eerlijk gezegd heb ik 2 keer meegemaakt dat het vruchtje veeeeel te klein was voor de termijn die ik toen was. Ze hadden ook geen hartslag meer dan, maar ik verbaas me een beetje over het optimisme van jouw vk Als je op 14 april positief heb getest vanaf dan begint alles te werken en te groeien, dus ja...ik zou toch ook een klein beetje rekening houden met een minder goede afloop.. Ik wens je veel sterkte, morgen de echo gelukkig!
Een miskraam krijg je niet van seksueel contact hoor... Vind het verschil tussen jouw berekening en die van je vk wel heel erg groot. succes met wachten
Het kindje had vamorgen geen hartslag meer en moeten er afscheid van nemen. Heeft iemand ervaring met een miskraam raak erg in paniek van het idee
He, wat ontzettend rot dat het toch niet goed zat! Ik heb een miskraam gehad met 8 weken. Wat wil je weten? Misschien dat ik je een beetje kan helpen zo
Heel veel sterkte meis. Ik heb het ook een keer mee gemaakt niet in paniek raken komt allemaal goed.Heb je met de arts of vl gesproken over de opties die er zijn?
Ik vond je verloskundige ook al erg optimistisch. Ik heb veel ervaring met miskramen (helaas ). Als je lijf het zelf gaat oplossen begin je binnenkort te vloeien en op een gegeven moment krijg je daar dan krampen bij en verlies je uiteindelijk het vruchtje. Dit vind ik persoonlijk de fijnste methode in alle ellende. Mocht je over een week (of 2) nog geen bloedverlies hebben dan kan je verloskundige je doorverwijzen naar de gynaecoloog. Deze kan je pillen voorschrijven om de miskraam op te wekken of evt. een curretage, waarbij ze (vaak onder volledige narcose) het vruchtje weghalen. Laat je goed voorlichten want het kan zijn dat je heftig reageert op de pillen (helse krampen) en niet bij iedereen werken ze en moet je alsnog curretage, maar een curretage geeft een (klein) risico op het syndroom van Asherman (verklevingen in je baarmoeder). Sterkte.
Sterkte Je kunt nu afwachten tot het vanzelf op gang komt of gaan voor een curettage. Heb je geen gesprek gehad met je vk erover?
vind het erg rot voor je! Heel veel sterkte. Kan alleen uit ervaring spreken dat bij mijn vorige MK het zelf opgang kwam alsof ik ongesteld moest worden. En bij mij was daarna ook alles schoon. Er zijn verschillende opties die je volgens mij ook even met jouw gyn moet bespreken. Nogmaals heel veel sterkte.
hee meis, wilde even reageren herken me erg in je verhaal. 5 mei de eerste echo gehad het hartje klopte goed alles zaag er goed uit. alleen schatte ze mij 6 weken ipv de ruim 8 die ik moest zijn. geen rede voor paniek zy de vk.. die zondag daarna is myn bloedverlies begonnen en ik mocht maandag komen voor een echo. hier was helaas ook op te zien dathet hartje was gestopt met kloppen in een weekje tijd.. ik mocht kiezen, de mk afwachten , curretage of pillen om de miskraam op te wekken. ik koos voor curretage omdat ik bang was voor wat me te wachten stond en niet wilde gaan zitten afwachten. dit was echter niet meer nodig maandag nacht is de mk op gang gekomen. ik kan je zeggen, mocht je het op de natuurlijke manier doen, ik heb echt een helse pijn ervaren!! maaar ik wil je niet bang maken het verschilt by iedereen. maandag nacht wakker gelegen met vreselijke pijn , maandag ochtend om half6 het vruchtzakje verloren.. maandag middag nog 5 uur lang met flinke pijn op bed gelegen het valt echt te vergelijken met een soort weeen. maandag avond weer iets verloren wat het precies was weet ik niet maar het was ong 15cm groot. al met al ondanks de flinke pijn ben ik blij dat ik niet naar het ziekenhuis ben geweest, ik denk dat dat nog meer indruk had gemaakt.. nou wil ik er ook even bij zeggen dat ik vandaag voor controle terug moest en er nog iets te zien was in de baarmoeder dus moet maandag alsnog naar het ziekenhuis.. een heel lang verhaal vond t zelf geloof ik ook fijn even van me af te schrijven. ik wil je zeggen dat je de keuze echt zelf moet maken iedere vrouw ervaart een miskraam namelijk anders!! ik wil je heeeel veel sterkte wensen ik weet hoe je je voelt.. en gun jezelf de tijd om het te verwerken! ik ben vandaag voor t eerst pas weer gaan werken.. sterkte!! je mag me altijd een berichtje sturen.
He jakkes! Ondanks dat je het eigenlijk al wel wist is de definitieve echo toch enorm slikken. Ik hoop dat de miskraam snel en vanzelf op gang komt, dat is wel zo fijn. Heel veel sterkte gewenst!