Eneco en budget energie vechten om me

Discussie in 'De lounge' gestart door Linnaea, 30 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Ik zat eerst voor mijn gas en licht bij Eneco. Tot er in september iemand van budget energie aan de deur kwam. Nu neem ik nooit zomaar iets aan maar een goedkoper tarief kon ik wel goed gebruiken, dus ik heb uiteindelijk een uur met die vrouw gepraat en alles doorgenomen en uiteindelijk besloten om over te stappen. Bleek een goede keuze want na definitieve berekening van het maandtarief kwam ik inderdaad zo'n 10 euro lager uit.

Nu werd ik vanavond gebeld door Eneco. Ze willen me terug als klant en om me over te halen bieden ze een nóg lager maandtarief en de opzegboete bij budget energie vergoeden ze. Ik heb gezegd dat ik niet in één keer een beslissing neem, heb gevraagd om informatie per mail en gezegd dat ik erover na wil denken.

Ik neig naar niet doen. Ik blijf niet bezig met overstappen en vind het allemaal wel prima zo... Ik geloof ook niet dat ze echt nog een lager tarief kunnen bieden, straks zit ik met een hoog bedrag dat ik moet terugbetalen. Ik wil wel graag mijn lampen, verwarming en fornuis kunnen blijven gebruiken zonder daar bang voor te moeten zijn en met een te laag maandtarief, loop ik dan geen risico uiteindelijk?

Maar goed, ik woon nog niet lang op mezelf en heb hier verder helemaal geen ervaring mee, laat staan verstand van. Dus een beetje behoefte aan wat advies. Doe ik er goed aan om nu toch weer met Eneco in zee te gaan of zeggen jullie: niet doen?

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Zou terug gaan.

Wat je nu hebt gekozen. Vind ik zelfs linker. Butget Energie.

3. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Als de kwh prijs+m3 prijs en vaste kosten per maand inderdaad lager zijn zou ik dat zelf wel doen. Maar dat moet je dan even zelf goed gaan vergelijken óf heel duidelijk aangeven wat budget energie je geboden heeft en dat ze daar dan wel echt onder moeten gaan zitten. Maandtarief zegt inderdaad niet alles, want dit kun je zelf vaak ook veranderen, maar kijk dus goed naar de kosten per kWh, m3 en overige kosten.

4. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Waarom als ik vragen mag?

Ik ben al 2 keer klant geweest bij hen, geen problemen gehad, netjes afgehandeld allemaal.

Verder zou ik inderdaad kWh tarief en vastrecht bekijken.
    En ja, ik zou voor de goedkoopste gaan. Als er een significant verschil is dan, voor een paar euro per jaar zou ik niet weer switchen.

5. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

Waarom budget energie Is een heel goede partij. Niks mis mee. Bij de geschillencommissie energie hebben we veel meer klachten van eneco als van budget energie

Ts. Als je wil mag je mij het aanbod wel mailen. dan wil ik er wel naar kijken. (zit hele dagen met mijn neus in de energie leveranciers)

6. Truusdemier

Truusdemier Niet meer actief

Wij hebben ook bij budget energie gezeten, nooit problemen gehad hoor. Dus als je nu te reden bent, zou ik gewoon blijven zitten.
    Je kan altijd tegen eneco zeggen dat ze je na het eerste jaar een aanbieding mogen doen.

7. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    ik zou eerst dat aanbod eens op papier bekijken. bij eneco sta je iig niet voor verrassingen, je kan dagelijks je verbruik bekijken en evt je maandbedrag aanpassen. dus het is niet zo dat je "ineens" een flink bedrag bij zal moeten betalen. nou ja, kan wel maar dan heb je zelf niet op zitten letten.

ik zit nu zelf ook een beetje te twijfelen om over te stappen. zit al 8 jaar bij eneco en nooit problemen mee gehad. nu een aanbod van E.ON. 113 euro welkomstpremie en mn maandbedrag zou rond de 52 euro komen. totaal zo'n 300-350 euro korting t.o.v. eneco. nou ja, het eerste jaar dan omdat je die welkomstbonus krijgt. ik zou zo'n 18 euro per maand minder betalen. maar toch ben ik bang dat ik meer moet gaan betalen of erin trap...

8. knutselkitty

knutselkitty Fanatiek lid

30 jan 2013
    2.026
    66
    48
    Vrouw
    Sprookjesbos
    Met alle kortingen die ze geven is het eigenlijk altijd wel slim om over te stappen, ook bij kleine maandverlagingen.. Dat is in ieder geval wat ik gemerkt heb afgelopen jaren, de meeste bedrijven doen hun best klanten te winnen ipv loyaliteitskortingen

9. McDsee

McDsee Niet meer actief

Zou wel naar de voorwaarden kijken als ze van alles voor je willen vergoeden. Zit je er dan 1 jaar aan vast of langer?
    Wij kopen energie in via Eigen Huis. Budget Energie bleek voor ons de goedkoopste 'groene' energie te hebben. Nou valt budget energie qua groen in de middenmoot dus ga ik liever volgend jaar nog wat meer betalen bij een betere leverancier.
    Via Eigen Huis is het bod wel lager dan als je rechtstreeks bij Budget Energie of een andere maatschappij afneemt. Enkel ruim 2 tientjes per jaar voor Eigen Huis, de rest is winst.

10. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Ik ga er vanmiddag nog eens even voor kijken (nu drukke ochtend). Maar heb het idee dat wanneer ik nu overstap naar Eneco ik dan weer gebeld ga worden door budget energie met een nóg beter aanbod. Ik kan niet heen en weer blijven gaan, ergens moet ik een keer stoppen en dan graag op het punt dat het slimst is en niet op het punt dat het juist nadelig is.

Maar ik moet zeggen: mijn zwangere vermoeide hersens willen momenteel weinig informatie opnemen. Ik kan alles 20 keer lezen en dan heb ik nog niet begrepen wat er staat...

11. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Misschien kun je budget energie bellen dat je een beter aanbod hebt bij Eneco, en of zij nog iets aan de prijzen kunnen doen 😉

12. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Dit moet je even goed nakijken! Hier wil nog wel eens een maximum aan zitten en dan kan je de rest mooi zelf bijbetalen (spreek uit ervaring!). Ook moet je dit zelf regelen, Eneco betaalt dit niet zomaar uit. Je moet binnen een x-aantal weken deze nota overleggen aan Eneco. Budget Energie zal dit bedrag in rekening brengen op de eindafrekening en die moet je doorsturen aan Eneco.

Deel Deze Pagina