Ja daar heb je wel gelijk in. We gebruiken geen anticonceptie (behalve condoom natuurlijk) dus we kunnen zo starten als we willen. Onze dochter is nu 22 maanden. Op zich is ze best wel makkelijk alleen op het verschoonkussen is een drama. Het is net of de knop dan omgaat en dan wordt ze dwars, maar dan ook echt dwars
Haha, dat klinkt bekend. Hier is het soms ook dramatisch en het wordt nu steeds erger. Onze meid is net 14 maanden en ze wordt er niet minder druk op, dus wij kunnen onze lol nog op Jullie meisje is het straks wel enigszins duidelijk te maken dat er een kindje bij komt. En wie weet, gawt ze het geweldig vinden om voor haar brusje te zorgen en kan ze daar haar energie in kwijt. Ik hoop het voor je. Het blijft een moeilijke beslissing....al begin ik het positiever in te zien.
Zodra ze op het verschoonkussen komt, gaat het mis. Ze is dan echt onhandelbaar. Als we met z'n tweeën zijn verschonen we haar met ons tweeën want alleen is het bijna niet te doen. We zijn er nog steeds niet achter waarom ze zo doet. We hebben al van alles geprobeerd. Afleiden met een speeltje of boekje werkt niet. We geven haar vaak ook een flesje drinken zodat ze maar blijft liggen maar die heeft ze in een mum van tijd leeg en dan moet ze de luier nog om. Samen een liedje zingen wil nog wel eens helpen.
Tja, wat heet dramatisch? Ik denk dat alle kindjes dat op een gegeven moment hebben. Ze begint al te brullen als ze het verschoningskussen ziet. Staand lukt ook niet want ze gaat meteen zitten. Daarna is er meestal niks meer aan de hand. En de ene ouder kan er waarschijnlijk beter tegen dan de ander, tegen dat gekrijs en gespartel.