Terreurdreiging

Discussie in 'De lounge' gestart door Proudmommy80, 30 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

13 feb 2013
    2.070
    97
    48
    Mee eens

2. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Waarschijnlijk niet.

Er is namelijk bijna geen generatie tot nu toe die geen oorlog heeft meegemaakt.

3. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Hier hetzelfde.. Ben zelf mijn moeder jong verloren en hoop voor mijn dochter dat ze dat niet mee hoef te maken.
    Betrap mezelf er ook op dat ik sneller schrik van dingen.
    Gisteren nog een symposium. Zaal vol. Ik stond achteraan in de hoek te wachten tot ik " op " mocht om mijn praatje te doen en ineens een hoop kabaal in de zaal ernaast. W.s. viel er iets om ofzo maar ik was ineens hyper-alert.. Het was op zich al spannend ( houdt niet zo van in de belangstelling staan.. ) maar de schrik dat er wat zou gebeuren was bijna groter. Het zakte ook vrij snel weer. Maar dit had ik een jaar geleden nog niet zo hoor

4. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Dit is helemaal waar en toch betrap ik me erop dat ik zelf ook banger wordt.
    Maar ben me er terdege van bewust dat wij hier zo veilig zijn eigenlijk daar kunnen heel veel mensen helaas alleen maar van dromen. En als het dan lukt om te vluchten naar een veilig(er) land hebben ze nog kans dat ze daar niet welkom zijn.. Juist door die angst die wij nu ook gaan voelen zouden we begripvoller moeten zijn m.i. voor de mensen die hier komen uit angst. Helaas werkt het vaak niet zo

5. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Dat is zó waar. En ik weet zeker dat wij ons daar geen voorstelling bij kunnen maken, tenzij zelf ooit gevlucht natuurlijk. Als dat wèl zo was zou men tenminste begrip en empathie hebben voor de grote vluchtelingen stroom en niet zo vaak van die-vaak- domme en harde uitspraken doen. 🙈🙉🙊

Deel Deze Pagina