eten/drinken gooien en spugen, help!!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Dretjuh, 12 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    Mijn dochtertje vind het blijkbaar erg leuk om met haar eten en drinken te gooien en alles uit te spugen.
    Maar de afgelopen week is het wel heel erg geworden en ik weet gewoon niet meer hoe ik dit moet aanpakken/afleren.

Elke beker die ze krijgt met drinken die kieperd ze om, als ze uit een pakje of flesje drinkt dan spuugt ze haar drinken uit.
    Eten pakt ze vanaf haar bord en gooit ze op de grond, zo niet dan spuugt ze het wel uit en gooit ze het op de grond.

Ik zeg haar nu duidelijk dat het niet mag en zet haar eventjes in een hoekje. Maar dit heeft duidelijk geen effect.

Ze krijgt op dit moment bijna geen drinken binnen en is eigenlijk continue bezig met gooien en spugen.

helluppp!!!!!!

2. tulip

tulip Niet meer actief

euhm, gaat het om de jongste of oudste, dat kon ik er niet helemaal uithalen. Ik neem aan de oudste, dan waarschuwen, uitleggen waarom het niet mag, laten zien wat ze wel met haar bekertje en bordje mag doen en als ze bijft doorgaan wegzetten. Dan is ze klaar. De eerste paar dagen zal ze dan weinig eten, maar meestal is die fase dan zo klaar.

Mocht het toch om de jongste gaan, dan proberen af te leiden, zij is te jong om ervoor te "straffen".

3. tulip

tulip Niet meer actief

edit, aangezien het in peuter/kleuter staat, zal het idd om de oudste gaan.:)

4. truus1980

truus1980 VIP lid

26 sep 2007
    6.259
    2
    36
    Bij Emmen
    Lars heeft er ook een handje van om zijn broodje op de grond te gooien.

Ik lees dus even mee.
    Uitleggen, in de hoek heb ik ook al geprobeerd. Afleiden werkt soms nog t beste.

5. Ik heb een 2,5 jarige dochter die met tijden hier ook last van heeft(beter gezegd ik heb er last van)
    Ze krijgt hier echt straf als ze er mee begint.Bij zulke dingen geen waarschuwing vooraf maar uhsakee zo in de hoek.

6. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Brabo in België
    wat ik nu doe is
    1. zeggen "nee layla niet gooien of niet spugen", brood oprapen en teruggeven
    2. (het zelfde)
    3. Eten/Drinken afpakken en in de hoek zetten of haar kinderstoel naar de hoek toedraaien.

Tja.. zo over..... ze doet dit al een aantal maanden, alleen de afgelopen 2 weken wel heel erg.

Maar ja, met drinken... alles continue uitspugen en nog geen slok willen drinken, daar maak ik me best zorgen om.
    Als ze dorst heeft drinkt ze wel zou je zeggen, maar toch....

de aanhouder wint, maar het is behoorlijk frustrerend voor deze "fase" *die al maanden duurt*

7. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Vooral veel complimenteren als ze op de juiste manier met haar eten/drinken omgaat. Probeer de slechte dingen te negeren, ze merkt nu dat ze aandacht van je krijgt bij het verkeerde gedrag.
    Dat zou ik eens proberen omdat je met boos worden en in de hoek zetten nog niets hebt kunnen bereiken...
    Succes ermee, lijkt me een lastig probleem

8. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.814
    4.194
    113
    Hier een meisje die haar beker steeds omkieperd. Gewoon voor de lol.
    Eerste drinkt ze er rustig uit en als ze niet meer hoeft dan hupsakee, keert ze em om.
    Ik lees mee want weet ook niet goed wat ik ermee moet.

9. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Brabo in België
    Goede tip Lexie!
    Negatieve aandacht is ook aandacht immers... dus kort in de hoek zetten.. zeggen dat het niet mag.. KLAAR!
    Beter gedrag = goed belonen!

En maar wachten tot het over gaat ;)

Deel Deze Pagina