Al 2 jaar niet door slapen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door harlene2014, 11 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. harlene2014

    harlene2014 Fanatiek lid

    23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Wij hebben 2 dochters. Oudste is 3 jaar en de jongste word in oktober 2.

    Al vanaf het moment dat ze geboren is slaapt ze slecht. En met slecht bedoel ik: s nachts 2 a 3 keer wakker worden.

    Daarnaast is ze ook om 0600 uur wakker. Maar dan ook wakker, klaar voor de dag.

    Ze slaapt overdag 2 uurtjes. Van 12 00 tot 14 00 uur. Als ik die oversla slaapt ze net zo slecht.

    Ze gaat om 20 00 uur naar bed. Om 00 00 wakker, 02 00 en 05 00.

    Bij de dokter niks te vinden, ben bij iemand geweest die negatieve energieën weghaalt. Zij zei dat onze dochter super gevoelig en veel prikkels binnen krijgt en stemmingen aanvoelt.

    Nu ben ik aan de gang met etnische oliën in zo'n een brandertje. Ja op een gegeven moment weet ik het ook niet meer...

    Ze roept alleen om mij. Hangt overdag ook als een koala aan me.

    Naar bed brengen is sinds kort ook een drama.
    Ze wilt niet slapen. Hoe moe ze ook is.

    Doordat ze zo slecht slaapt heb ik 8 maanden geleden mn baan opgezegd. Het was te vermoeiend om normaal te functioneren.

    Iemand tips, ervaringen of ideeën? Zag een slaap coach voorbij komen, is ook prijzig.

    Alvast bedankt.
     
  2. Yelly

    Yelly Bekend lid

    26 jun 2019
    647
    575
    93
    Slaapt ze alleen? Bij jullie?
    Blijf je bij haar tot ze slaapt?
    Verandering in slaappatroon heeft ook tijd nodig. Bv middagslaapje inkorten zou ik echt eens een maand aankijken, voor je concludeert dat het geen verandering brengt.
    Overigens denk ik niet dat het heel afwijkend gedrag is. Onze peuter wordt ook 2-3 x per nacht wakker. Is rond 05:30 uur soms echt klaarwakker en slaapt niet overdag. Peuter kruipt lekker naast mij, we knuffelen en slapen allebei weer verder.
     
    DQueen vindt dit leuk.
  3. harlene2014

    harlene2014 Fanatiek lid

    23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Ze slaapt op haar eigen kamer. Als ik haar bij ons leg slaapt ze echt niet meer door.

    Waarschijnlijk zijn we verwend door de oudste, die slaapt altijd goed.

    Ik zit vaak dagelijks om 0615 al te kleien beneden.

    Word jouw peuter gewoon wakker om een speen of door een geluidje of begint er dan ook een heel circus van gehuil, eruit willen etc?

    Ik denk dat ik aan 4 a 5 uur slaap zit per nacht en de jongste aan een uur of 7 a 8.
     
  4. RoIn

    RoIn VIP lid

    3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    #4 RoIn, 11 sep 2019
    Laatst bewerkt: 11 sep 2019
    Was bij ons niet anders.. 2x op een nacht was echt luxe..
    Ik vrees dat sommige kindjes dat gewoon hebben.
    Nu slaapt ze aardig, nog wel periodes waarbij ze 1x per nacht wakker wordt..

    Ook hier was het een heel circus waarbij wij uiteindelijk met een matras naast haar zijn gaan liggen als ze voor de 3e keer riep, want ze viel niet alleen in slaap en bleef dan gerust uren hysterisch huilen..
    Als (bij voorkeur) ik ernaast ging liggen met haar handje in de mijne sliep ze snel verder. Ik bleef dan bij haar de rest van de nacht.

    Maar ze is nooit een uitslaper geweest, we hebben een slaaptrainer voor haar gekocht en dat werkte wel. Pas roepen als de zon op de wekker op is (06.30). Dat snapte ze al snel en gebruiken we al zeker 2 jaar. Vaak is ze eerder wakker, soms vraagt ze wanneer de zon dan op komt en dan zeg ik dat ze echt nog even moet slapen.

    Het klokje rond slapen heeft ze nog nooit gedaan.
    Het beter slapen ging hier pas toen het middagslaapje er af ging..

    Nog heel even doorbijten..het is echt heel zwaar en doodvermoeiend.. het komt uiteindelijk goed.

    oh en mijn tip: blijf bij haar tot ze slaapt, bij ons viel ze dan veel rustiger in slaap en had ook een rustigere nacht.
     
  5. Yelly

    Yelly Bekend lid

    26 jun 2019
    647
    575
    93
    Peuter wordt gewoon wakker. Soms huilend, soms dorst, plassen oid of gewoon om niks.
    Maar ik blijf bij peuter tot hij slaapt en we doen aan rooming in. Dus als peuter wakker wordt dan kruipt hij bij ons en fixen we wat nodig is (troosten, knuffelen, drinken etc) en dan weer slapen. De oudste is zes en slaapt ook nog niet altijd door.
    Pittig is het zeker maar doordat ik vaak zelf niet actief uit bed hoef, wel te doen
     
  6. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.806
    32.714
    113
    Hier begonnen ze alledrie met doorslapen rond de 2-2,5 jaar. Lees dus niet iets heel verontrustends, al weet ik dat het inderdaad vreselijk vermoeiend is.
    De jongste is net ook weer om 6 uur opgestaan (maar hiervoor was het 2 dagen om 5.30 uur).
    De oudste 2 slapen nu meestal tot een uur of 7.

    Wij hebben wel de jongste gelijk bij ons in bed leren te slapen. Scheelt erg veel, we merkten veel minder dat hij wakker werd en hij sliep ook gelijk weer in als hij mij voelde. Was wel even wennen voor ons, maar we sliepen uiteindelijk wel beter.
     
  7. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.537
    7.040
    113
    Hier werkte toch het beste bij ons laten slapen. Door allerlei omstandigheden sliep hij het eerste jaar bij ons (op en af hoor, soms legde ik hem op de kamer bij zijn zus, maar vaak na 3 nachten al weer bij ons door al dat nachtbraken van hem). Bij ons sliep hij beter.
    Sinds hij net 4 is slaapt hij weer bij ons, in zijn eigen bed dan wel. Door een grote verbouwing is er verder nergens ruimte voor hem ;) En hij slaapt sindsdien heerlijk. Hij lijkt het nodig te hebben om dicht bij ons te zijn. Overdag vindt hij dat ook fijn trouwens, hij speelt ontzettend lief zelf, maar alleen als 1 van ons in dezelfde ruimte is. Hij kan uren timmeren in de schuur, maar zodra mijn man maar even naar binnen loopt, dan gaat hij mee en is hij klaar met timmeren. Hij houdt van nabijheid.
    Binnenkort is onze nieuwe slaapkamer klaar, dan gaat hij nog een half jaar met zijn zus op de kamer, en daarna naar zijn eigen kamer. Hopelijk kunnen we het op deze manier afbouwen.
    En eigenlijk is het niks voor ons hoor, met een kind op de kamer slapen ;) De andere 2 gingen al in de kraamweek naar hun eigen kamer, bij wijze van, en bleven daar gewoon. Gaf ook nooit problemen. Maar de jongste is toch anders blijkbaar. Al hadden we niet verbouwd, dan had hij niet bij ons geslapen hoor, dan was ik er gewoon elke nacht uit gegaan denk ik voor hem, of kijken of het hielp als hij bij zijn zus zou slapen.
    Misschien is dat te proberen, bij je oudste in de kamer leggen? En als dat niet werkt alsnog een bed op jullie kamer, en dan echt langere tijd, om te kijken of het werkt?
     
  8. Gizzie1983

    Gizzie1983 Fanatiek lid

    11 apr 2011
    3.340
    207
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Poeh.....herkenbaar van onze jongste. Tot het moment dat ze haar ledikant verruilde voor een groot bed. Sindsdien slaapt ze 'goed'! Moet er nog steeds bijna elke nacht 1 of 2x uit (kusje, knuffel, slokje water), maar als ik zie waar we vandaan komen, klap ik hiermee in mijn handjes ;). Sterkte! Hopelijk vinden jullie iets dat werkt...
     
  9. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Hier is het beter gegaan toen hij uit zijn ledikant was en naar peuterbed ging. Ja we lopen en nog wel regelmatig heen maar dan is er ook echt iets zoals bed nat, fles kwijt etc. In peuterbed kunnen wij er ook naast liggen. Inslapen gaat hier slecht, dus dat is een uitkomst.
    Zoon is wel vaak om 6:30-6:45 wakker, maar tevreden met naast mij in bed netflix kijken op de tablet. Al was het vanochtend voor het eerst in tijden 8:00, heeeeeeeeerlijk!
     
  10. Roderoosjes

    Roderoosjes Fanatiek lid

    13 apr 2012
    1.118
    111
    63
    Ik lees ook niets geks.

    Sinds een week slaapt onze dochter van net 2 door. Daarvoor waren we blij als ze 1 of 2 keer per nacht kwam. Soms was ze midden in de nacht klaarwakker en zaten we zo een uur beneden. Toen ze een jaar was kwam ze zo 4-6 keer per nacht.
    We hopen dat ze nu door gaat slapen maar weten ook dat het zo weer over kan zijn.
     
  11. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.436
    2.870
    113
    Ja onze oudste begon ook pas met doorslapen toen ze 4 jaar oud was. Helemaal gesloopt was ik. Ik had weleens een dag koorts, gewoon van de vermoeidheid.
    Daarom hebben we onze jongste dochter vanaf dag 1 bij ons laten slapen. Ze is nu 1 jaar en wordt nog maar een keer per nacht wakker. En omdat ze op onze kamer ligt hoeven we er niet uit, echt dat scheelt zoveel.
     
    DQueen vindt dit leuk.
  12. Miepiemoos

    Miepiemoos Bekend lid

    13 mei 2013
    970
    157
    43
    Hier ook bijna twee en niet doorslapen. Ook slaapt mijn jongste gewoon minder uren dan mijn oudste. Wij hebben toch voor ons eigen gemak gekozen. Dwz ze ligt bij ons in bed. Vaak wilt ze ons even voelen/knuffelen snachts en ik wil mijn bed niet uit. Ook heeft ze nog lang snachts gedronken, daar zijn we pas net vanaf.
     
  13. conejita

    conejita Fanatiek lid

    14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Hier ook pas doorslapen vanaf 2.5 of zo. En nog niet elke nacht hoor. Tot 2 jaar was 't 4-6 x wakker. Ik was ook opgebrand. Fijn om te lezen dat er zoveel herkenning is.
    Maar helaas dus geen tips. Hier hielp helemaal niks. Behalve samen slapen omdat ik dan iig niet mijn bed uit hoefde.
     
  14. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.800
    14.142
    113
    Hier is ze ook 2-3 keer per nacht wakker, gaat luidkeels zingen, verhalen vertellen of ineens verstoppertje spelen. Geeft jokie weer de schuld van iets. En is t weer uit dr systeem dan gaat ze dr bed weer in en tukt verder. Sinds dr 2e jaar kan ze gewoon dr bed uit. Ze begon met klimmen, nou dan maar even normaal er uit en er in. Weekje onrust en een kind wat midden tussen de knuffels met een gelukzalige grijns lag te slapen, heb t gewoon laten gaan. Zolang ze feest viert en t naar dr zin heeft bemoei ik me er niet mee. Ga ik er dan heen, dan is t game on en wil ze uit, beneden, spelen etc. Enkele uitzonderingen daargelaten valt t met de herrie wel mee. En eenmaal in slaap kan je ernaast staan met een klopboormachine en ze slaapt gewoon door. 23:00-01:00-03:00/04:00 zijn hier de onrustige momenten.

    Soms is er wel wat aan de hand en dan ben ik er. Na 19:00 kamer niet meer uit, eten drinken knuffel etc krijgt ze allemaal op dr kamer.
     
  15. Marbloempje

    Marbloempje Actief lid

    6 okt 2017
    259
    126
    43
    Vrouw
    Mijn dochter van bijna 1,5 slaapt ook nog niet doot. Ze werd het eerste jaar zeker wel 8/9 keer wakker.

    En nou wordt ze 2/3 keer wakker, het is ook heel vermoeiend. Ik probeer daarom ook in de middag te slapen en als mijn man in de ochtenden thuis is, neemt hij haar over zodat ik dan wat kan bij slapen.

    Het is ons eerste kind en ben nu niks anders gewend kwa slapen. Probeer aan jezelf te denken, probeer je kind ergens naar toe te brengen oma/opvang/oppas zodat je kan bijtanken. Dat is wel van groot belang, dat doe ik ook. Anders trek ik het niet meer, het is en blijft pittig.
     
  16. Solstice

    Solstice Actief lid

    8 jan 2019
    187
    90
    28
    Vrouw
    Mijn beide kinderen sliepen allebei pas rond 2.5 jaar door. Daarvóór had ik er voor getekend als ze maar 2 x wakker werden per nacht. Het was soms zeker 10 x per nacht er uit :(
    Ook het 6u wakker worden herken ik. Mijn jongste is ruim 3 en slaapt nog bij ons in bed. Ergens anders slaapt ze gewoonweg niet. Ik heb helaas niet echt tips voor je. Het wordt wel echt beter op een gegeven moment.
     
  17. taliaa

    taliaa VIP lid

    2 mrt 2007
    15.459
    1.636
    113
    Brabant
    Herkenbaar...

    Onze middelste sliep pas na 6.5jaar door. Na de derde x buisjes.

    Moe was ik, maar eigenlijk pas écht toen ze door ging slapen. Manman... Het leek wel narcolepsie. Ik viel werkelijk overal in slaap
     
  18. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.008
    15.554
    113
    Vrouw
    Zoiets is ook extreem natuurlijk.
    Bij een baby weet je dat je niet alleen bent.
    Bij een peuter vind je ook nog wel hier en daar een gelijklopend verhaal.
    Daarna weet je, dat de grote hoop al voorbij die fase is.
    Moet heel vermoeiend zijn.
     
  19. taliaa

    taliaa VIP lid

    2 mrt 2007
    15.459
    1.636
    113
    Brabant

    Haha ja je hebt een punt..
    Achteraf denk ik vaak: hoe dan?

    En echt, de ene fase ging moeiteloos over in de andere: baby-krampen-reflux-oortjes-dromen-oren-nachtmerries-oren-nachtmerries-hetisgewoonhetkind

    Mijn grootste tip: kies voor de situatie waarin je zelf het meeste slaapt.
    Hier écht alles geprobeerd, op onze kamer, eigen kamer, bij haar op de.kamer, bij ons in bed etc

    Beste fase kwam toen ze zelf in en uit bed kon.. dan kwam ze er zelf uit en sliep bij ons.
     
  20. Jet2018

    Jet2018 Niet meer actief


    Via het consultatiebureau kan je vragen naar een pedagoog ivm slaaptraining bijvoorbeeld. Dat hebben wij nu gedaan voor onze jongste (10m).
     

Deel Deze Pagina