Vanaf de eerste dagen thuis melden naomi zich voor de nachtvoeding om klokslag 3 uur. Twee weken terug werd dat tussen 4 en 5 uur en vorige week zelfs 3 dagen tot 6 uur. Maar nu vanaf begin van deze week is het weer elke keer 3 uur. Ze heeft dan ook echt honger want de fles gaat op 40cc na helemaal leeg. Doordat ze nu weer om 3 uur wakker wordt heb ik de volgende voedingen: Ik doe 160 cc water en 5 scheppen Nutramigen. 03:00 uur: 180 cc (drinkt 140 cc op) 07:00 uur: 180 cc (drinkt 100 cc op en poept dan en hoeft niet meer) 11:00 uur: 180cc (drinkt 140 cc op) 15:00 uur: 180 cc (gaat helemaal op) 19:00 uur: 110 cc (gaat helemaal op) Ze krijgt dan minder omdat ze anders de fles van 23:00 uur helemaal niet drinkt. 23:00 uur: 180 cc (drinkt 120/140 cc op) Opzich vind ik het helemaal niet erg om mijn bed uit te gaan, maar ik vind het zo raar dat ze zich weer om 03:00 uur meld. Gisteren sprak ik de meiden van de zwangerschapsgym en al die baby's slapen of door van 21:00 uur tot 05:00 uur of krijgen om 22:30 laatse voeding en worden pas weer tegen 07:30 wakker. Hebben meer mama's hiermee te maken gehad? Ik hoor graag ervaringen of tips wat ik eventueel anders zou doen. Liever voeg ik geen dingen toe aan de fles omdat ze al gigantisch last van krampjes heeft. Daar heb ik inmiddels ook al zoveel voor geprobeerd, maar niks helpt
Vaak is eerder wakker worden een teken dat de voeding weer mag worden opgehoogd, maar ik zie dat je al 180 aanbied per keer. En ze geeft blijkbaar goed aan als ze vol zit! Maak je haar wakker voor de fles van 23 uur? Misschien kun je haar eerder wakker maken? Bij mijn zoontej was het zo dat als ik m om 23 uur wekte dat ie dan in een hele dieope slaap was. Door hem daaruit te halen sliep hij daarna minder vast en dus ook minder lang. Misschien dat het dus helpt door haar bijvoorbeeld om 22 uur wakker te maken? Klinkt tegenstrijdig maar hier werkte het wel! Ook heb ik gemerkt dat het niet zo zeer uitmaakt hoeveel voeding hij dronk voor de nacht betreffende het doorslapen, maar belangrijker was wat hij over de hele dag heeft gedronken! Ik zou dus ook niet de een na laatste fles minder geven maar gewoon wat ze nodig heeft of zelf aangeeft en kijken wanneer ze zich dan vanzelf meldt. Maar doorslapen.... het is nog heel normaal dat ze zich nog een keer meldt hoor. Geloof dat het gemiddelde rond de 12 weken ligt dus ze doet t al netjes!!
Moet ik de voeding daarvoor dan ook vervroegen of kan ik die gewoon laten staan om 19:00 uur? Ik gebruik de s-flessen en daarop zit nog speen S zou ze misschien al toe zijn aan een grotere speenmaat?
Ik zou gewoon om de 4 uur aanhouden wat je nu ook doet... Wat betreft de speenmaat: kan zijn dat ze met een maat groter meer zal drinken omdat ze minder moeite hoeft te doen en minder snel moe is? Ik gebruikte zelf de spenen en flessen van avent en ben met 2 maanden naar speen 2 gegaan (2 gaatjes) en met maand 3 naar 3 gaatjes.
Als de speen maat 2 te groot is kun je ook met een (hete) naald even in speenmaat 1 prikken, dan is het een tussenmaatje.
Ophogen zou kunnen ja. Misschien dat het helpt. Bij mijn zoontje hielp het niet, die is tot 8,5 maand nog gekomen voor een nachtvoeding en nu op zijn tijd nog weleens. Ach, wat jij al zegt, zo erg is het niet om eruit te moeten voor een voeding toch?! (Alhoewel doorslapen wel een verademing is) Ik hoop voor je dat je vannacht een lekkere nacht hebt! Succes!
Ieder kindje is uniek, en ik probeer vooral niet te kijken naar wat andere kindjes wel en niet al kunnen. Je kunt nu misschien effe een terugval hebben, maar met een beetje geduld zal ze als ze wat ouders (hopelijk) s'nachts meer tijd tussen de voedingen laten. Overigens kun je kindjes die nutramigen krijgen, niet vergelijken met kindjes die standaard krijgen. Nutramigen is sterk voorverteerd en dus lichter verteerbaar. Hier slapen ze dus ook vaak minder lang op, weet ik inmiddels ui eigen ervaringen.