Van de week heb ik een topic geopend over mn man die opgenomen is in het ziekenhuis voor een longontsteking. Ik ben tegelijk met hem ziek geworden (nu bijna 3weken) maar naeen paar dagen was de koorts weg en begon ik alleen maar te hoesten. Goed half nederland hoest op dit moment en mn man had een longontsteking, dus maar ff laten gaan. afgelopen maandag toch naar de ha gebeld want ik hoeste groen slijm en het werd niet minder en ik had al een paar weken slecht geslapen (door alyssa dr hoesten en mn man zn hoesten en nu dus ook mn eigen hoesten). mocht ik dinsdagochtend om 8.20 komen, dat liep helaas ff anders omdat mn man maandag aan het eind van de dag is opgenomen en ik een kind van 5 niet aan de juf kan laten uitleggen wat er allemaal speelt. Nu kon ik vanmorgen bij de ha terecht, en wat blijkt..... ik heb ook een longontsteking aan dezelfde kant als mn man. Straks als ik op bezoek ga bij mn man mag ik eerst naar het lab om bloed te laten prikken. Ze willen weten of het bij mij een virus of net als bij mn man een bacterie is. bah bah bah, kan dit er nu echt ff niet bij hebben. Alyssa vertel ik maar niet dat ik een longontsteking heb anders denkt ze straks dat ik ook naar het ziekenhuis moet en da is het drama compleet. zucht.....
Snap hoe je je voelt. Hoest ook al weken en maandag ben ik ook naar de huisarts geweest hier ( een beginnende longontsteking de tweede van dit jaar) En we moeten toch door hoop niet dat je ( bij je man komt te liggen) heb je wel iemand die je kan helpen op dit moment. Kan mijn voorstellen dat het ( zwaar is en man ziek en nu jijzelf ook echt er bijziek) Sterkte en beterschap.
Mn schoonouders helpen waar ze kunnen en een vriendin van mij woont aan het einde van de straat en verder moeders van school die ak aangeboden hebben om bij te springen. dat loopt gelukkig we,. Het zijn nu vooral van die dingen als het huishouden (ga mn schoonmoeder maar lief aankijken en mezelf over de drempel heen zetten dat zij het een en ander doet) en de boodschappen. voor de boodschappen schakelen we de appie maar ff in, dan hoef ik er niet extra uit. het ziekenhuis is gelukkig 2straten bij ons vandaan, dus dat is goed te doen. ga er zo weer ff heen en da gelijk bloedprikken.
Heb je longontsteking (pneumonie) of bronchitis? Want dat is toch net weer wat anders namelijk. Bronchitis heb ik genoeg gehad.... hele winters lang toen ik in opleiding zat voor verpleegkundige in het ziekenhuis. Maar wel erg vervelend! Verder maar goed hoesten en niezen in je elleboog ipv in je hand. Dat houdt meer tegen en je gaat besmetting van anderen meer tegen.
Ik ben bij de ha geweest en die heeft echt gezegd dat het een longontsteking is. heb bloed laten prikken en daar kwam ook een cp van 24 (?) uit. Antibiotica was niet nodig, maar ik mag me niet slechter gaan voelen en moet maandag weer terug. dacht zelf ook aan bronchitis want dat heb ik al eerder gehad.
Een cp van 24 is niet bijzonder hoog, met een beetje weerstand kan je lijf dat wel aan. Normaal is onder de 10 (correct me if I'm wrong). Wel goed in de gaten houden. Sterkte en veel beterschap!
Hoef daarom ook geen ab. ze willen het wel extra in de gaten houden omdat mn man in het zh ligt met een longontsteking en ik dus weinig rust kan houden. tis verder geen drama, maar nu is het wel ff extra beroerd ze maar.
Zou zeggen juist omdat je nu niet extra op krachten kan komen. Dat je geen ab gekregen hebt? Ik krijg het wat makkelijker omdat ik ook suiker hebt. Hoe is het met je man nu in het ziekenhuis?
Ik krijg geen ab omdat ik verder goed gezond ben. met mn man gaat het wat beter. hij heeft vanmorgen een bronchoscopie gehad. Vandaag nog wel ab via het infuus, maar geen koorts meer en toen im om18.00 weer naar huis wilde gaan kwamen ze de controles weer doen en toen had ieeen zuurstof saturatie van 99% met zuurstof op 2. Ze gingen overleggen of die omlaag kon en als dat dan goed blijft morgen misschien zonder zuurstof. als hij geen zuurstof meer nodig heeft, van het infuus af is en hij koorts vrij blijft mag hij in naar huus.ze hebben nog geen dag oid genoemd, maar heb een beetje hoop dat ie het weekend misschien weer thuis is. dan zijn we er natuurlijk nog niet, maar er zit vooruitgang in.