Slapen jullie ook zo slecht?

Discussion in 'Zwangerschap' started by GewoonLinda, Apr 10, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

Jan 4, 2011
    2,938
    58
    48
    Pfff, ik word er helemaal niet goed van.
    Hier is er de ene nacht niets aan de hand en slaap ik heerlijk. En de volgende nacht slaap ik voor geen meter. Dan kan ik mijn draai niet vinden en pas tegen de ochtend val ik in een diepe slaap.
    Het is echt om en om. Ene nacht goed, andere nacht vreselijk slecht.

Overdag wil ik proberen niet te slapen. Juist omdat ik bang ben dat ik dan 's nachts weer niet kan slapen, met als gevolg dat ik dus om de dag half suf op de bank hang.

Ik hoop dat het na de bevalling wat beter gaat, maar ja, dan er weer een kleintje wat 's nachts moet drinken.... Dus die gebroken nachten zijn voorlopig nog niet voorbij.

Slapen jullie nou ook zo slecht?

2. moorske

moorske Actief lid

Jan 4, 2008
    479
    0
    0
    herkenbaar!
    Hier sinds een week of 2 ook vele slechte nachten....slaapt onze dame eindelijk fatsoenlijk door slaap ik zelf erg slecht pfff...

3. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

Jan 4, 2011
    2,938
    58
    48
    Ja, ik word er ook echt moedeloos van.....
    En waar ik dan nog chagerijniger van wordt, is dat mijn man dan uiteindelijk merkt dat ik wakker ben, als ik weer eens naar de wc geweest en ik zeg: Pfff, ik kan echt niet slapen... en hij zegt dan "nee ik ook niet!" Iiiieeee echt joh, dan kan ik hem wel wat. Want ik hoor gewoon dat hij gewoon dat hij wel slaapt.

4. Als je rond de 32 weken zit en je slaapt slecht, dan heeft dat ook te maken met je waakritme. Straks als de baby geboren is, zul je ook waakzaam zijn als je baby huilt. Het is normaal dat je van tijd tot tijd wakker bent midden in de nacht. Niet iets om je zorgen te maken.

5. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Zeer herkenbaar! Ik ben normaal gesproken best een goede slaper, maar sinds een paar weken is het toch wat minder (ben nu ruim 31 weken zwanger). De ene keer lukt het in slaap komen niet, en de andere keer word ik midden in de nacht wakker en kan ik dan niet meer in slaap komen.. Het is best vermoeiend ja. Ik rust wel wat vaker overdag, maar echt slapen doe ik dan niet..

6. zustertje

zustertje Niet meer actief

Herkenbaar ik sliep vanaf 20 weken weinig maar heb er nooit geen last van gehad (wat ik nog steeds niet snap) ik ging gewoon lekker lezen of beneden achter de computer programma's terug kijken en soms het huishouden doen :D (04.00) En rond 07.00 vertrok ik dan naar mijn werk en dat ging tot 36 weken gewoon goed (werk in de thuiszorg) op een duur gingen collega's ook vragen en hoelaat was je er uit haha
    Laat het gewoon over je heen komen je kunt er toch niets aan doen.

7. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

Feb 2, 2008
    5,082
    0
    0
    Nou haha, hier slaap ik gewoon niet van de pijn in mijn bekken hoor, plus dat ik om de anderhalf uur eruit moet om te plassen.

Als ik eindelijk een houding gevonden heb waarin ik lekker lig, is mijn blaas weer vol. Eer ik terug ben van het plassen ben ik die houding kwijt, kan ik niet in slaap komen...

Op mijn zij lukt niet altijd, lijkt alsof ik stik, mijn longen zitten al wat verdrukt zeg maar, mijn maag komt dan in opstand, en mijn rug doet pijn ondanks mijn voedingskussen.

Lig met allemaal kussens plus een voedingskussen te draaien en woelen en plassen..

Ik maak me er ook geen zorgen om, vind het gewoon zwaar vermoeiend!!

Sochtens ben ik mijn meeste vocht tegen zes uur wel kwijt, doodmoe en gesloopt, dan staat mijn zoontje rond half zeven weer te springen in zijn ledikantje.

8. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

Feb 2, 2008
    5,082
    0
    0
    Als je bevallen bent heb je wel gebroken nachten, maar (hopelijk) geen BI meer, geen brandend maagzuur, of maag die in de verdrukking zit, longen die weer ruimte hebben, en je kan gewoon lekker in de houding liggen die altijd had voro je zwangerschap.........dus tussen de voedingen door kan je mooi slapen!

9. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

Jan 4, 2011
    2,938
    58
    48
    Ik hoop het Ukoldaatje. Want idd zoals jij ook zegt: Ik maak me er ook niet druk om. Maar ik baal er gewoon van en ik ben zo moe overdag. Ik heb precies dezelfde klachten als jij waardoor het slapen niet lukt.
    Plassen, BI, brandend maagzuur, geen goede houding kunnen vinden enz.....

10. Vlinder1986

Vlinder1986 Actief lid

May 25, 2011
    128
    0
    0
    Coach
    Noord-Brabant
    Ik heb er hier ook last van.
    Ik ben nu een paar dagen gestart om elke avond voor ik ga slapen het muziek knuffeltje van de kleine op mijn buik te leggen en te laten spelen. Volgens de verloskundige is het geheugen nu voldoende ontwikkeld om dit te kunnen trainen. Ik hoop dus over een paar weken te hebben ontwikkelt dat de kleine weet dat dit muziekje betekent dat we gaan slapen en daar dan hopelijk ook een klein beetje gehoor aan geeft....

Misschien hebben jullie er wat aan!

11. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

Feb 2, 2008
    5,082
    0
    0
    Precies, je bent gesloopt overdag.

De baby krijgt hier niets van mee, die groeit wel en speelt wel gezellig, daar maak ik me echt geen zorgen over.

Je wil alleen gewoon aan je rust komen, zodat je overdag een beetje mens bent. Als je moe bent kan je slecht relativeren, wordt sneller boos en geprikkeld, kan minder goed concentreren, en gewoon die intense moeheid dat je al staande wel zou kunnen slapen is killing.

Bij mij is het nog niet de baby die me uit de slaap houdt, dan vind ik alleen maar gezellig in die nachtelijke wakkere uurtjes hihihi..

Kan me voorstellen als de baby groter is en ook nog tegen de ribben schopt of duwt, en nog meer op je blaas, dat het dan nog erger is. Zeker als hij dan lekker actief is snachts.

Heb toevallig van de week met een muziekknuffeltje in mijn handen gestaan, ga ik toch es proberen. Mocht dan de periode aanbreken dat hij heftig gaat gymnastieken snachts, dat ik hem wat relaxter kan krijgen ;)

We zullen er doorheen moeten, er is helaas geen andere optie, maar slopend is het zeker hoor.

( ik loop wel een paar weken achter op jullie zie ik, dus ws hebben jullie al wel meer last van een bewegende baby in de ribben ed)

12. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,556
    529
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik heb nu twee zwangerschappen achter de rug en idd je hebt in het laatste trimester echt hele periodes dat je slecht slaapt of weinig slaapt.... ik heb wat nachten op de bank doorgebracht :$ oa vanwege een snurkende partner! En normaal slaap je daar gewoon doorheen, maar wanneer je eenmaal wakker bent :x

Ik wil je adviseren om toch van tijd tot tijd even een powernap te doen, daar doe je toch je voordeel mee hoor! En zeker wanneer je binnenkort met verlof gaat. Al is het maar een kwartiertje, dan voel je je als herboren.

Ben benieuwd wanneer de slapeloosheid/onrustig slapen bij mij weer zullen gaan toeslaan.... alleen zal powernappen met twee kleintjes en een buikbewoner wat lastiger worden ;)

13. firefly

firefly Fanatiek lid

Jan 29, 2010
    1,845
    1
    38
    Heel herkenbaar ! Sinds een paar weken in het in de nacht vaak feest hier.. Lig je weer niet lekker.. Lig je eindelijk goed moet je plassen..
    Sommige nachten slaap ik echt heerlijk. En dan gaat het weer een paar nachten verder. Geniet er dan weer wel van dat als ik wakker ben de kleine soms ook lekker ligt te trappelen.
    Het hoort er vast allemaal bij hihi !

14. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

Jan 4, 2011
    2,938
    58
    48
    Als de kleine wakker is, terwijl ik dat ook ben, vind ik het ook niet erg. Hij doet me gelukkig geen pijn. Ben lang, dus in mijn ribben trappen, doet ie nog niet echt.

Buik gaat wel echt in de weg zitten nu. En af en toe heb ik zo'n zin om lekker op mijn buik te slapen.....

Over dat muziekknuffeltje... Toevallig zei ik het van de week tegen mijn man, dat ik dat wil gaan doen. Eigenlijk niet eens omdat dan duidelijk is voor hem dat het slaaptijd is als hij dat geluid hoort, wanneer hij straks geboren is.
    Maar ik ben wel erg benieuwd of hij het echt gaat herkennen en of je daar je voordeel mee kunt doen. Bijvoorbeeld dat ie er rustig van wordt....

15. MamaMel88

MamaMel88 Bekend lid

Sep 1, 2011
    738
    0
    0
    Brabant
    Herkenbaar !!! Bij mij begon dat ook rond 32 weken. Ik word er af en toe ook behoorlijk chagie van haha. En inderdaad als je dan denk straks kan ik weer doorslapen, herhiner je jezelf opeens dat er dan een kleine frummel is die je wakker houd haha. Ach we kunnen alleen hopen dat we voor de bevalling een paar goede nachten hebben :D, en uitgerust het zware werk kunnen leveren hihi. Succes met de laatste loodjes !!

16. december

december Fanatiek lid

Apr 9, 2011
    2,724
    0
    0
    Ik herken het ook. Ben nog niet zo ver als de meesten van jullie, maar de gebroken nachten zijn hier wel al begonnen. Ben normaal gesproken een echte buikslaper, maar dat wil nu niet meer. Op mijn rug ligt echt voor geen meter, op mijn zij krijg ik rugpijn en dan denk je het eindelijk gevonden te hebben, moet je eruit om te plassen.

17. sarientje3

sarientje3 Actief lid

Jan 7, 2012
    194
    1
    0
    Zit veel achter de computer,maar daarnaast veel ge
    tilburg
    Ik heb gelukkig tot op heden nog geen last van slecht slapen, slaap zoals ik altijd eigenlijk als slaap,ook voor de zwangerschap had ik vaak dat in het begin van de nacht/avond als ik naar bed ga dat ik even me draai moet vinden en dan echt in slaap meot vallen,maar of ik daar last van heb niet echt, verder slaap ik goed, wel elke nacht paar x naar de wc,maar dat vind ik niet erg moet ook gebeuren en dan slaap ik snel weer verder...

18. kleintje88

kleintje88 VIP lid

Nov 17, 2008
    9,362
    2
    0
    Normaal slaap ik best goed..
    Maar afgelopen nacht pfff verschrikkelijk :( kleine enorm druk, ik veel wakker, krampen etc. ik hoop op een betere nacht vannacht...

19. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

Jan 4, 2011
    2,938
    58
    48
    Laten we met zijn allen duimen voor een goede nacht......
    Ik denk dat het hier wel goed komt. Ben echt doodop!

20. Leenislief

Leenislief Fanatiek lid

Sep 30, 2011
    1,765
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier totaal geen problemen om in slaap te komen. Maar 's nachts wel regelmatig wakker door kramp of volle blaas. Sowieso al de hele zwangerschap dat ik erg vroeg wakker ben en dan helaas niet meer in slaap kom.

Als ik overdag de mogelijkheid heb even te slapen dan doe ik dat wel, want ben echt zóóóó moe.
    Vandaag naar de kapper geweest en vond de enorme wallen die ik in de spiegel zag best confronterend haha.

Ik moet ook echt beter naar m'n lichaam gaan luisteren. Ik wil me niet laten kennen en doe net of ik nog alles kan wat ik normaal ook deed. Begint me nu toch wel op te breken merk ik.

Share This Page