Wanneer kindje voelen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Babs1977, 16 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babs1977

    Babs1977 Bekend lid

    14 mei 2007
    646
    0
    0
    Heerlen
    Bij hoeveel weken voelden jullie je kindje voor het eerst bewegen? Bij de 1e zwangerschap bedoel ik? Want 2e zwangerschap schijn je het sneller te voelen toch?
    Ik heb een achterliggende placenta dus volgens de gyn moet je het dan veel sneller voelen dan iemand met een voorliggende placenta.
    Ik denk af en toe wel wat te voelen. Een plopje of een soort darm geborrel maar ik kan het nog niet met 100% plaatsen. En wat voelden jullie voor het eerst? En wanneer begin je echt overduidelijk een schopje te voelen?
    Ben nu bijna 17 weken zwanger en heb absoluut nog geen duidelijk schopje gevoeld ondanks die achterliggende placenta.
    Soms voel ik de plopjes en darm borrelen ook boven mijn navel. Zou dit ook het kindje kunnen zijn of is dit heel onwaarschijnlijk?
     
  2. marittt

    marittt Fanatiek lid

    26 jan 2006
    1.153
    0
    0
    @Babs, ik ben ook 17 weken zwanger en heb ook nog niks (merkbaars) gevoeld. Ik ben heel benieuwd! Het lijkt me geweldig!
     
  3. joyce

    joyce Bekend lid

    zou kunnen hoor,
    ik voelde mijne ook ongeveer rond die tijd,
    terwijl mijn placenta aan de voorkant ligt.
    mijn omschrijving: als een trillende spier maar dan niet veel trillingen achter elkaar maar 1 of 2 of zo.
    maar het wordt nog veel leuker als je een tijdje verder bent voel je echt een bobbeltje langs je hand glijden :) .



    groeten joyce
     
  4. Babs1977

    Babs1977 Bekend lid

    14 mei 2007
    646
    0
    0
    Heerlen
    Hoi Marrit,

    voel je ook af en toe niet darm borreltjes ofzo? Waarvan je denkt "goh zijn dit nu mijn darmen of is het het kindje?
    En weet jij al wat het wordt? En voel je je goed verder? En groeit je buikje al goed?
     
  5. Vera

    Vera Fanatiek lid

    17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Rond deze tijd kun je de eerste bewegingen voelen. Het voelt idd als plopjes of luchtbelletjes die kapot springen. Schopjes kan je echt nu nog niet voelen.
     
  6. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Hier een geluksvogel!
    Met 16 weken voelde ik frummel ontzettend duidelijk! Een paar dagen later kon je mijn buik al zien bewegen.
    Bij de 20 wk echo bleek mijn placenta dan ook keurig achter te liggen (wat ik dus ook al dacht).
    Nu, nu voel ik niet alleen maar plopjes maar de kleine ook echt bewegen. Soms lijkt het wel of ie zijn kont helemaal naar 1 kant drukt!
    Nou, ben net 24 wk dus volgens mij echt een bofkont!
    Ik hoop dat je het super gauw voelt! Ik kon ook echt niet wachten...het is zo ontzettend leuk!
     
  7. Patricia27

    Patricia27 Actief lid

    3 dec 2006
    288
    0
    0
    inpakster
    IJsselmuiden
    ik ben ook 17 weken zwanger en ik heb tot nu toe ook nog niks gevoeld en ik ben ook heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel benieuwd wanneer je het gaat voelen. En ook hoe dat voelt iedereen kan wel zeggen dat voelt zo of zo maar het lijkt mij gewoon geweldig om het te voelen.
     
  8. meisje26

    meisje26 Fanatiek lid

    6 apr 2007
    1.797
    1
    38
    nou ik ben inmiddels 20 weken, maar voel nog niet echt heel erg veel moet ik zeggen :cry: , heb af en toe het idee wat plopjes te voelen, maar niet echt heel duidelijk ofzo.

    zijn er meer mensen die het pas zo laat voelden?

    xx
     
  9. Deb26

    Deb26 Bekend lid

    3 okt 2006
    626
    0
    16
    Ik ben nu ruim 18 weken zwanger en sinds een paar dagen voel ik die kleine elke dag wel even. Kan haast niet wachten tot hij/zij meer gaat bewegen.
    Tja, en hoe het aanvoelt is heel moeilijk te omschrijven maar het gevoel van belletjes die knappen in je buik komen wel heel dichtbij. Al vind ik het er soms ook op lijken alsof iemand je buik aanraakt maar dan van binnen.

    Groetjes Debby
     
  10. bloempje82

    bloempje82 Actief lid

    12 jan 2007
    323
    0
    0
    Hoi
    ik heb ook een achterliggende placenta en ik voelde de beeb voor het eerst duidelijk met 18 weken! Daarvoor al wel een week waarin ik af en toe aparte trillinkjes voelde in de buik maar nog niet echt. Ik hoop voor jullie dat jullie het ook gauw voelen!
     
  11. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ik voel de beeb nu anderhalf week bewust, maar nu ik weet dat het de beeb is voelde ik die achteraf gezien al veel eerder haha. zo rond een week of 17 voor het eerst denk ik. vanochtend werd ik gewoon raar van, het bleef maar in mijn onderbuik trappen/ploppen/duwen/wat hij/zij ook aan het doen was ;)
     
  12. keizerin

    keizerin Niet meer actief

    Ik voelde Wessel toen ik 16 weken zwanger was :D
     
  13. pregnantlady

    pregnantlady Bekend lid

    29 mei 2007
    635
    0
    0
    Hoi bij 17 weken en 1 dag wist ik het definitief wat ik voelde dat het de beeb was. Daarvoor dacht ik het te herkennen maar het was niet duidelijk. Ja af en toe een plof je.
    Grappig genoeg die dag (avond) voelde mijn man het ook gelijk aan de buitenkant (geen plofje maar echt een schopje). Dus zeer unique... 17.1 dag en saampjes gevoeld. Maar ik begreep van andere mensen dat het best vroeg is voor een eerst beeb hoor. Rond de 20 weken is meer 'normaal'. Dus maak je geen zorgen. Maar ik moet bekennen dat ik het wel heel leuk vond. En nu ik zit te typen zit hij zich rot te schoppen haha.
    Ik hoop dat je je beebje snel voelt. Is heel speciaal.
    Liefs,
    Lady
     

Deel Deze Pagina