Hallo, Misschien een hele domme vraag. Maar.... m'n man heeft sterretjes (vuurwerk) van 70 cm. gekocht. "Voor de kinderen." De kinderen zijn 4 en 6 jaar. Wij hebben verder nooit vuurwerk. Ik vind het levensgevaarlijk... Maar deze sterretjes kunnen geen kwaad, zegt m'n man. Jaja.., denk ik dan. Dus ik zei: "Nou ja, oké, vuurwerk, maar dan zet je ze bij het aansteken maar wel in de grond. De kinderen houden ze niet vast!" En dat vond m'n man zo'n onzin: "Natúúrlijk houden ze de sterretjes zelf vast! Vinden ze hartstikke leuk!" Hm.... ben ik nou zo overbezorgd? Of moet ik hun het vuurwerk wel vast laten houden.... Hoe doen jullie dat? Vuurwerk en jonge kinderen? Groetjes, Hanna
Mijn oudste stak ze vorig jaar ook zelf af in zijn hand, de jongste nog niet. Wel hadden ze beide een vuurwerkbril op en duidelijke instructies erbij. We stonden er naast en dat ging prima. Wel trek ik ze een niet brandbaar jasje erbij aan.
Luc mag sterretjes altijd vasthouden maar wel met vuurwerkbril op. Sowieso is een vuurwerkbril en oordoppen hier met nieuw jaar verplicht door mij. Zonder dat, gaat hij niet naar buiten.
Ik geloof dat wij met een jaar of vijf ook begonnen zijn met zelf vasthouden, maar wel met één van ons er in ieder geval bij om de boel in de gaten te houden.
Je bent niet zeker hoe oud je kinderen zijn ? On topic: Als ze het leuk vinden dan kunnen ze gewoon een sterretje vasthouden toch? En als ze het niet leuk vinden dan steek je ze gewoon in de grond.
Vuurwerkbril?? Als ik dát tegen m'n man zeg lacht ie me helemaal uit! En als ik zeg dat veel meer mensen dat doen, zie het forum, dan vind ie al die moeders overbezorgd....... Wij gaan overigens 's nachts de deur niet uit. De sterretjes zijn bedoelt voor de kinderen 's avonds na het avondeten ofzo.
Heb gister ook sterretjes voor zoontje en mij gekocht ...voor in de tuin en hij hield 'm vorig jaar al zelf vast, hij is net 4.
Hier hielden ze (als ze durfden) de sterretjes met 3 jaar al vast. Maar dan wel met hulp van mama of papa. Pas vanaf een jaar of 6 durfden ze het zelf haha
Tot op een dag hij blind is geraakt door een sterretje, kijken of hij dan nog lacht? Sorry maar ik vind veel mensen heel simpel over doen. Het is en blijft een gevaarlijk ding vuurwerk. Ik stak pas een sterretje af toen ik 15 jaar was, eerder mocht ik echt niet.
Als een kind zijn arm strekt en een sterretje vasthoudt voelt ie het alleen op zijn hand af en toe. Komt niet eens in de buurt van de ogen. Hier houden ze al sterretjes vast vanaf dat ze 2 zijn. Verder hebben we nooit vuurwerk. Sinds vorig jaar wel, van die bloemen en knalerwten (wow! )
Hier mochten ze vorig jaar ook zelf hun sterretjes vast houden. Ze waren toen 3 en 5. We waren er wel bij en bij mijn zoon van 3 hielden we zn arm vast. Je eerste sterretje aansteken toen je 15 was? jee dan ben je wel heel beschermd opgevoed zeg.
Hier mag dochter vanaf dat ze 4 is een sterretje vast houden. Ze is eind nov jarig en ik vond haar met net 3 echt te jong ( daarbij wilden ze het zelf niet). Vanaf 4 dus wel. Nu is ze 10 en vorig jaar heeft ze voor het eerst met papa grond tollen afgestoken , dat vond ze geweldig....
Hier was Gijs 4 toen hij het voor het eerst mocht. En ik maar denken dat ik veilig zat, hij had een vuurwerkbril op en een ovenwant. Duidelijk verteld arm recht houden. Ging allemaal goed, tot hij uit was toen pakte hij met zijn hand/vingers het sterretje vast 😣 Net degene zonder ovenwant dus. Was gelukkig niet heel ernstig, maar toch blijven ze gevaarlijk 😏 Al mag hij het dit jaar wel weer gewoon
Oh ja dat is waar dat moet je ze wel zeggen of zelf opletten. Hier moeten ze van ons het sterretje weggooien als ie uit is. Zelfde met gourmetten, dan blijven we er ook op hameren dat ze niet het pannetje vast moeten pakken maar dat gaat ook nog wel eens bijna fout...