Wanneer bibi speen 6 maanden?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door rce86, 25 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rce86

rce86 Bekend lid

19 sep 2008
    605
    0
    16
    Amersfoort
    Hoi!

Mijn zoontje van 6 maanden is gek op zijn speen. Hij gebruiikt nu de bibispeen tot 6 maanden. Moet ik nu al zijn spenen vervangen voor spenen vanaf 6 maanden? of maakt het niet zoveel uit en kan hij gewoon verder op deze spenen sabbelen?

2. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ik heb ze rond 6 maanden wel vervangen voor maatje groter. We gingen toen op vakantie en wilde niet het risico lopen dat ze op vakantie (spanje) ineens niet meer 'pasten' of zo.

3. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Als je zoontje de spenen tot zes maanden fijn vindt, kan je die nog wel evenetjes gebruiken. Ik zou binnenkort een speen van 6+ kopen en deze gewoon een keertje proberen. Als hij deze ook goed pakt kan je overgaan op 6+ spenen. Mijn zoontje wilde in eerste instantie geen grotere speen, maar na het een aantal keer gewoon geprobeerd te hebben, pakt hij ze toch. Op een gegeven moment kon hij de spenen tot 6 maanden ook niet meer goed inhouden. Ze waren te klein geworden om goed vast te kunnen houden.

4. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

ik heb de speentjes vanaf 6 maanden vervangen toen de 0+ speentjes aan vervanging toe waren, dat was niet precies met 6 maanden ;)

5. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Hier trouwens geen enkel probleem gehad met grotere maat, die vindt ze net zo goed.

6. Ik heb met een maand of 5 al een grotere speen genomen. Jelle hield hem toen niet meer zo goed in, en met de 6+ ging dat wel meteen weer heel goed. Lag dus waarschijnlijk wel aan het feit dat die 0-6 maanden speen gewoon te klein was voor zijn mond.
    Maar als ze nog passen zou ik hem ook niet persee vervangen nu.

7. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik heb ze met 8 maanden vervangen. En nu kan ik weer grotere halen geloof ik, maar dat doe ik niet, ik hoop dat ze het op deze manier een beetje afleert :)

8. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Wij gebruiken nog steeds de 0+ speentjes. De grotere wil ze echt niet.

9. Tonneke

Tonneke Niet meer actief

Thomas wil alleen maar die van 6+ Al vanaf 4 maanden ofzo. Die kleine wou hij nooit en ik had er toevallig eentje van 6+ in zo'n pakket en jahoor gelijk raak.

10. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Je hoeft het neit per se te doen hoor. Mijn oudste heeft 2,5 jaar lang 0+ speentjes gehad, haha. Gelukkig is hij er nu van af.

Deel Deze Pagina