Tot hoever gaan jouw herinneringen terug?

Discussie in 'De lounge' gestart door Poppedoes, 29 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Poppedoes

Poppedoes Niet meer actief

Daar ben ik nu eens nieuwsgierig naar :D

Het verste dat ik me herinner is met een jaar of 3. Een vaag beeld dat ik in de auto van de crèche-juf zat. Volgens mijn moeder klopt dit wel..

Dus, tot hoever gaat jouw eerste herinnering terug? :)

2. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Ook tot 3 jaar. Weet nog dat we op vakantie waren en details van de omgeving daar. :)

3. StrayCat

StrayCat Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.298
    4
    38
    Die gaan terug tot een jaar of 2. Toen mijn ouders 12.5 jaar getrouwd waren. Ik kan me dat echt heel erg vaag herinneren. Mijn moeder heeft er een video van die ik vroeger weleens heb gezien. Maar er zijn ook eigen herinneringen.

4. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Jaar of 4.

Zat in een skelter en klapte met Mn kop op het stuur omdat er een andere skelter van rechts kwam en ik doe niet had gezien :')

5. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    547
    113
    De dag voor ik vier werd. Piste ik in m'n broek vd zenuwen. Maar ook wel eentje van een jaar of drie op vakantie

6. Joycey

Joycey Niet meer actief

Een jaar of 2, ik liep aan mijn vaders hand in het ballatonmeer in Hongarije en ik ging ineens onder water. Voor mijn gevoel duurde het een eeuwigheid voordat ik boven het water werd gevist.

7. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.149
    3.026
    113
    Nederland
    Tot 2,5/3

Ik herinner me de ruzie van toen mijn ouders nog samen waren aan de keukentafel.

En ik herinner me dat ik papa wou zijn, mijn hele gezicht had ingesmeerd met scheerschuim en toen ging scheren. Hele gezicht kapot en bloeden. Zeer!! Toen wou ik naar mama rennen en gleed ik uit over hondenpoep van een puppy?? Die in huis had gepoept.

Leuke herinnering....😅

8. Elmo

Elmo Niet meer actief

Jaar of 2 3.

Een met het lucht alarm woonde toen in den helder. Vlakbij lucht alarm ouderwetse alarm. Zusje en.ik zijn ons bijna dood geschrokken. Mijn moeder heeft een.paar weken met bang kinderen gezeten.

Ander voor val. Droomde altijd over auto banden. Die in brand stonden. Bleek idd in een auto te hebben gezeten die in brand stond. motor was 3.

Helaas heb ik een.sterk geheugen soms zou ik niks uit die tijd willen weten. Heb mijn kindertijd Idd als heftig ervaren...

9. Bailief

Bailief Niet meer actief

Ik herinner me verschillende dingen van toen ik 4 was. Ook hele simpele dingen, dat ik mijn kleuterjuf zo leuk vond bijvoorbeeld 😅. Van daarvoor herinner ik me eigenlijk niks.

10. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    Ik denk een jaar of 3?

Ik weet dat ik naar de oppas moeder ging en het daar vreselijk vond! Ik moest verplicht fruithagelslag eten op brood en lustte dat niet.. En nog heel vaag kan ik me herinneren dat ze boos werd? Nou ja ik vond het er vreselijk!

11. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Een jaar of 2. Sommige dingen staan mij heel levendig bij. Al vind ik het
    altijd wel een beetje lastig, omdat bepaalde dingen ook echt weleens verteld zijn waardoor er 'lichtjes gingen branden'. Maar sommige dingen wist ik ook zelf te vertellen, waarop diezelfde lichtjes bij mijn moeder gingen branden, dus schijnbaar zitten er toch echt herinneringen vanuit mijzelf van rond die leeftijd. Bijzonder eigenlijk he?

Zie het trouwens bij onze oudste ook. Die noemt soms dingen op waarvan ik echt denk 'huh?!', maar dan zoek ik het na in de dagboekjes die ik voor haar schreef of via foto's op de computer en dan blijkt het echt wel te kloppen. Zij is wat dat betreft heel scherp en alert.

12. LoeForceOne

LoeForceOne Fanatiek lid

28 jun 2015
    1.374
    910
    113
    Soms twijfel ik of het een echte herinnering is of omdat mijn ouders ooit iets over een foto van vroeger hebben verteld.

Wat ik mij zeker nog goed kan herinneren is mijn eerste schooldag oo mijn nieuwe fiets. Toen was ik dus net 4 jaar. Alles daarvoor zijn denk ik foto herinneringen ;)

13. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Volgens mij is het vroegste wat ik me kan herinneren toen ik 3 was en ik met mijn opa en oma een dagje naar de dierentuin zou gaan waar ik me erg op verheugde. Helaas stootte ik toen heel hard mijn teen vlak voor vertrek en die werd helemaal dik en blauw dus de dierentuin kon niet doorgaan. In plaats daarvan werd het een uitje naar de dokter. Ik herinner me dat ik enorm gehuild heb en niet zozeer omdat die teen pijn deed maar vooral omdat ik het zo vreselijk vond dat we niet naar de dierentuin gingen. En ik herinner me ook dat mijn opa en oma al onderweg waren naar ons huis om mij op te halen toen het gebeurde dus niemand kon ze bereiken om te vertellen dat het niet door kon gaan (want ja, toen had je nog geen mobieltjes).

Heeft blijkbaar zoveel indruk gemaakt op mij als peuter dat ik het me nog heel sterk herinner.

14. MoedervanSafia

MoedervanSafia Fanatiek lid

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    Ongeveer een jaar of 4. Hoe verlaten ik mij voelde toen mijn moeder mij achterliet op de eerste schooldag en ik de hele ochtend bij het raam had gezeten.

15. Talvi

Talvi Niet meer actief

3 jaar 😊

16. Babystew

Babystew Niet meer actief

Ik herinner me de eerste dag dat ik naar de peuterspeelzaal moest en het verschrikkelijk vond dat mijn moeder wegging. Heb de hele dag huilend bij de juf op schoot gezeten.

Verder dat ik op bezoek ging bij mijn vaders oma. Toen kon ik niet ouder dan een jaar of 2 geweest zijn.

17. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Ik kan mij herinneren dat ik op de peuterspeelzaal zat. Daar had je nl eetbare lijm.

Ik weet ook dat ik rond mijn 4e met mijn loeki fiets tegen een lantaarnpaal ben gereden.

18. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.541
    3.057
    113
    Tot de psz.

19. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113

Dit! Eigenlijk is het vrij zeldzaam om je dingen van voor je 4e te herinneren. Alleen hele emotioneel beladen dingen (die in een ander hersengebied opgeslagen worden dan "gewone"herinneringen) zou je je nog kunnen herinneren. Alledaagse (niet emotionele) herinneringen van voor je vierde/vijfde komen hoogstwaarschijnlijk onbewust via foto's of verhalen.

Mijn eerste herinnering is van toen ik een jaar 4 en er vuurwerk was. Ik was heel erg bang voor het vuurwerk, maar vond het ook heel erg mooi. Ik herinner me vooral nog hoe ik me voelde.

20. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Ik was ongeveer 2,5 jaar oud :)

En ik zat bij opa en oma thuis voor de kachel met een vlooienspel te rommelen, terwijl oma in de keuken stond, opa op "zijn" stoel zat en m'n ouders samen op de bank hingen haha.

Deel Deze Pagina