1ste echo minder langer zw. dan verwacht

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Fabs9, 27 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fabs9

Fabs9 Lid

27 aug 2015
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemiddag Ladies,

Even een vraag.
    Volgens mijn berekening zou ik plusminus 8 weken zwanger moeten zijn, uitgaande van 30 juni eerste dag van de laatste menstruatie. Nu is het zo dat ik afgelopen week mijn eerste echo hebt gehad. Daar was een goed kloppend hartje te zien, ging lekker te keer, en de baarmoeder, vruchtzakje etc zag er ook goed uit. Je zou zeggen, ik hoef me nergens druk over te maken... Maar nu bleek de lengte te passen bij een zwangerschap van 6 weken + 2 dagen (0, 68 cm).
    Kan het zijn dat ik echt korter zwanger ben of moet ik me druk maken over een eventuele groeiachterstand?
    De vk zei er niets over alleen dat ik dus wat korter zwanger ben dan gedacht en dat alles er mooi uit zag.
    Toen ik thuis was ging ik op internet rond struinen en kwam ik diverse vrrhalen tegen, vandaar mijn onzekerheid. Had ik gewoon niet moeten doen ....:(

Hebben jullie hier ervaringen mee? of tips of iets dergelijks?
    Ik mag over 3 weken weer terug komen, eigenlijk wilde ze me over 2 weken al zien maar dan ben ik op vakantie.

Hoor het graag van jullie x

2. Loes221983

Loes221983 Actief lid

1 aug 2015
    213
    0
    16
    Beste Fabs,

Gefeliciteerd met je zwangerschap.
    Helaas kan ik je niet gerust stellen. Ik had mijn eerste echo toen ik volgens de berekening 7.5wkn zwanger zou zijn de echo liet een mooi kloppend hartje zien en alles zag er goed uit echter was het vruchtje maar 6.2wkn, een achterstand van 10dgn.
    1 week later had ik weer een echo het vruchtje was toen niet gegroeid en het hartje klopte nog heel langzaam, 5 dgn later weer een echo en toen was het hartje helaas gestopt.

Ik hoop voor je dat het bij jou goed blijft gaan!

Groetjes Loes

3. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.915
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Weet je ook wanneer je eisprong was??
    En wanneer was je eerste duidelijke zw test??

4. lian19

lian19 Actief lid

24 aug 2015
    260
    27
    28
    Ik dacht zelf laatst ook 7 weken en 3 dagen te zijn maar volgens de echo 6 weken en 4 dagen.. ze zei dat wanneer het nog zo vroeg is het gewoon erg moeilijk te meten is... 1 mm op de echo is dan gelijk al 3 dagen waardoor je zo fout zit... daarom doen ze de termijnechos ook altijd het liefst rond 10 weken of later... ik heb morgen zelf weer een echo dus zal je op de hoogte brengen of ze me dan weer een andere datum geven!

Ps ik snap je bezorgdheid... herkenbaar hihi!

5. Fabs9

Fabs9 Lid

27 aug 2015
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankje voor de reacties!
    Ik hoop ook zo dat het goed blijft gaan...

De eerste positieve test had ik 3 weken geleden in mn handen. (31-07) met een clearblue test en die gaf aan 1-2 weken. Dus het kan natuurlijk goed zijn dat ik toen was NET zwanger was. Alleen door mijn berekening van de laatste menstruatie klopt het niet, misschien latere innesteling?Week daarna moeders voor moeders bij me gehad en de test was een echte knaller zei de mevrouw.
    Daarnaast heeft de verloskundige ook niks gezegd over groeiachterstand of dat het niet goed was. Ze zei letterlijk: oh joh je bent iets vroeger dan je zelf dacht, alles ziet er mooi goed en zie dat hartje een lekker kloppen. alles ziet er perfect uit.

Achja, er zit niks anders op dan drie weken in spanning te wachten!

6. Fabs9

Fabs9 Lid

27 aug 2015
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik stuur hierbij een foto van de echo. Het is ontzettend onduidelijk, volgens mij nog apparatuur uit de stenentijd...

Bijgevoegde bestanden:

7. Dopey

Dopey Bekend lid

21 nov 2008
    893
    1
    0
    Dat valt volgens mij wel mee, het is denk ik een uitwendige echo volgens mij? Dan mag je dit beeld verwachten bij deze termijn. Inwendig kun je veel dichterbij komen en heb je dus beter beeld. Succes met afwachten!

8. Fabs9

Fabs9 Lid

27 aug 2015
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh oké, inderdaad uitwendige echo gehad ja. Het is afwachten en dat is zo moeilijk en spannend. Ik probeer me echt rustig te houden want stress is alleen maar slecht voor beide.

9. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.915
    15.585
    113
    Nabij Utrecht

Dan heb je dus een latere eisprong gehad en dus geen 28 dagen cyclus zoals alle verekeningen op het intternet.
    Stel dat jij op 30-7 nog net geen 4 weken was dan klopt de termijn prima hoor.
    1 mm te kort gemeten kan al gelijk een paar dagen verschil zijn op dit termijn.
    Ik zou me zeker weten geen zorgen maken.

10. Fabs9

Fabs9 Lid

27 aug 2015
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankjewel! Ik ga me dan ook geen zorgen proberen te maken! Hopelijk is er meer duidelijkheid over drie weekjes :)

11. lian19

lian19 Actief lid

24 aug 2015
    260
    27
    28
    Ik bleek vandaag nog 2 dagen minder lang zwanger te zijn dan gedacht dus er is echt niks ergs aan!! Het is weer goed gekomen hahaha.

Groetjes!

12. Kinderwens87

Kinderwens87 Fanatiek lid

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    Meten op dit termijn met een uitwendige echo is ook lastig volgens mij.. En wat hiervoor al gezegd werd, een klein verschil in meting kan al zo gigantisch veel schelen. Hopelijk is dat nu het geval en heb je straks een prachtige termijnecho!

13. missl87

missl87 Actief lid

6 jul 2015
    154
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik was er heilig van overtuigd dat ik bij mn echo 10.1 was. Ik had namelijk een super regelmatige cyclus en wist precies wanneer we gemeenschap hadden gehad.

Bij te termijnecho bleek ik 8.5 dus 9 dagen minder ver dan gedacht. De vk zei dat het er allemaal prima uit zag en dat het wel vaker voorkomt een "trage innesteling"

Het heeft er volgens haar gewoon iets langer over gedaan voordat het een mooi plekje had gevonden om in te nestelen..

Ik heb daarna nog geen echo gehad maar ga er vanuit dat alles in orde is. (Positief blijven) as maandag de echo tbv de combinatie test :)

14. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Ik had m'n eerste echo met 7w1d en werd toen 7 dagen teruggezet. Een week later werd ik nog eens 2 dagen teruggezet, in totaal 9 dagen korter zwanger dan ik had berekend. (Ei was gevonden door ovulatietesten). Bij de termijnecho werd ik weer een week vooruit gezet. Het resultaat ligt nu lekker in haar bedje te slapen ;)

15. e1ke

e1ke Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.042
    9
    38
    NULL
    NULL
    Ik ben ook 8 dagen teruggezet bij mijn vorige zwangerschap en zou dan al op 8 dpo dik positief getest hebben. maar ik heb er toch een mooie dochter aan over gehouden.

Uitwendig met dat termijn is nog zo veel moeilijker te meten. Mijn gyn heeft na de nekplooi zelfs nog inwendig gedaan om zeker te zijn. Ze zag een voetje niet.

16. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Bij mijn middelste dacht ik ruim 10 weken te zijn bij 1ste echo, maar bleek toch maar net 9 wkn. Achteraf gezien logisch, want had ook pas ruim na NOD een positieve test in handen gehad.
    Laat ei evt gecombineerd met late innestelling...

Hoe vroeger de termijn, hoe onnauwkeuriger volgens mij ook de metingen. Niet voor niets wordt de 'echte' termijn liefst vastgesteld rond de 12 weken! Dan is meest betrouwbaar.

Ik kan me voorstellen dat je het spannend vindt, maar aanzienlijke kans dat het straks prima is! succes met afwachten!

17. Eline83

Eline83 Actief lid

14 feb 2014
    361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik sluit mij aan bij de eerder genoemde eventuele oorzaken!:D

18. e1ke

e1ke Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.042
    9
    38
    NULL
    NULL
    Maar het is niet zo dat je positieve test later moet zijn door latere innesteling dacht ik. Embryo maakt al hcg aan voor de innesteling.

19. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Mijn vk had het over een diapauze

20. Fabs9

Fabs9 Lid

27 aug 2015
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    twee weken geleden toch een miskraam gehad. Ben afgelopen week bij de Vk geweest en alles was schoon, dus hoef niet gecuretteerd te worden of iets dergelijks. Ze zei ook dat het inderdaad bij de 1ste echo bleek dat ik minder lang was dan het zou moeten zijn, met andere woorden kindje groeide niet goed. dat dat al een teken was dat het een miskraam kon worden. Daar is niets over gezegd! Voel me best wel k"t behandeld. Voornamelijk doordat ik hem moeten aandringen op een gesprek en echo. Het was voor hun niet nodig dat ik langst kwam. Net alsof het niet moeilijk genoeg is allemaal... Achja, probeer positief te blijven en we gaan weer met 110 procent er tegen aan!

Deel Deze Pagina