Heey, heeft iemand enig id welke termometer ik het best kan kopen voor de kleine? Ik heb zelf een hekel als er een termometer in mijn kont moet en vind het eng om bij de kleine te gaan doen! Mag ik denken jullie gewoon termometer voor de oren gebruiken?
Je hebt zelfs van die speciale babythermo's...die gaat in het oortje. Bij de drogist en babyzaak hebben ze die.
Bij mij werd in het ziekenhuis aangeraden om rectaal te meten, aangezien dit het betrouwbaarst en accuraats is. Kraamverzorgende werken geloof ik ook alleen met een thermometer om rectaal te meten, maar dat weet ik niet zeker. Aan het begin is het niks, maar ik was er wel snel aan gewend.
Wij hebben een oorthermometer bij de thuizorg gekocht. Als je vanaf het begin met een oorthermometer meet dan maakt het niet uit maar je moet niet afwisselen dan oor dan rectaal want dan kun je geen duidelijke lijn trekken. We hebben er veel geld aan uitgegeven en het scheelt helemaal niks tussen rectaal en oor. Het kan wel zijn dat er bij de goetkopere wel een verschil gaat zitten
ik werk in een verpleeghuis en wij werken met oorthermometers en rectale en ik kan je vanuit mijn ervaring 1 tip geven, koop alsjeblieft een rectale. natuurlijk kan je oude mensen (waar ik mee werk) niet vergelijken met baby's, maar veel bewoners bij ons geven pijn aan als je met een oorthermometer in hun oor zit en de waardes zijn gewoon erg onbetrouwbaar! wij hebben regelmatig dat we tempen met een oorthermometer op bijv. 37,7 en dat de temp rectaal 38,5 is, of bijv in het ene oor 37,7 en in de andere 36,5. de verschillen kunnen liggen aan bijv. een oorprop. iedereen moet natuurlijk zelf weten wat ie koopt, maar mijn advies, een rectale thermometer!
bij ons mocht van de kraamzorg niet eens een oorthermometer gebruikt worden. Die schijnen niet nauwkeurig te zijn. Ik heb er wel eens 1 gezien maar die was ook pas vanaf 3 maanden. Het is echt niet eng hoor om het bij een baby rectaal te meten en de kraamhulp zal je precies laten zien hoe dat moet. Wij hebben een digitale van Philps, prima ding en niet zo heel duur.
Wij hebben ook een rectale... zijn idd veel naukeuriger dan een oorthermometer.. Ik gebruik deze ook in het verpleeghuis!
Ik heb een digitale thermometer met flexibele top/tip. Is niet zo 'pijnlijk' als zo'n harde rechte pin in je bibs, dus ook prettiger bij de kleine denk ik.
Ik heb hem bij de Prémomshop besteld. Onder 'Veiligheid/Medisch' kun je hem vinden. (Flexibele Digitale Thermometer) Kost 2,95. Let op, er staat onder 'Zwanger Worden' ook een thermometer (van Romed), die moet je dus niet hebben. (PS. Nu hoop ik dat ik niet op mijn donder krijg van Lotte, dat ik hier reclame zit te maken voor een andere site.. Bij deze dus alvast excuus!)
Ik had laatst iemand van de kraamzorg op bezoek en ze heeft toen een lijstje met me doorgenomen wat we dus nodig hadden en hier stond dus ook een thermometer op maar ze zei er echt bij; geen oorthermometer. Denk dat die andere betrouwbaarder zijn!?