Hoe lang werkt de toeschietreflex?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Lauwra, 23 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lauwra

Lauwra Fanatiek lid

5 nov 2009
    1.220
    0
    36
    Volgens mij is bij elke borstwisseling geen nieuwe toeschietreflex nodig, is dat zo?
    Maar als je na een half uurtje weer gaat voeden, is die dan opnieuw nodig?
    En tijdens kolven, heb je dan bij elke borstwisseling weer een toeschietreflex nodig?
    Gisteren had ik tijdens het kolven opeens weer een toeschietreflex waardoor de melk ineens weer harder ging stromen, maar dat heb ik nog nooit eerder gehad en vind ik ook lastig om 'op te wekken'.
    Ik ben benieuwd, kan het op internet niet vinden.

2. bananarama

bananarama Actief lid

16 apr 2014
    195
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb niet direct antwoord op je vragen, maar toen ik de toeschietreflex aan het onderzoeken was vond ik het volgende artikel erg interessant: Toeschietreflex | Moedermelk Netwerk

Dit gaf mij meer informatie over hoe dat nu eigenlijk werkt en waarom de ene vrouw inderdaad binnen no-time een fles vol heeft en de ander met moeite wat cc's bij elkaar kolft!

3. Lauwra

Lauwra Fanatiek lid

5 nov 2009
    1.220
    0
    36
    Inderdaad heel interessant! Bij mij komt de toeschietreflex meestal binnen een paar seconden en mn zoontje is ook snel klaar, dus denk ik dat ik patroon C heb...
    Maar het duurt ook wel eens wat langer voor ie komt.
    Laatste week voel ik hem ineens, was me er eerder nooit van bewust, wist van de toeschietreflex af maar was me er totaal niet van bewust met voeden. k Vind het wel vervelend want nu zit ik er toch bewust of onbewust soort op te wachten tot ie komt waardoor het volgens mij juist langer duurt...

Deel Deze Pagina