Zoonlief hapt veel lucht naar binnen tijdens het drinken. Hij drinkt uit een dr bown fles met prematuurspeen. Level 1 gister nog geprobeerd, maar die gaat nog steeds te snel en verslikt hij zich. Ik laat zoonlief een keer of 5 tussendoor boeren. Je hoort hem soms hele happen lucht inslikken. Ik vraag me af of ik daar nog wat aan kan doen. Het lijkt wel of de speen niet goed bij zn mond past, maar een andere fles/speen is geen optie omdat het dan weer allemaal te snel gaat. Iemand nog andere tips?
Geen tips, wel herkenning. Mijn dochtertje had dit in het begin ook heel erg.. Maar ineens was het over.. alsof ze het ineens door had ofzo..
Laat je hem zelf aanhappen of 'duw' je de speen in zijn mond? Neemt hij de gehele speen in zijn mond, dus tot aan de harde plastic ring of alleen het topje van de speen? Het beste is om hem zelf te laten aanhappen, dan doen ze hun mond beter en verder open (meestal, soms moet je het een paar keer overnieuw doen). Hierdoor kunnen ze de speen volledig in hun mond nemen. Misschien gaat hier iets anders in? Is het tongriempje gecontroleerd? Is het lipriempje gecontroleerd?
Hij hapt zelf naar de speen. Het probleem zit hem ook vooral in tijdens het drinken. Ik heb eerst mam flesjes gebruikt met een brede speen. Daarbij had hij dat probleem niet en kon de speen ook veel beter vacuüm zuigen. Van dr brown is er geen prematuurspeen voor de brede fles geloof ik?
Ik wou nee antwoorden, want eerder hadden ze het niet. Echter lijkt het erop dat ze het nu wel hebben; Dr Brown's Prematuur Brede Hals 2 Stuks Speen 342 | MamaLoes Babysjop
de site van dr brown zelf zegt het ook https://www.drbrowns.nl/producten/spenen/ maar blijkbaar is het zo nieuw dat het nog niet overal op de site staat https://www.drbrowns.nl/veelgestelde-vragen/
Oh wat fijn! Ik wist idd ook niet beter dat ze er alleen voor de smalle fles waren Dan ga ik dat eens ff proberen!
Ik kreeg van de lactatiekundige de tip om op de zij te voeden door de baby bv op de zij op je benen te leggen (flesje ook vanaf de zijkant) als de fles te snel leeg gaat, dan moeten ze er wat harder voor werken omdat de zwaartekracht dan niet meerwerkt. Zou je ook eens kunnen proberen...