Hallo, Ik ben marian 26 jaar en ben rond 7 september erachter gekomen dat ik zwanger ben d.m.v zwangerschapstesten. Ik heb er 4 gedaan en allemaal waren ze positief. Wel was de eerste test op 7 september lichter van uitslag dan die van de dagen erna. Ik ben naar mijn huisarts gegaan en hij heeft mij doorverwezen naar een gynacoloog. Vandaag ben ik daar geweest en ik kreeg een inwendige echo. Mijn baarmoeder was helemaal leeg, en bleek ook iets vocht in te zitten? Ik snap er werkelijk helemaal niks van. Er werd me verder ook niks uitgelegd hoe dit kon. Ik ben er helemaal van in de war en vraag mij nu af waarom ik dan 4 positieve testen heb? of kunnen ze vals zijn? ze zijn echt vet positief. ik heb ookal 3 weken zere borsten en ben niet ongesteld geweest deze maand. ik ben ongeveer 5 weken zwanger nu. heeft u hier een verklaring voor? hoop dat ik een antwoord mag krijgen van u. groetjes van marian26
Hoi Marian26, je bent ook nog maar net zwanger en een echo voor de 7 weken is altijd een onzekere echo. Ht vruchtje is soms nog helemaal niet te zien terwijl je toch echt zwanger bent. Soms is het een hele vroege miskraam en moet het vloeien nog komen. Maar als ik je verhaal zo hoor heb je te vroeg een echo gehad en als het goed is heb je er binnenkort nog een of heb je er net een gehad. Het is dus afwachten tot je rond 7 weken bent, want dan moeten ze een hartje in een vruchtje kunnen zien kloppen. Wellicht ben je in de tussentijd al wat wijzer, maar ik duim in ieder geval voor je. Groetjes Brigitte