terug gaan of niet?

Discussie in 'De lounge' gestart door mamav2boefies, 10 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

O ja hoor dat zou ik gerust doen. Eerst het bonnetje laten zien en meestal krijg je dan het verschil dan terug en als er gezegd wordt dat het niet kan zou ik zeggenvdat je alles terug wil geven en daarna weer wil kopen.

2. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.032
    2.895
    113
    't Gezellige Brabant
    Je hebt ergens wel gelijk hoor. Ze zeggen wel eens, brutalen hebben de halve wereld. Ik vind dat je het gerust kan vragen. Maar ik vind dan ook dat je bij nee jezelf er maar bij neer moet leggen. Je hebt de keuze al gemaakt dat je het bedrag er wel voor wilde betalen, anders had je het niet gekocht.

Besteel je je eigen portomonee of de winkelier in het genoemde geval?

3. Toverbal

Toverbal Fanatiek lid

9 mei 2012
    2.715
    907
    113
    Ik vind dus echt de winkelier. Als je met korting wilt shoppen, moet je toch echt wachten tot de uitverkoop. Niet naderhand terug gaan. Als je inderdaad die veertig euro niet kan missen, had je überhaupt de kleding niet gekocht. ;)

4. Cinderellea

Cinderellea Niet meer actief

Ik heb hier echt nog nooit over nagedacht. Zou het zelf dus nooit doen en vind het best bizar dat zoveel mensen het blijkbaar wel doen. Wacht dan gewoon tot de sale begint?

5. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Dat mag, ieder heeft z'n mening ;)

Ik vind het leven dan weer duur genoeg om het niet in ieder geval te proberen.. Ik zie het niet als bestelen, want als ik een paar dagen geleden niets gekocht had, hadden ze de kortingsdagen ook niet weg gelaten, lijkt me..

Al moet ik zeggen dat ik sowieso vrijwel nooit iets voor de volle prijs koop, koop meestal kleding of Ebay of in de uitverkoop inderdaad..

Ieder z'n ding :D

6. mamav2boefies

mamav2boefies Fanatiek lid

22 dec 2010
    1.158
    0
    36
    Het is geen uitverkoop Er is feest daarom doen ze alles 4 dagen 40% korting

7. Toverbal

Toverbal Fanatiek lid

9 mei 2012
    2.715
    907
    113
    Ik ben het met je eens dat het leven duur genoeg is! Als je het niet kan missen, zou ik het inderdaad ook nooit kopen. Moet eerlijk zeggen dat ik amper kleding koop, maar mocht ik wat nodig hebben en zou er geen geld voor hebben, zou Ik dus wel in de uitverkoop gaan shoppen ja.

8. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.191
    16.523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik zou ze terug brengen en dan weer opnieuw kopen.
    Heb ik ook weleens gedaan.

9. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

13 feb 2013
    2.070
    97
    48
    Normaal zou ik voor een reclame of aanbiedig niet terug gaan, maar €40,- is wel veel geld en zou daarom wel even langs gaan. Je kan het toch netjes uitleggen waarom je daar bent. Ik zie daar geen probleem in.

10. JustNice

JustNice Bekend lid

3 jul 2008
    908
    140
    43
    Zuid Holland
    Ik zou ook terug gaan. Is toch 40,-

11. bo75

bo75 Actief lid

17 mrt 2012
    305
    0
    16
    alle puzzelstukjes bij verschillende artsen bij el
    Zuid-Holland
    Wat is er asociaal aan? Als je het binnen de retourtermijn doet, dan is het volledig geoorloofd en je goed recht. Vervolgens staat het je ook volledig vrij om weer kleding in dezelfde winkel te kopen (van je eigen teruggekregen geld). Zou wat zijn als je niet mag retourneren omdat het na je aankoop sale is ;). Ik vind het juist normaal dat je het zo doet. Gewoon Hollandse koopmansgeest. Als het mij overkwam en was binnen de retourtermijn waarbij je geld terug krijgt had ik het zeker ook zo gedaan. En volgens mij snapt het meeste winkelpersoneel het wel. En zo niet, dan was het mij een worst geweest. Ga toch geen 40 euro weggeven.

12. Bootsje

Bootsje Fanatiek lid

12 jul 2013
    1.228
    0
    36
    De winkelier bestelen! Geloof je het zelf.. Die verdienen in de sale al meer dan genoeg!

13. Toverbal

Toverbal Fanatiek lid

9 mei 2012
    2.715
    907
    113
    Ik vind het asociaal om je kleding terug te brengen om vervolgens hetzelfde terug te kopen. Ik zou het echt niet in mijn hoofd halen. Veertig euro is veel geld, dus als je dat wil besparen, ga dan in de uitverkoop shoppen en niet kansloos je kleren terug brengen, omdat je het een week later goedkoper kan krijgen. Geef die veertig euro dan gewoon niet uit als je het niet kans missen. Vindt het niet gek dat er crisis ontstaat als iedereen maar klakkeloos zn spullen terug brengt, omdat het een week later goedkoper gekocht kan worden. Het is algemeen bekend dat eind van deze maand uitverkoop start. Wacht dan lekker tot dan, kan je meer kopen voor hetzelfde geld of geld besparen. Ik zou me werkelijk waar kapot schamen als ik zulke acties moet uitvoeren. Zelfde als kleding kopen, dragen met kaartje er aan en de volgende dag terug brengen. Wat een mentaliteit. Maar als we veertig euro op straat vinden, geven we het allemaal terug aan de eigenaar, want dan kunnen we het ineens niet gebruiken. Laat die winkelier lekker die veertig euro houden. Geef het gewoon niet uit als je het een week later terug gaat halen. Werkelijk, ik maak me hier veel te kwaad over. Excuses alvast.

14. Toverbal

Toverbal Fanatiek lid

9 mei 2012
    2.715
    907
    113
    Als er honderd klanten denken zoals hier in dit topic, kan de winkelier zn winkel wel gaan sluiten.

15. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Nee, ik zou niet terug gaan, en vind dit ook een beetje gek!
    Ik zou mijn schouders ophalen en denken,pech gehad, volgende keer beter :)

16. A2CA

A2CA Niet meer actief

Ik zou het nooit doen. Maar kan me wel indenken dat andere het doen. Ik zou gewoon zoiets hebben ja pech. Ik voel me er niet goed bij om voor een dubbeltje op de eerste rang te zetten. Ik voel me dan een schooier. ( niet dat ik jou zo noem absoluut niet! maar ikzelf dan ) 40 euro is veel geld zeker met de feestdagen.

17. carebear

carebear Niet meer actief

het gaat om een extra sale.
    Ts kwam daar later pas achter.
    40 euro is veel maar voor jou blijkbaar niet.
    Anders zou je ook terug gaan.
    Ze kon het missen anders kocht ze het niet.
    Maar die 40 euro kan ze ook goed gebruiken.
    Of geef jij het haar?
    Binnen 8 dagen en soms een maand retour.
    Dus is haar recht toch.

18. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Sowieso!!

19. PinkButterfly

PinkButterfly Actief lid

9 sep 2012
    441
    0
    16
    Voor een paar luttele euro's zou ik niet terug gaan maar voor 40 euro zeker wel! :-D

20. Toverbal

Toverbal Fanatiek lid

9 mei 2012
    2.715
    907
    113
    Iedereen kan het goed gebruiken, ook ik. Dus ook die winkelier. Dus nee, ik vind het niet normaal om hrt terug te brengen.

Deel Deze Pagina