Ja ik zou terug gaan en terug brengen Ik heb ooit eens bij prenatal mijn babyuitzet gekocht bij de eigenaresse zelf .. 500 euro kaching Alleen was zij " vergeten " te vertellen dat vanaf maandag de mazzel maandagen waren pffff Tel je winst! Vind er niets asociaals aan hoor is toch je goed recht!
Mygosh wat een intelligentie... TS ik zou het misschien wel vermelden in de winkel, maar mochten ze 'moeilijk' doen zou ik het laten. Bij ons in de winkel, mocht de klant met zoiets binnen 8 dagen terug komen, verrekenen we het gewoon.
Verzekerd??? Dat heeft toch niks met sale te maken. Als je minder voor dat artikel krijgt verdiend je er dus ook minder op. Dat verschil is niet verzekerd hoor. Dat zou een leuke verzekering zijn.
Nee niet op het verschil. Zou heel leuk zijn ja. Maar wij zijn niet verzekerd van inkomen. Een winkelier heeft een verzekering afgesloten toch? Of zit ik fout? Niet dat dit mijn reden zou zijn om terug te gaan. Verhaal kreeg een andere wending waar ik op reageer. Als ts haar kleding 2 weken geleden heeft gekocht en staat op de bon de 8 dagen retour. Dan is het ja pech. Nu is het haar goed recht.
Ik zie nou niet wat er aso aan is. Als je binnen de retourtermijn komt is het toch je goed recht om iets terug te brengen..om wat voor reden dan ook? En dat je dan toevallig hetzelfde terugkoopt...tja dat moet iedereen zelf weten..zie echt het probleem niet. Bestelen van de winkelier is echt onzin..die geeft toch zelf 40% korting..als ts morgen pas in dir winkel was gekomen had ze het ook voor 40% minder gehad.
Als winkelier ben je toch ook niet verzekerd van inkomen. Je mag in deze tijd soms blij zijn als je eind van het jaar quitte speelt. Maar goed ontopic: je kan idd terug. Als het ongedragen en ongewassen is. Dan zou ik het vragen.
Ik zou ook terug gaan hoor, heb het pasgeleden zelf nog gehad. Ik had op zondag een jurkje gekocht bij Steps en op maandag kreeg ik een mail dat er vanaf donderdag 50% korting was op de gehele collectie. Toen ben ik dus ook wel even terug gegaan, want het scheelde me 45 euro. Ze gaven me overigens groot gelijk in de winkel, het was absoluut geen probleem.
Of je 40 euro kan missen of niet is niet de issue maar waar het om gaat is dat je volledig in je recht staat om te retourneren en opnieuw te kopen als het binnen de retourtermijn is. Hoe kan iets asociaal zijn als het gewoon je recht is als consument is. Jij doet net of het misdadig is om gebruik te maken van je recht. In plaats daarvan moet je het die "arme winkelier" maar gunnen en als je dat niet doet ben je asociaal . Of kan je het geld niet missen, want anders ging je niet terug....... En de voorbeelden die je noemt raken kant noch wal. Gedragen kleding retourneren mag bij uitstek niet maar kleding terugbrengen binnen retourtermijn wel.
Misschien is het voor de winkel geen probleem, maar ik begrijp gewoon niet dat mensen het überhaupt in hun hoofd halen. Dan kan je dat met alles doen dat he koopt en het is een week later in de aanbieding. Een winkel mag geen winst maken, omdat de klant het goed kan gebruiken? En in zijn recht staat. Volgens mij is het retourneren bedoeld voor als je kleding stuk is, toch niet past of weet ik veel wat. Het lijkt me niet de bedoeling dat dat staat voor 'breng het maar terug als we een week later in de sale gaan'. En nee, dat heeft niets met schaamte te maken, puur principe dat he zoiets niet doet. Vind ik. En ja, ik zou me wel doodschamen om mn geld terug te vragen en vijf minuten later met hetzelfde de winkel uit te lopen, maar dan met veertig euro meer op zak. Ik vind dat bestelen ja. Net als dat jullie het normaal vinden dat je het maar gewoon terug hoort te krijgen.
@Toverbal. Zit met open mond jou mening te lezen. Wat een oordeel zeg brrr. Ts. haar vraag zou het denk zeker wel in overweging nemen om het terug te brengen en wederom te kopen. Leuk mee genomen 40 euro wat je bespaard. En zou dat weer gebruiken voor andere kleding dus de winkel komt er sam sam van af. Beknibbelen is een verstandige keuze in deze tijd. Het is leuker om met je euro verschillende dingen te kunnen doen dus. Als het kan doen.
Ik zou het zelf niet doen... vaak genoeg mee gemaakt dat iets minder dan een week later in de aanbieding was. Tja helaas, maar zou er niet speciaal voor terug gaan.
Het is normaal. Je staat als klant in je recht. Bij jou is het een gevoels kwestie. Die moet je even over gaan.
bij de meeste winkels is het ondertussen al gewoon dat je het op die manier mag 'terugbrengen'. Zelf was ik meestal meteen alles uit als ik thuiskom, dus dan heb je er sowieso geen recht meer op. Wat ik wel 1 keer heb gedaan is hetgeen ik gekocht had teruggebracht en iets wat in eerste instantie te duur was weer meegenomen. Ik had toen voor hetzelfde geld een veel leuker jurkje (steps).
Ik vind 40 euro wel de moeite waard, tenzij je eerst behoorlijk wat kilometers moet rijden. Zelf heb ik dit in de winkel ook regelmatig meegemaakt, en wij gaven zonder punt gewoon het verschil terug. Als we wisten dat er een opruiming of aanbieding kwam, dan zeiden we het ook altijd. Dat is de winkelier ook verplicht. (Als hij het weet tenminste, niet alle hoofdkantoren geven vroegtijdig al acties aan) Anders bel je ze even en leg het verhaal voor. Terugbrengen en opnieuw kopen kun je altijd nog doen als het niet mag van ze maar zelfs wettelijk sta je in je recht geloof ik.
Die hoef ik niet over te gaan. Ik vind het asociaal en zou het dus niet in mijn hoofd halen. Vind niet eens dat het zou moeten mogen, maar goed.