Hallo, Ik ben nu bijna 26 weken zwanger en maak me een beetje druk over het aankomen. Ik eet gezond,niet te veel niet te weinig,snoep helemaal niet,en maak elke dag een flinke wandeling.Maar ik blijf maar aankomen. Hier heb ik bepaalde topics over gewicht gelezen maar dan vindt ik dat het met andere helemaal niet zo erg is als bij mij. Aan degene die al verder zijn als ik of al zijn bevallen wil ik dan ook vragen ofdat het op een bepaald moment rustiger werd wat betreft de kilo's? En zijn er ook vrouwen die behoorlijk aankwamen maar het na de bevalling toch redelijk snel weer kwijt waren? Ik ben trouwens op het moment van posi testen wel gestopt met roken.
Ik ben eigenlijk gemiddeld iedere maand 3 kilo aangekomen (totaal 26). Het was iedere maand ongeveer hetzelfde. De eerste 18 waren er na 10 weken af. De rest heb ik ruim een jaar over gedaan. Al ben ik nu op hetzelfde gewicht, ik pas bijna geen oude kleding meer omdat mijn hele lichaamsbouw is veranderd (helaas niet ten goede). Ik wilde dat ik beter nieuws voor je had.
Bedankt voor je reactie. Als ik ook zoveel afval zou ik heel gelukkig zijn,maar ik lees wel eens dat sommige vrouwen zo goed als niks afvallen na de bevalling. Ik weet natuurlijk dat ik moet genieten en dat doe ik ook,maar soms kan ik er toch ook echt wel even flink van in een dip zitten. Ik ben gewend om altijd op mijn gewicht te moeten letten,maar nu heb ik er gewoon geen controle over.
ik kwam tijdens mijn verlof erg aan. vooral omdat ik veel minder ging bewegen en het 30 graden was, dus ik hield veel vocht vast.
Ik had voor de zw. maat 36. Ik kwam uiteindelijk 18 kilo aan. Na de eerste week waren er al 12 af en steeds ging er geleidelijk nog wat af. En ongeveer een half jaar later woog ik 3 kilo minder als voor de 1e zwangerschap. Zonder er iets speciaals voor te doen, ik ging wel veel met de kleine wandelen maar niet echt sporten ofzo. Nu nog steeds mt 36 (wel weer een buikje inmiddels) maar ik maak me daar niet druk over omdat het de 1e keer ook goed is gekomen. Je moet echter niet verwachten dat er na een week alles af is, dat hebben alleen geluksvogels
Ik ging mijn vorige zwangerschap in met nog wat extra kilo's van de zwangerschap daarvoor (snap je hem nog) Ik ben in mijn vorige zwangerschap in totaal 4,8 kilo aangekomen. 6 weken na de bevalling was ik er ruim 12 kwijt!! Zonder extra rare dingen te doen. Ik gaf BV en kon eten wat ik wil en bleef maar afvallen! Hoeveel ik nu ben aangekomen weet ik niet, maar toen ik 16 weken zwanger was, was ik ook nog maar 300 gram aangekomen (nu inmiddels 4 weken verder)
Even vooraf, ik heb normaal ondergewicht dus het schijnt dat je dan sowieso meer aankomt omdat je lichaam gelijk vet gaat vast houden (tenminste dat vertelde VK) Bij mijn eerste zwangerschap in eerste 3 maanden 10 kilo aangekomen daarna geleidelijk nog 8 kilo. dus in totaal 18 kilo in eerste week na de bevalling al 10 kilo kwijt, in de maand daarna 7 kilo kwijt. In totaal 1 kilo zwaarder gebleven als voor de zwangerschap maar dat was niet erg wel erg vond ik hoe mijn lichaamsbouw veranderd was. Heupen veel breder geworden, slappere borsten etc.. maar goed niks aan te doen 2e zwangerschap ben nu in totaal 5 kilo aangekomen in de eerste 14 weken dus minder als bij mijn vorige zwangerschap wel al veel meer een zwangerbuikje maar dat schijnt normaal te zijn bij 2e zwangerschap.. ben benieuwd hoe veel ik nu in totaal aan ga komen
Ik ben ook erg benieuwd.. hoeveel je zeg maar nog aankomt vanaf week 27 tot het eind.. maar dat is per persoon ook weer zo verschillend natuurlijk.
bij mijn dochter was ik 17 kg aangekomen, waarvan erg veel vocht want het was erg warm de laatste weken. Binnen 2 weken was het er weer af. Tot nu toe 3 kg aangekomen, dus het gaat nog netjes.
Hier bij de eerste +/- 14 kilo aangekomen in totaal.. was er idd heel snel weer af allemaal. Nu ben ik 5 kilo aangekomen, maar vraag me af hoeveel er nog bij gaat komen.. afwachten maar
Ik was er al voor 'gewaarschuwd' door vrouwen in mijn omgeving, en inderdaad deze laatste weken gaat het bij mij ineens heel hard! In totaal nu 14 kilo aangekomen en ik vrees dat daar nog wel wat bij gaat komen Mijn zus viel bij haar eerste zoveel af dat ze na 8 maanden verplicht moest stoppen met borstvoeding geven van de huisarts. Nu geeft ze haar 2e een halfjaar borstvoeding en zit ze ook alweer onder haar startgewicht (is dus al 18 kilo af) Ik ga ook borstvoeding geven (niet vanwegen het afvallen hoor ) en ben benieuwd of het bij mij ook zo snel gaat dan. Zo niet, pech, doe ik er maar wat langer over! Ik zou me er niet te druk over maken als ik jou was! Zolang je verloskundige je niet teveel vindt aangekomen al helemaal niet! Gewoon lekker genieten van je zwangerschap en je dikke buik. Ik doe ook gewoon alsof die dikke kont er niet zit, haha, en zie wel hoe het loopt na de bevalling! Liefs, Fleur
Allemaal bedankt voor de reacties. Ik ben dus niet de enige die behoorlijk wat aankomt,maar als ik het goed begrijp raak je toch ook wel weer een redelijk deel kwijt na de bevalling. In de afgelopen 2 dagen ben ik weer 500 gram zwaarder ,en ik heb nog 3 maanden te gaan. Zou het redelijk zijn om te denken dat ik vanaf nu tot het einde nog zo'n 5 kilo zal aankomen?Zal minder haalbaar zijn?
In totaal 10 kg aangekomen.. Wanneer weet k niet maar kom ik niet meer aan ivm bijna geboorte.. En veel eten is wel het laatste wat ik nu doe..
Het laatste trimester kwam ik opeens erg veel aan. Soms wel een kilo in 2 dagen. Heel frustrerend. Maar ik was het zo kwijt, het bleek voornamelijk om vocht te gaan. Nu ben ik 5 kilo lichter dan voor mijn eerste zwangerschap (inclusief 1 kilo die ik deze zwangerschap tot nu toe ben kwijtgeraakt).
Heb je hier met je verloskundige over gesproken? Niet dat ik die 500 gr in 2 dagen zo absurd veel vindt, maar misschien dat zij je wat meer gerust kan stellen! Ik weet ook niet of 5 kilo haalbaar is. Iedereen is natuurlijk anders en elk lijf reageerd anders op een zwangerschap. Zoals ik al vertelde kom ik juist nu veel aan, in de laatste weken. Niet om je bang te maken hoor, maar je weet het dus niet. Maar meid geniet lekker van je zwangerschap en maak je niet zo druk om dat aankomen! Misschien een ideetje om je thuis niet meer te wegen en alleen nog bij de verloskundige? Misschien kun je het dan een beetje loslaten! Liefs, Fleur
De laatste 5 weken kwamen er flink wat kilo's bij terwijl de weken daarvoor het steeds heel netjes was. Ook is er niets veranderd qua eetpatroon, lustte nl steeds minder. Wel kreeg ik BI en kon haast niet meer bewegen, dit heeft waarschijnlijk wel mee gespeelt. Als ik nu de foto's terug kijk van de laatste weekjes, Jeetje! De eerste 10 kilo had ik er zo weer vanaf, de overige 15 moet ik nu hard voor werken.
Ben in mijn zwangerschap van 66 naar 86 kilo gegaan. De eerste 15 zaten er na 25 weken aan, dus de laatste 15 weken kwam ik juist veel minder aan. Nu weeg ik na 3 maanden 71, dus nog 5 te gaan.
Bij mijn laatste bezoek aan de verloskundige heb ik verteld dat ik vind dat ik nogal aankom,maar zei vond het redelijk normaal. Ze zei ook dat ik er rekening mee moet houden dat ik ook gestopt ben met roken en dat dat ook de nodige kilo's veroorzaakt. Ik zit er nu zelf ook aan te denken om de weegschaal voorlopig de deur uit te doen.Ik kan er toch niks aan doen.
Ik kan me voorstellen dat je schrikt van de snelheid waarmee je qua kilo's gegroeid bent en groeit. Maar als je gezond eet, niet te veel snoept en je bent verder gezond (geen zwangerschapssuiker en dat soort dingen), dan kan je er niets aan doen. Mijn zus kwam tijdens haar eerste zwangerschap maar liefst 27 kilo (!!) aan en deed echt geen gekke dingen met eten. Ook heeft ze tot op het laatst veel gezwommen. Bij haar was het een optelsom van een grote baby (58 cm en ruim 9 pond!), veel vruchtwater, een grote placenta, van cup A naar dubbel D en vocht vasthouden. Slechts 2 weken na de bevalling was ze weer net zo slank als voor de zwangerschap. Door de borstvoeding werd ze op een gegeven moment zelfs mager. Ikzelf ben in totaal (tot nu toe) 11 kilo aangekomen en het grootste gedeelte van die kilo's kwamen erbij in de periode waar jij nu middenin zit: tussen de 22 en 28 weken kwam ik 7 kilo aan. Het zal vermoedelijk binnenkort wel weer stabiliseren.