Hoi! Ik ben morgen een week over tijd en heb afgelopen dinsdag een positieve test gehad. Ik heb nog niet weer getest, daar wacht ik even mee. Alles doet nog steeds zeer dus dat lijkt mij een goed teken. Ik vraag me alleen af wanneer ik een afspraak moet maken met de huisarts of de verloskundige. Toen mijn zus belde moest ze volgens mij zelf een afspraak maken met de verloskundige en hoefde ze niet naar de huisarts. Ik weet alleen niet meer wanneer dit was en zij wist ook al heel vroeg dat ze zwanger was. Weet iemand hoe dit precies zit? Ik kan het haar niet vragen want dan weet ze t gelijk. Doen ze tegenwoordig nog altijd standaard een bloedtest bij de huisarts? Wanneer moet ik wie op de hoogte stellen van mijn zwangerschap? Liefs
Je zou al kunnen bellen idd, maar je kan ook al wachten. Ik heb meteen gebeld toen ik posi getest had (3 wk 6 dagen), en met 5 weken 3 dagen had ik al een echo.
Wauw wat vroeg! Ik denk dat ik dan nog even wacht tot na volgend weekend en als ik dan nog eens positief test, maak ik dan een afspraak met de verloskundige. Bedankt voor je reactie! X
Ik heb de verloskundige gebeld toen ik 8 weken was. Ik mocht meteen de week erop komen. En de week na die eerste verloskundige afspraak had ik mijn eerste echo al. Ik ben langs de receptie van mijn huisarts gegaan om even te informeren wat ik nou moest doen. Maar die gaven me gewoon adressen van verloskundigen mee. Daar mocht ik zelf uit kiezen en zelf een afspraak maken. De huisarts doet verder niks voor je
Hoi! Bedankt voor je reactie. Ik heb toevallig vanochtend de assistente ook even gebeld en die gaf me het nummer van de verloskundige. Ik ben echter strikt gezien nog maar 3 weken (vanaf eisprong geteld) en lijkt mij nog wat vroeg om te bellen. Zij zei dat de richtlijnen aangaven dat je vanaf 6 weken een afspraak kan maken. Heb jij tot 8 weken gewacht of kwam je er ook vrij laat achter? Ik wist het 2 dagen na mn NOD al want ik ben anders nooit over tijd. Was er verder niet mee bezig maar dat gaf het weg zeg maar. Aan de ene kant wil ik er ook even mee wachten, gewoon om te kijken hoe het zal gaan en ook omdat ik zo weinig mogelijk kans wil lopen om er bekenden tegen te komen. Tis een klein dorp en ik wil niet dat iemand anders mij daar treft lang voordat ik het mijn familie en vrienden wil vertellen (rond 12 weken liefst). Liefs
Ik heb ook direct na de positieve test ( heb 1 nodig gehad) de huisarts gebeld.. en kon direct verloskundige bellen.. ( 18/11 was dat) eerste afspraak kon zo mooi ingepland worden.. Die had ik bij een 8 weken en 3 dagen..