Hallo, Ik heb al sinds vroeg in de zwangerschap bekkeninstabiliteit. Hiervoor loop ik bij bekkenfysio, maar het helpt maar een beetje. Maar nu heb ik sinds een paar dagen hele erge pijn in mijn kruis. Het is de laatste twee dagen alleen maar erger geworden. Het zorgt ervoor dat ik niet normaal meer kan lopen, niet goed op kan staan, aankleden kost zeer veel moeite en douchen ook. Ook met slapen heb ik er last van maar nu is het zelfs zo erg geworden dat ik me eigen niet goed meer om kan draaien en zelfs wakker wordt van de pijn. Ik ben nu beperkt in alles, mocht al niet veel meer doen. Doe dat ook niet maar deze pijn is echt verschrikkelijk. Iemand hier ervaring mee en hoort dit dus bij bekkeninstabiliteit ? Die pijn is echt niet uit te houden. Groetjes Chila
ja, helaas hoort dit er ook bij, ik heb het namelijk ook. Met name in de ochtend. Bij mij heeft het ook te maken dat het kindje al in het bekkenkanaal zit, maar het kan ook echt door bekkeninstabiliteit komen. dit vertelde in ieder geval mijn fysio..
Ja, ik heb het ook al heel lang. Ik kan niet meer zelf draaien in bed, echt vreselijke pijnen heb ik dan. Je kunt er op verschillende plaatsen pijn van hebben. In je liezen, bij je edele delen, in je bil en het kan doortrekken naar je benen en rug.
ja hier ook al is het na de fysio wel even wat minder maar na twee dagen komt het weer terug heb vanaf 15 weken bi en word ook steeds erger weet ook niet goed wat en hoe pfffff heb ook erge bandenpijn daardoor suc6 allemaal x
dit heeft inderdaad met je bekken te maken.. heel naar! probeer balans te houden in je bekken. Broek zittend aan doen, trap lopen met beide voeten op iedere tree bij het naar boven gaan... naar zittend naar beneden.. Zitten op een harde stoel, bijv tuinstoel. Omdraaien en opstaan uit bed kracht halen uit je armen.. rug intapen bij de fysio kan helpen... en nix tillen. sterkte! Ik heb het bij mn tweede zwangerschap vanaf 22 weken gehad, vanaf 26 weken kon ik niet meer werken (zwaar werk) genieten van verlof was er niet bij. kon geen boodschap meer doen... Nu let ik heel erg op mijn houding, om het zo lang mogelijk uit te stellen tot ik er last van krijg, maar de kans is groot dat ik het weer ga krijgen...
Bedankt dames. En voor de tips! Ik maakte me al zorgen. Het word elke dag erger. Maar kalm aan doen dan. Ik werk niet dus dat is al een voordeel. Verder kan en doe ik sowieso weinig. Hoop niet dat het nog veel erger wordt!
Bij mij dacht de fysio ook aan mijn bekken, maar ik had wat wervels scheef zitten. Bij de bekkenfysio kwam ik niet meer verder en toen ben ik naar een osteopaat gegaan. Ik ben 100% pijnvrij, mits ik ontspannen blijf. Bij overbelasting heb ik evengoed last.
allo dames... ik las hier over bekkeninstabiliteit....... ik heb dit vorig jaar november gehad en pas eind maart er vanaf....en nu begint het weer sinds vandaag...... en ik ben nog nooit zwanger geweest....nu bezig voor de 1e...in de 2e ronde nu...dus dat belooft nog wat denk ik als het eenmaal zo ver is dat ik zwanger mag zijn.
Ik heb al een paar weken bekkenpijn en loop nu bij een Mensendieck praktijk om te voorkomen dat het bekkeninstabiliteit wordt. Hier krijg ik oefeningen en tips. Zo mag ik max. een half uur achter elkaar lopen en moet ik rustig aan doen. Helaas heb ik evengoed behoorlijk veel pijn, inderdaad ook ter hoogte van m'n schaambot. Sterkte voor de dames die hier ook last van hebben!
ik heb het ook, heftige steken in mijn vagina en een moe, zwaar gevoel. Gevraagd aan de verloskundige en zij zei dat het in mijn geval het kindje is dat aan het indalen is, en dat je dat met een tweede zwangerschap erger kunt voelen omdat alles dan sneller weker schijnt te worden dan bij de eerste. Ik weet het niet, wat ik wel weet is dat het heeeeel rot voelt!
Dus indalen voelt ook zo? Dan kan ik me lol op haha. Gister even naar een paar winkels geweest maar daarna was de pijn niet uit te houden..Blijkbaar kan ik niks meer doen.. Moet al heel veel rust nemen maar dat stilzitten is echt niets voor mij!! Maar wat een pijn zeg! Heb van de week wel weer controle verloskundige, toch even zeggen al zullen ze er niets aan kunnen doen!
Indalen voelt ook zo ja . En als je denkt: dieper kan ie niet, dan hoppa, blijkt dat dat hoofd echt nog wel wat dieper je bekken in kan, haha :') .