Pijn tijdens gemeenschap

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Maysa86, Apr 24, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Maysa86

Maysa86 Actief lid

Jan 17, 2011
    280
    0
    0
    Ook ik heb een vraagje :
    Ik ben nu 18.3 weken zwanger en sinds een paar weken hevige krampen En steken tijdens gemeenschap. Het lijkt dan echt alsof mijn baarmoeder samentrekt en ik ben bang dat het schadelijk is of weeën opwekt.
    Ik lees overal dat het geen kwaad kan om te vrijen tijdens de zwangerschap maar dit voelt niet normaal aan en heb ik verder nooit o andere momenten. Ik heb wel eens bandenpijn gehad maar dit lijkt me toch anders.

Verder wil ik mij graag op GBS laten onderzoeken . Ik verblijf momenteel niet in nl. Kan dit ook nagekekn worden via je bloed ?

Alvast bedankt !

2. Ineke

Ineke Verloskundige

Dec 15, 2010
    2,663
    0
    0
    Hallo Maysa86.

Bij gemeenschap gaat je baarmoeder samentrekken, is normaal, gebeurd ook als je niet zwanger bent.
    Dit kan geen kwaad voor de zwangerschap.

GBS kan uit de urine gehaald worden.

Waarom wil je je hierop laten onderzoeken?
    1 op de 5 is drager hiervan en zolang je niet heel vaak een blaasontsteking hebt of een kindje die te vroeg geboren is, langdurig gebroken vliezen, een kindje die na de geboorte ziek is geweest. Word er niks meegedaan.

Groetjes Ineke

3. Maysa86

Maysa86 Actief lid

Jan 17, 2011
    280
    0
    0
    Hoe komt het dat ik in het begin geen pijn heb en nu wel? Het is echt gedurende de hele vrijpartij.

Is het niet zo dat je met een antibiotica infuus moet bevallen wanneer je dit bacterie hebt ivm het mogelijk besmetten van je kind tijdens de bevalling?

4. Ineke

Ineke Verloskundige

Dec 15, 2010
    2,663
    0
    0
    Hallo Maysa86.

Het kan door de stand van de baarmoeder komen.

Als je drager bent van GBS hoef je niet met een AB infuus te bevallen. Dit gebeurd alleen als je langdurig gebroken vliezen hebt en drager van GBS, een ziek kind vorige keer tgv GBS, vroeggeboorte tgv GBS.

De kans op besmetting als je het zelf hebt is klein en de kans dat daarvan je kindje ziek word is nog kleiner.

Groetjes Ineke

5. Maysa86

Maysa86 Actief lid

Jan 17, 2011
    280
    0
    0
    Oké dankjewel!

Share This Page