Ik heb een vraagje over littekens... Kan daar nog haar op groeien? Vanzelf of evt met een middeltje ofzo? Mijn zoontje heeft er namelijk sinds vorige maand een litteken op zijn hoofd bij bovenop zijn hoofd. Nou is het bijna tijd om de hechtlijm eruit te knippen, want het laat niet zelf los. Maar er zit dus een flinke kale plek met een fel roze streep en een soort deukje bovenop zijn hoofd. Dus ik hoop eigenlijk dat er vanzelf weer haar zal groeien of dat er een wondermiddel is... Of in ieder geval om het minder te laten opvallen.. Is dat mogelijk?
De chirurg vertelde ons destijds ( toen mijn moeder een hersenoperatie had) dat ze op een plek gingen snijden waardoor je het lidteken niet meer zag omdat het haar erover heen zou groeien. Dus het lidteken zie je nog op het moment dat je haar haar naar achteren doet.
Hier precies hetzelfde bij ons zoontje! De hechtlijm is er afgeknipt nu sinds een maand. Er groeit tot nu toe geen haar. Ik heb zelf een litteken op mijn hoofd, opgelopen in mijn kleutertijd en bij mij groeit er geen haar op het litteken zelf. Ik vrees dus dat er een stukje kaal zal blijven.
Ik heb een litteken op mijn hoofd sinds ik 10 ben en daar is nooit haar terug gegroeid. Het zit onder mijn haar, dus het valt niet op. Lijkt me voor een jongen lastiger ivm kort haar.
Op het litteken zelf zal geen haar meer groeien. Bij mij man, vader en broer is er duidelijk een litteken streep te zien zonder haar als ze hun haar hebben geknipt/kort geschoren. Met langer haar is t niet te zien. Dus dan moet je t kapsel van zoon zo laten knippen dat er haren overheen vallen. Flink balen is t wel!
Mijn broer heeft van zijn geboorte een litteken op zijn achterhoofd, groeit geen haar op.. ook niet 31 jaar later
Er zal helaas geen haar meer groeien. Maar het litteken word wel wit ipv roze. Ik denk dat het met de tijd wel minder gaat opvallen. Evt zijn haar wat laten groeien zodat het over het litteken komt? Kinderen krijgen helaas vaak littekens, wat natuurljk heel jammer is, maar uiteindelijk ga je aan het litteken wennen. Ik ken zoveel kindjes met zichtbare (blijvende) littekens, dus ik zou me niet druk maken (absoluut niet gemeen bedoeld, ik heb ook een kind met een zichtbaar litteken helaas)
Niet wat ik graag zou willen horen, maar daar was ik al bang voor Bedankt in ieder geval voor de reacties! Dan inderdaad maar even kijken of we er haar overheen kunnen laten vallen.. En anders is het ook geen probleem hoor, wou er alleen zeker van zijn of ik nog iets er tegen kon doen. @Vitamientjuh , het is ook inderdaad niet een enorme ramp hoor. Hij blijft even mooi of hij nou dat litteken heeft of niet Ik ben verder al blij dat dit de enige 'schade' is die hij heeft, het had veel erger kunnen zijn. Was alleen een mooi extraatje geweest als er wel iets tegen te doen was, en dan heel jammer als ik dat dan niet gebruik omdat ik het niet ken.
Je kunt het litteken wel masseren met een crème en oppassen met de zon. Volgens mij heeft een litteken een jaar de tijd om te vervagen. (Misschien dat iemand hier precies weet hoe het zit). Dit hadden wij namelijk van de kinderarts gehoord toen mijn kind ook een litteken had.