Ik heb even een vraag. Ik heb 13 juli mijn eerst echo. Ik ben dan presies 7 weken zwanger. Ik zou eigelijk pas met 8 weken mijn eerst echo hebben maar omdat het 2 jaar geleden mis is gegaan en ik nogal bezorgd ben heb ik dus al een week eerder een echo. Maar nou sprak ik de vk net en die zei dat ik met 7 weken nog geen hartje kon zien kloppen...maar dat kan toch wel? Pff ik ben nu even in verwarring. En baal als we dus 13 juli niks zien, ik weer paar weken in spanning moet zitten want ik krijg dan paar weken later pas weer een 2de echo. Ik heb 20 juli mijn intake gesprek.
Gefeliciteerd met je zwangerschap! wij hadden met 7 weken en een paar dagen een kloppend hartje.. denk niet dat t op een dag of week aankomt.
Ik heb de 19e, met precies 7 weken mijn eerste echo. mijn vk wilde het het liefst ook met 8 weken doen, maar omdat zij om de week echo's maakt, mocht ik al met 7. Bij mijn miskraam heb ik met 6w3d een kloppend hartje gezien (wel traag, en het is de volgende dag dan ook gestopt...) Ik had juist begrepen dat het met 6 weken gaat kloppen. Mijn vk gaf wel aan dat ze liever met hun apparatuur geen hele vroege echo's maken, omdat dat apparaat geen heel scherp beeld geeft. Dan zal het dus ook wel moeilijker zijn om met 7 weken zo'n mini-hartje te zien! Waar je wel aan moet denken: maak je niet direct vreselijke zorgen als het niet klopt! (al wordt het wachten tot de volgende echo dan wel extra zwaar!)
ja ik word dan weer zo onzeker als een vk dat tegen me zegt...ik hoop echt dat we het hartje kunnen zien kloppen woensdag...maar we zien het wel...zit gewoon ff niet in me hum
Dat kan wel geloof ik. Moet even goed terugdenken aan mijn eerste prille echo. Ik wilde ook heel graag heel snel weten of er een hartje klopte. Ik liet ook al vroeg, geloof ook met 7 weken de eerste echo maken en toen zag en hoorde ik een hartje kloppen. Je zou eens naar pretecho bureaus kunnen zoeken en daar informeren. Verloskundigen zijn volgens mij altijd wat voorzichtiger omdat het met 7 weken nog zo ontzettend pril is. Ik zou gewoon eens informeren, succes! Oh en nog gefeliciteerd natuurlijk met je zwangerschap
Gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik heb ook de 1e keer een mk gehad. De 2e keer mocht ik ook pas met 8 wkn een echo, maar omdat ik bloedverlies had met 7 wkn mocht ik eerder komen. Gelukkig was er toen duidelijk een kloppend hartje te zien. Veel succes met je eerste echo en de rest van je zwangerschap!
Nou meid, ik heb maandag me eerste echo! 7 ben woensdag 8 weken.. Vind t ook erg spannend! Maar ik verheug me er wel op.. T voelt goed aan.. Dus als t goed aan voelt moet je je niet druk maken! Komt helemaal goed! Ik heb een dokter.. Hij moest een zwangerschapsverklsring scrhijven.. Hij schreef: LM 15 mei 2001.. Uitgerekent op 18 feb 2012.. Ja hoor dok... Ga jij maar met pensioen.. Ik wil ni 11 jaar lang zwanger zijn.. Maar ben dus 22 feb uitgerekent.. Zo zyn er gnoeg gediplomeerde sukkels Dont worry girl! En laat wete hoe t ging!
Ik belde gisteren met de gyn, waar de afspraak staat dat ik bij 6-8-10-12 weken een echo mag. Assistente gaf aan dat bij 7 weken het hartje klopt, dus dat dat misschien nog wat handiger was. In ons geval toch voor die 6 weken gekozen, want bij de miskraam hadden we een leeg vruchtzakje, dus ik wil dan graag zo vroeg mogelijk zien of er deze keer wel wat in zit... Hoe lang duurt het dan weer tot je volgende echo? Want na een miskraam zou je toch mogen verwachten dat ze wat extra echo's inplannen?
@Rozemarijke: zoals je weet, krijg ik op de 1e met 7 weken na, ook geen extra echo's. Ik heb juist het gevoel dat jij daar heel erg mee boft!
Ik heb tot de 13 weken 4 echo's gehad ivm eerdere mk! Onze eerste echo was met 6+6 en het hartje klopt prima!
Gefeliciteerd! Wij hadden ook met 7 wkn en 1 dag een echo, en bij ons was ook het kloppend hartje te zien.. en met 14 weken hebben we het voor het eerst gehoort!
hier met 6,2 een mooi kloppend hartje gezien , ik DENK dat jou vk het zei omdat , zoals ik ook al in een andere reactie las hun apparaat verouderd is , bij mijn vk hebben ze dezelfde als in het ziekenhuis . ik mocht van de gyn trouwens bellen als ik overtijd zou zijn voor n echo ipv eerst te testen en heb toen om de 14dagen weer een echo gehad
Ja, da's waar ook. Ik vind het wel heeeeeel vreemd hoor, dat een VK geen extra echo's inplant na een miskraam. Je bent toch extra gespannen, wilt graag de bevestiging dat het goed is, en voor de 12 weken kan dat nou eenmaal alleen met een echo... Nou krijg ik idd wel heel veel echo's (alhoewel je ze ook wel hoort die na een miskraam elke week krijgen!), maar enkel een vroege echo als extra, lijkt me echt wel heeel weinig.
nou mijn partner zegt ook dat als we na de 1ste echo, 2 weken later WEER een echo willen, hij dat gewoon gaat eisen. Hij zegt; desnoods betalen we het zelf.