eerste verjaardag

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Janneke00, 19 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Janneke00

Janneke00 Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.870
    2
    38
    Brabant
    Over een maandje is het zover... Dan wordt mijn kleine ventje al weer een jaar! Hoe hebben jullie de eerste verjaardag gevierd van jullie kindje?

2. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Onze zoon was op vrijdag jarig. ik had vanaf 11uur mn schoonouders en overgrootouders de hele dag op visite gevraagd ( manlief en ik waren beide thuis) Mijn schoonvader is om 12uur weer richting zn werk gegaan. Om 11uur bliezen we de kaarsjes uit en dronken we koffie enz. Ik heb Tycho gewoon normale tijd laten eten en aar bed gebracht en die heeft gewoon geslapen. Vanaf 17uur had ik onze vrienden en rest van de familie gevraagd en ik had stokbrood,soep en salades enz. Om 19uur heb ik Tycho de mn schoonouders en overgootouders gedag laten zeggen en heb ik hem stilletjes mee naar boven genomen en hem in alle rust in bad en in bed gedaan. Om 21uur ging alle visite weer weg.

Ik vond het prima zo. Tycho had het allemaal toch niet in de gaten. En ik was blij dat ik de drukte niet de hele dag had! Zijn 2e verjaardag was op zondag en heb toen onze vrienden van 14 tot 18uur gevraagd. Mijn schoonoduers en tycho overgrootouders zijn blijven eten.

xx

3. Marrie28

Marrie28 Fanatiek lid

27 jun 2007
    1.711
    0
    36
    Onze dochter was op zaterdag jarig: visite uitgenodigd vanaf 15:00 uur. Iedereen bleef eten (2 soorten pasta en salade). Het feestvarken hebben we om 15:30 wakker gemaakt voor de taart en om half 8 lag ze weer op bed. De laatste visite bleef tot een uur of 9.

4. seentjuh

seentjuh Fanatiek lid

12 apr 2011
    1.099
    0
    0
    NULL
    NULL
    wij gaan waarschijnlijk bbq-en met de opa's, oma's en broers en zussen. lekker klein. Hij merkt er toch niet veel van en heb ik ook wat rust ipv ook voor alle vrienden nog te lopen :D

5. renaatje86

renaatje86 Bekend lid

4 feb 2011
    597
    22
    18
    Ik ben kapster
    in het mooie drenthe
    Ik moet nog een kleine 3 maanden wachten, mijn zoontje is op een dinsdag jarig, 6dagen na mijn man en 4 dagen na mijn verjaardag. Wij vieren de zondag ervoor onze verjaardagen en voor de mensen die dinsdag niet kunnen vieren het dan die zondag. Denk dat ik die dinsdag van 10 tot 12 doe en van 15 tot 18uur! Lang zat dacht ik zo!

6. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    ik willde het per se op zn verjaardag zelf (woensdag), heb dus al de familie al 3 mnd vantevoren ingelicht ahaha...sommige ruilde van dienst of namen vrij...(grote hechte familie, dus niet verre tantes ofzo)
    Zorgde dat hij een middagdut had gedaan en daarna wa shet feestje van 1330 tot 16 ofzo..
    Had div hapjes, babylekkers : berenchips, nibbits( dit at mijn zoontje niet maar voor het bezoek), yoghurtrozijntjes, soepstengels, nijntjekoekjes
    Verder voor visite, turksbrood, div dips, rauwkost, warme snacks en natuurlijk mooie taart laten maken..
    Had zoons kamer omgeturned tot speelkamer, tvtje en dvdspeler zn bedje weg en een luchtbed neergezet...daar konden de kindjes zitten

Had mini bedank cadeaupakketjes gemaakt met doorzichtig folie oa ( gekke washand, doosje rozijntje, koekje, mini kiekeboe boekje, badeendje, fluitje etc etc) Voor oudere kindjes andere dingetjes div dingen van zeeman en hema

7. huitje

huitje Bekend lid

18 okt 2009
    561
    0
    0
    kop van overijssel
    Wij hadden het clubhuiszaaltje afgehuurd en daar van 15.00 tot 18.00 haar verjaardag gevierd. 1 grote taart met koffie en thee en daarna fris met hapjes. Omdat de schoonfamilie verder weg woont om 17.30 broodje hamburger.
    We hadden alleen beide ouders ooms en tantes en een paar goede vrienden uitgenodigd. Een apart speelhoekje gemaakt voor de kids die meekwamen.
    Prima te doen zo. Wilde voor Nienke geen drukke dag met de hele dag visite. Dus 's ochtends lekker met ons drietjes en haar gewone ritme aangehouden en na het slapen 's middags dus het feestje.

8. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Wij hebben het op de dag zelf (vrijdag) gevierd. Dat wil ik er ook altijd inhouden zodat de kleine echt zijn eigen dag heeft.

We hebben een klein huis dus het was wel plannen met de visite. Mensen waarvan ik wist dat ze 's ochtends konden komen heb ik in de ochtend uitgenodigd en de rest op 2 tijden in de middag. Was een hele planning maar is goed gekomen.
    Hier wel een hele dag. Van 10 tot 17.00 familie die er om 17.00 + beste vrienden bleven nog eten.
    Zoonlief vond alles ook prima en heeft ook lekker 2 keer geslapen.
    Ik had een mooie taart laten maken en uiteraard lekker (kinder)hapjes. 's avonds verse erwtensoep met broodjes knakworst.

9. Lovely2011

Lovely2011 Fanatiek lid

2 aug 2011
    3.407
    1
    0
    Wij zijn op haar verjaardag zelf (op maandag) naar de Efteling geweest. Was echt een super leuke dag, lekker rustig en mooi weer en ze keek haar ogen uit.

We hebben het de zaterdag erna voor vrienden & familie gevierd. Ook dat was erg leuk!
    Mooie taart laten maken, en een taartje voor haar zelf.
    Had het vanaf 11.00 gedaan.

Ik had online een verlanglijstje gemaakt, dus allemaal leuke kado's gehad :D

10. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Wow, wat maken jullie er een werk van! Daar heb ik bewondering voor. Het is voor ons nog lang niet zover, maar ik vind het persoonlijk goed genoeg als de opa's en oma's en ooms en tantes komen. Ze weet het toch niet. We vieren wel onze eigen verjaardagen uitgebreid, maar die van haar hoeft van mij pas over een paar jaar.
    Ik geloof dat mijn vriend er trouwens anders over denkt...

11. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Ze was op een donderdag jarig en toen heeft ze natuurlijk haar cadeau gehad en zijn we naar een recreatieplas hier in de buurt geweest. Het was heerlijk weer en ze heeft er lekker op het gras rond gescharreld.

De zondag erop vierden we het voor familie en vrienden. Een kleine kring, precies goed en vooral zoals we het ook altijd voor ons zelf doen. Het feestje was vanaf 15:00, maar de opa's en oma's waren er al wat eerder. Rond een uur of 21:00 ging de laatste visite weg (waarvoor we de shoarmaboer nog hebben gebeld, lekker hoor :D).

12. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Elin is vandaag 1 geworden :)
    Vanochtend is oma een bakkie komen doen, vanmiddag opa en mijn zwager
    Aanstaande zaterdag vieren we het. Niet groot.gewoon familie die dichtbij staat ( opa en oma, om en tante, peet oom en tante van mijn man ) en beste vrienden.
    Fototaart van de Hema, slingers en ballonnen. Is voor zo'n kleine al snel te veel.
    Ik heb er dit keer voor gekozen het appart te vieren. Familie in de ochtend van 10.00 tot 12.00 en de vrienden in de middag van 14.00 tot 16.00. Dit omdat ik bij Levi merkte dat iedereen vaak tegelijk komt en je dan helemaal geen aandacht voor je kind hebt omdat je alleen maar heen en weer aan het lopen bent.

13. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    onze zoon was op woensdag jarig. we hebben het toen gevierd samen met onze ouders. de zaterdag van diezelfde week hebben we een feestje gehouden voor vrienden en voor mijn broer en zus

14. jesjuh

jesjuh Actief lid

29 mei 2007
    429
    0
    0
    Nijmegen
    Bij Kenji hebben we het van 10:00 tot 17:00 gedaan. Maar dit vond ik eigenlijk te lang. Yuna word volgende maand ook 1 jaar. Deze keer doe ik het van 11:00 tot 16:00 en tussendoor gaat ze gewoon lekker naar bedje.
    Onze families zijn niet zo heel groot dus alles komt gewoon. Verder ga ik een topsy turvy taart maken van nijntje, en cupcakes. Verder wat lekkere dingetjes voor kids en volwassenen. Mocht het mooi weer zijn staat er ook een badje buiten voor de kids. En hopelijk is de visite een beetje netjes optijd weg zodat we de dag lekker rustig af kunnen sluiten met zijn 4tjes:)

15. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Ik denk dat wij ook een bbq gaan doen. Gezellig in de avond vanaf een uurtje of 7. Merk dat de kleine erg van gezelligheid houdt!

16. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Over 10 dagen word onze knappe meid 1! :D
    Ik laat een taart maken en ga samen met mijn zus nog muffins maken voor de kinderen die komen.
    Heb wat uitdeelkadootjes voor de kinderen als ze naar huis gaan.

Het is van 13:00 tot 18:00.
    Om 14:00 gaan we de taart aansnijden en krijgt dochterlief haar eigen taartje.
    Dit heb ik ook op de kaart gezet want in mijn familie zijn er mensen die het jammer vinden als ze dat zouden missen ;)

17. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Ik ben ook al bezig met de voorbereidingen. De kleine is op een zondag jarig, dus das wel makkelijk.

Ik weet nog niet hoe we het precies gaan doen. Maar ik dacht eraan om om 9.30 de taart aan te snijden met de opa's en oma's en ooms en tante's (dus met zo'n 9 volwassenen en de kleine). We willen dan een (hoe noem je dat) versierde taart. De kleine krijgt zelf dan nog een taartje met kaarsje om uit te blazen, en met veel slagroom waar hij dan lekker mee kan kliederen.

We willen dan tussen 14.00 en 18.00 de rest, nog wat goede vrienden met eventuele kids.

Maar ik vind het wel moeilijk hoe en/of wat. Misschien nog tips?

Deel Deze Pagina