Beste dames, ik wil graag advies omtrent het volgende: Mijn kleine slaapt niet in haar eigen bedje maar bij ons. Wanneer het bedtijd is gaat ze aan de borst tot ze in slaap valt. Ze slaapt zeer licht dus haar daarna verplaatsten naar haar eigen bedje kan niet. Vervolgens wordt ze minstens 1x per nacht wakker en heeft ze honger/dorst. Ik los dit op met bv/papfles. De reden van de honger/dorst is (denk ik) omdat ze geen grote eter is en wat in te halen heeft. in principe vind ik het geven van een fles niet zo'n ramp als ze erna direct zou doorslapen maar soms kost het een uur of anderhalf voor ze weer inslaapt. Ik wil graag dat ze in haar eigen bedje slaapt en ik hoop ook dat het wakker worden in de nacht dan afneemt of dat ik het dan kan 'oplossen' met het alleen toereiken van een fles zodat ze zelf drinkt en erna doorslaapt. hoe bereik ik dit??? Eergister heb ik haar alsnog in haar eigen bed gelegd toen ze na haar nachtelijke fles (4uur) niet meer de slaap kon vatten (was inmiddels 5.30). Ze heeft 5 minuten gehuild en is daarna in slaap gevallen. Gister werd ze om 5uur wakker en heb ik haar na de bv/fles ook weer in haar eigen bed gelegd. helaas heeft ze toen het huilen uren volgehouden. Ondanks dat mijn man en ik om en om bij haar bed zijn gaan zitten om haar ruggentje te aaien en haar gerust te stellen. Dit heeft aangehouden tot 10 uur s ochtends (met tussendoor hazeslaapjes) en uiteindelijk heb ik haar maar uit bed gehaald. kortom ik weet niet meer hoe ik dit moet doen!
Ik zou dr gewoon iedere avond in haar eigen bedje leggen. Leg een matras naast haar bedje en slaap de eerste paar nachten bij dr, zodat ze wel weet dat je er bent. Op die manier 'leert' ze wel in de eigen bedje te slapen. Verder heb ik geen tips voor je. Dit is het proberen waard.
Ik zou haar om te beginnen hoe dat ook iedere avond in haar eigen bedje leggen en dit volhouden. Volgens mij is het gewoon een kwestie van gewenning dat ze bij jullie in bed slaapt. Wat betreft een nachtvoeding, die hebben ze op die leeftijd echt niet meer nodig. Ik zou dus een beetje water aanbieden als ze 's nachts komt en dorst heeft.
Ik zou haar niet in slaap laten vallen tijdens de borst.. Drinken - tandenpoetsen - verhaaltje en slapen.
Dit.. Hier heb ik vorige week de oplossing gevonden. Kleine sliep elke nacht naast mij.. Bij mij was het een kwestie van de kamer pikkedonker maken.. Succes ermee