje..

11. JoJo

JoJo Actief lid

15 mei 2014
    153
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties dit geeft me toch een beetje hoop. Ik hen geen regelmatige cyclus en ben drie maanden gestopt met de pil voordat ik zwanger werd.
    Is het mogelijk dat je positief test als je 1 dag zwanger bent? Weten jullie of een onregelmatige hartslag normaal ik bij 6.5 weken?

12. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

15 aug 2012
    1.533
    0
    0
    Om die hartslag zou ik me niet druk maken nog, zeker niet bij 6.5 weken
    Het hartje start ergens rond de 6 weken, en draait dan echt nog niet op volle toeren hoor.
    Ik had met 6.3 twee kloppende hartjes, die TE traag klopte. Maar de gyn zei direct : geen paniek, is normaal, hartjes zijn amper gestart met kloppen op dat termijn.
    En zie mijn banner, ben nu 15 weken zwanger, en vanmiddag weer controle gehad, en ze doen het super.
    Ik snap dat het spannend is, maar het kan beide kanten op gaan.
    Ik duim voor je !!

13. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.470
    4.921
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    #13 merah, 15 mei 2014
    Laatst bewerkt: 15 mei 2014
    Nee, je kunt niet positief testen op dag 1.
    Op het moment dat je positief test ben je MINIMAAL 3,5 week zwanger.

Het hartje zou met 6,5 wel regelmatig moeten kloppen, maar aangezien dat om dagen gaat (het verschil), zou ik me daar niet op vastpinnen.
    Het hartje begint primitief te kloppen vanaf 5,5 week, maar de meeste echo apparaten kunnen het dan nog niet zien.

Wat nephthys zegt klopt overigens niet. Als je twee weken terug rekent vanaf je positieve test, dan zit je rond je eisprong. Je officiële zwangerschap is dan al twee weken aan de gang.
    Vanaf je positieve test ben je minimaal 3,5 week zwanger (er van uitgaande dat je slechts een licht streepje had toen en je een gevoelige test hebt gebruikt, waarmee je voor je nod kunt testen). Omdat we je cyclus niet kennen is dat het meest gunstige (voor jou) om van uit te gaan. Dan zou je nu rond de 8 weken zwanger zijn. Minder kan ik er echt niet van maken. Maar nogmaals, misschien heeft je vk wel niet goed gemeten en loopt het toch met een sisser af.

14. Pandorabeads

Pandorabeads Actief lid

14 mei 2011
    361
    0
    0
    Verpleegkundige
    Friesland
    Heb je niet een miskraam gehad en daarna in de eerst volgende ronde spontaan weer zwanger geworden?

15. JoJo

JoJo Actief lid

15 mei 2014
    153
    0
    0
    Nou dan maar duimen dat er verkeerd is gemeten. Het scenairo van de miskraam lijkt mij niet omdat ik daarna geen seksueel contact meer heb gehad omdat ik dit te spannend vond

16. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Uitgaan van de eerste dag van je cyclus is niet echt betrouwbaar. Heel veel vrouwen hebben hun eisprong niet precies op dag 14. In het gunstigste verhaal dat ik hier kan verzinnen zat je ten tijden van je test zo rond 10 dpo. Dat zou betekenen dat je nu +- 8 weken zou zijn en dit zit toch al weer een stukje dichter bij 6.5 weken. Mocht je er echt zeker van zijn dat je eisprong 20 maart was, dan vrees ik helaas wel dat dit fout zal gaan.

Veel succes en sterkte mer de onzekerheid!

17. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

16 jan 2014
    4.685
    0
    36
    Ik werd zelf bij de eerste echo 2 weken teruggezet. Uitgaande van laatste menstruatie zou ik toen 9 weken moeten zijn. Bij de echo bleek 7 weken.
    Ik was net gestopt met de pil en bleek een cyclus te hebben gehad van 6 weken ipv 4. En zie mijn banner.

Ik duim voor je dat alles bij jou ook goed blijft gaan..!!

18. Simoon73

Simoon73 Actief lid

23 jun 2012
    111
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik las dat je ook minder ver kunt zijn dan gedacht ivm late innesteling. Bij sommige vrouwen binnen een dag en bij anderen zweeft het nog een paar dagen wat invloed kan hebben op de snelheid van celdeling. Ben geen expert, maar zit zelf ook in deze periode met vragen omdat mijn HCG wel stijgt, maar er vorige week op de echo nog niets te zien was. Bij mij kan het ook nog beide kanten uit.

Als jouw vk vrij positief is zou ik me daar voor nu maar aan vast houden. Enige dat we nu kunnen doen is goed voor ons zelf zorgen. Als het mis gaat hebben wij in ieder geval ons best gedaan al zal het verdriet er niet minder om zijn.

Wanneer heb je weer een echo?

19. PinkLove

PinkLove Bekend lid

13 mei 2013
    548
    0
    0
    Nederland
    Spannend zeg...sterkte met het doorkomen van de komende dagen!

20. JoJo

JoJo Actief lid

15 mei 2014
    153
    0
    0
    Bedankt allemaal. Het lukt mij goed om positief te blijven door de berichtjes. Woensdag heb ik de echo dus ben erg benieuwd. Simoon sterkte aankomende tijd en wanneer hoor jij wat?

Deel Deze Pagina