Terrasje..winkelen...wie is er al de stad in geweest

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door mamameer, 28 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.023
    14.679
    113
    Vrouw
    Ik vind dat winkelen op afspraak echt niks. Ik ben in die periode 1x bij de action geweest. En verder nergens. Ben ook de eerste tijd nog niet van plan om er op uit te gaan.
    Ik ben wel blij dat ik als ik wil gaan ook gewoon kan gaan en niet meer eerst een afspraak hoef te maken.

Winkelen heb ik echt al heel lang niet meer gedaan. Een jaar of twee denk ik:oops:

Ik deed normaal gesproken wel regelmatig boodschappen. Ik maakte eens in de zoveel weken een lijstje met dingen die ik nodig had bij Kruidvat, HEMA, noem maar op en dat werkte ik dan in een ochtendje af.

En dat kan ik nu tenminste ook weer gaan doen.:thumup:

Mapje vindt dit leuk.
  2. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.269
    25.737
    113
    Ik ben vanmorgen toch even geweest. Moest wat retourneren bij hema en h&m.
    Heb gelijk wat gescoord bij de Hema, the Sting en de c&a.
    Ik was vroeg dus was nog heel rustig. Handig ook dat winkels verschillende openingstijden hadden (tussen 9 en 10 uur), waardoor het nog even rustig bleef.
    Toen ik weg ging rond 11 uur, werd het wel sneller druk. Maar toen was ik al klaar en had ik heerlijk rustig geshopt.

Primark vind ik sowieso een verschrikkelijke winkel en Ikea wacht ik nog even mee. Daar moet ik ook iets retourneren, maar daar heb ik een jaar de tijd voor. Die zijn me beiden geen rij waard.

Mapje vindt dit leuk.
  3. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.076
    12.030
    113
    Ik bestel nog steeds alleen maar online, bevalt prima!

Zara75 en Saartje33 vinden dit leuk.
  4. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.808
    5.944
    113
    Vrouw
    #44 Zoe123, 29 apr 2021
    Laatst bewerkt: 29 apr 2021
    Nee hoor.
    Ik moest gisteren even naar de h&m en Zeeman. Enorme rij. Ik ga echt niet 20 minuten staan wachten dus hop weer naar huis. Leuk, dat spontaan shoppen...Moet ook nog wat retourneren bij de Primark maar dat durf ik nu helemaal niet.
    Nee, dat winkelen op afspraak beviel mij prima.
    Ik moet sowieso dingen plannen, dus shoppen inplannen wekt voor mij ook goed. Geen wachtrij en lekker rustig.
    Ik hoop echt dat het snel normaliseert.

Zara75 vindt dit leuk.
  5. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.875
    2.875
    113
    Noord-Holland
    Ik vind t ook heerlijk rustig. Net als reserveren voor de dierentuin of museum en dan alle ruimte hebben. Het enige is dat ik besef dat bedrijven niet overeind blijven op dat verdienmodel..

bulakgirl, NiekeKris en Zara75 vinden dit leuk.
  6. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.808
    5.944
    113
    Vrouw
    Precies dat is het natuurlijk ook. Het kan niet anders. Maar mij zie je niet meer op zaterdag in de stad..
    Te druk.

Zara75 vindt dit leuk.
  7. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.191
    16.523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Vandaag met mijn dochters bij de Intratuin geweest en dat ging hartstikke goed. Genoeg mensen voor een leuke sfeer maar niet zoveel dat je elkaar voor de voeten loopt. Toch wel weer leuk om zonder toeters en bellen ergens spontaan heen te kunnen gaan. Alleen een mondkapje daar is hel, veel te warm.

8. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.387
    30.701
    113
    Vrouw
    Enige winkel waar ik het afgelopen half jaar ben geweest, buiten supermarkt, kruidvat en slijterij, was de welkoop en het tuincentrum (lokaal)

Ik wil wel binnenkort naar de c&a voor kinderkleren en op zoek naar de perfecte schoen voor mezelf (ik vind dat hel, maar het is echt nodig)
    En we moeten dringend op zoek naar een nieuw bankstel.

Maarja... eerst nog even de quarantaine uitzitten. :|

9. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.921
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Nee nog geen terrasje gepakt of wezen winkelen.

Volgens mij wordt funshoppen nog steeds afgeraden en geldt de afspraak "ga alleen de deur uit als je moet" nog steeds.
    Ik snap het dus totaal niet als ik die beelden zie van al die mensen die toch gaan funshoppen met hele gezinnen of vriendengroepen.

Maarja, wellicht ik ben ik de vreemde hierin dan :)

NiVa0230, Emilie69, Trirani en 6 anderen vinden dit leuk.
  10. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Nee nog niet gedaan. Ik werk fulltime dus nog geen mogelijkheid gehad. Ga het dit weekend ook nog niet doen, mij te druk! We willen heel graag babyspullen kopen maar we bewaren hema en zeeman enz nog wel even.

We hebben nog wel een afspraak bij babypark. Ben benieuwd wat ze daarmee doen! Zag al dat sommige winkels de afspraken houden, die hebben dan voorrang op de mensen in de rij.

11. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Ik ga voorlopig niet shoppen. Minder en gericht winkelen bevalt me prima. Bespaart ook nog eens een hoop geld. Winkelen op afspraak vond ik geen drama en drukte heb ik geen zin in, dus ik wacht wel. Heb ik echt wat nodig, dan dus gericht en zo vroeg mogelijk (al was dat op afspraak vaak juist het drukste moment, geen idee hoe dat nu is?). Primark en Ikea ed wacht ik nog wel even mee, er is niets wat ik daar vandaag MOET hebben. Terrasjes deed ik sowieso al zelden of nooit, dus daar ook nog niet geweest en ik vermoed dat ik daar ook niet snel ga komen. De horeca heeft aan mij geen goede (voor de lockdown al niet).

Amarens vindt dit leuk.
  12. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Ik winkel al heel lang gericht, ben wel blij dat ze open zijn maar schoppen ga ik zeker niet zomaar doen. Het terras doen wij zelden tot nooit, vind het vaak prijzig. Kortom voor ons maakt het allemaal geen groot verschil. Ik heb veel liever dat de kinderen eindelijk normaal naar school kunnen.

Willes, Saartje33 en NiekeKris vinden dit leuk.
  13. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.486
    113
    ik geef je groot gelijk hoor als je niet in die drukte gaat lopen of zitten!

die regel kan ik trouwens niet meer terug vinden op rijksoverheid. Dat was idd wel een tijd, ga alleen het huis uit als het strikt noodzakelijk is. Er staat wel dat je weg moet blijven van drukte. En je aan de handen wassen, afstand houden etc.

Maar we zijn volgens mij op een punt waarop we juist de teugels wat gaan laten vieren toch? Dat we allemaal weer wat meer moeten kunnen doen?

Als ik zie, lees en hoor hoeveel mensen deze mei vakantie even op vakantie gaan. Zijn er ook veel mensen die niet meer thuis blijven.

14. vlindermoeder

vlindermoeder Fanatiek lid

30 mrt 2009
    2.593
    1.051
    113
    Hier
    Vandaag waren mijn man en ik vrij. Kinderen waren niet thuis.

Ik was al om 10.05 bij esprit in hilversum. Ik was de enige klant en ik heb in een half uur 300 euro uitgeven.
    Daarna nog even de h&m ingelopen, maar die was mij al te druk.
    Toen om 13 uur gaan lunchen in een klein dorpje. Ze hadden het goed voor elkaar. Overkapping, wind schermen en een heater. Ik had het toch wel fris, maar dankzij een warme choco met rum warmde ik heerlijk op.

Ik vond het echt heerlijk om er weer ff uit te zijn. Dus als je het moment goed kiest moet het kunnen. Zaterdagmiddag om 13 uur shoppen en lunchen zal denk ik voorlopig geen goed plan zijn.

15. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Haha, toch even geshopt met de kleine, was zo stil in de stad gistermiddag. Hij mocht een ding zelf kiezen, dat werd dit jasje... kleine boef is et :roflmao:

Bekijk bijlage 687574

16. tuc

tuc Niet meer actief

Nou ik weet niet waar ze die foto's van die rijen bij Ikea gemaakt hebben, maar Ikea Breda is niks aan de hand. Zaterdagmiddag en je loopt zo naar binnen. Niet 1 seconde hoeven wachten.

Mapje en Mamafiets vinden dit leuk.
  17. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    Ikea doet geloof ik retourneren op afspraak he... Dus misschien ff checken voor je daar iets wil terug brengen en voor niks erheen gaat zonder afspraak.

18. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    Ik begreep dat de foto's van de rijen waren voor openingstijd... (10 uur) en dat er verder geen mega rijen meer zijn geweest!

Mapje, Spectre en tuc vinden dit leuk.
  19. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.269
    25.737
    113
    Ze raden aan de klantenservice op voorhand te bellen. Er zullen vast heel veel retouren nog zijn, de komende tijd... Dus daar heb ik sowieso geen zin in.
    Maar ik ga ook pas als ik wat nodig heb. En voorlopig heb ik nog niks nodig. Dus zo blijf ik voorlopig nog mooi uit de Ikea drukte.

20. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    Van ikea.NL

"
    Is de klantenservice geopend?
    Je kan je vanaf 27 april aanmelden voor een afspraak bij de klantenservice. Kijk op ikea.nl/klantenservice hoe je dat kan doen.

Wat is de retourtermijn?
    Onze standaard retourtermijn van 365 dagen, is nu verlengd (voor aankopen tot 27 april 2021) met 165 dagen. Je kan dus rustig nog even wachten met ruilen of terugbrengen."

Deel Deze Pagina