Wat een verdriet

Discussie in 'De lounge' gestart door Femmelepem, 10 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Femmelepem

Femmelepem Fanatiek lid

17 aug 2010
    3.351
    0
    0
    Pretecho'er
    Breda
    Gisteren lag ik lekker in mijn bed op mijn telefoon wat te lezen. Mijn oog blijft rusten op een artikel met de kop; baby 3 maanden oud verdronken in Eindhoven. Normaal sla ik dit soort artikels over. Kop in het zand verhaal. Nu lees ik het toch en voel de koude rillingen over mijn rug lopen. Krijg het super benauwd ervan.
    Heel de ochtend blijft het artikel door mijn hoofd spoken.
    Dan gaat mijn telefoon. De broer van mijn beste vriendin. Hij sprak met een zachte stem en kon hem niet verstaan.
    Ik moet je iets ergs vertellen. Het zoontje van mijn zus is gisterenavond verdronken en overleden in de ziekenhuis.
    Tranen stromen over mijn wangen, woorden schieten me tekort. Ik weet niks meer te zeggen en vol ongeloof hang ik op.
    Hoe kan dit?
    Hoe kan het zoontje van mijn beste vriendin er niet meer zijn? Maar vooral hoe kan ik haar helpen, hoe kan ik er voor haar zijn? Wat moet ik zeggen tegen haar? Hoe komt zij er ooit nog bovenop? Waarom zij?

2. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Hier zijn ook geen woorden voor... :(

3. Noa25

Noa25 Fanatiek lid

23 nov 2006
    1.282
    0
    0
    Limburg
    Heftig hoor!! Niet te bevatten!
    Je kunt er alleen maar zijn voor je vriendin. Weet ook niet zo goed wat je kunt zeggen.
    Heel veel sterkte!

4. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    Woorden schieten te kort ... wat komt het dan dichtbij!
    Heel veel sterkte!!

5. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Heb het artikel net gelezen wat erg verschrikkelijk....

6. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Wat ontzettend erg voor haar. En vervelend voor jou, dat je dit van zo dichtbij moet meemaken.

Je kunt haar verdriet niet wegnemen. Wat je wel kunt doen is haar laten weten dat je er bent, dat ze mag bellen als ze je nodig heeft, dat je zult luisteren, haar een arm om de schouders kunt bieden, en dat je er simpelweg bent. Dat is ook genoeg.

7. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Ow heftig zeg! :(
    Denk dat er niet veel te zeggen valt en dat je er gewoon moet zijn voor haar.
    Heel veel sterkte in elk geval!

8. mysteriousgirl1

mysteriousgirl1 Fanatiek lid

23 sep 2013
    1.303
    0
    0
    Amsterdam
    Vreselijk.. veel sterkte!

9. Juf1985

Juf1985 Niet meer actief

Wat ontzettend heftig, zeg! Dat gun je echt niemand:(... Was dat verhaal dan uiteindelijk ook van je vriendin? Het enige wat je kunt doen, is er voor haar zijn, haar troosten wanneer het nodig is, luisterend oor bieden en hopen dat de scherpe randjes er uiteindelijk een beetje afgaan. Geef haar een dikke knuffel, hier zijn geen woorden voor. Heel veel sterkte voor je vriendin!

10. Lindah

Lindah Fanatiek lid

21 apr 2012
    1.008
    145
    63
    Brabant
    Ik heb het artikel gisteren ook gelezen..
    Verschrikkelijk.. Geen woorden voor en een immens groot verdriet..

Ik denk er voor haar zijn en naar haar luisteren maar ik hoop nooit in jou of haar schoenen te staan..

Heel veel sterkte!

11. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Jeetje wat erg :( :(

12. Aurora2013

Aurora2013 Niet meer actief

Wat vreselijk! Onmenselijk verdriet...

Ik denk niet dat je veel meer kan doen dan een luisterend oor zijn, en een schouder om op uit te huilen.

Misschien, als ze er nu behoefte aan heeft, kun je een mooie herinnering geven. Ik heb geen idee wat voor iets, maar misschien een mooie gedenksteen, speciale kaars of een sieraad.

Heel veel sterkte

13. MamaTal85

MamaTal85 Fanatiek lid

13 sep 2011
    2.088
    204
    63
    NULL
    NULL
    Jeetje wat erg!!

Het enige wat je kunt doen is aangeven er voor haar te zijn... en als je niet weet wat te zeggen dat ook gewoon zeggen! Daar hadden wij het meeste aan na het overlijden van onze kindjes!

14. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    ppff jeetje wat vreselijk !!!!!! Heel veel sterkte en kracht toegewenst !!!

15. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Heel "simpel" hier zijn geen woorden voor ... het enige wat je kan doen is je gevoel volgen. Voor mij zou dat betekenen dat ik in de auto zou springen en de ouders (en eventuele andere kinderen) steunen bij alles wat je kan. Luisterend oor ... pannetje soep ... er zijn voor ze wanneer het hoe en op welke manier dan nodig is.

Sterkte ... het zou niet moeten mogen dit leed.

16. wish01

wish01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.018
    295
    83
    brabant
    Ik hoorde de sirenes voorbij komen het waren er zoveel dat me haren overeind gingen er moest iets ergs gebeurt zijn toen ik hoorde dat het een baby was werd het even stil jeetje wat verschrikkelijk ik wens jullie heel veel kracht toe de komende tijd!

17. Hooverphonic

Hooverphonic Fanatiek lid

30 sep 2013
    2.234
    0
    0
    Oh nee was dat het kindje van jouw vriendin?! Wat verschrikkelijk voor haar, wat rampzalig. Ondersteun haar maar zo veel mogelijk waar je kan. Dit verdriet zo immens groot

18. senta

senta Niet meer actief

Meer dan er voor haar zijn kan je niet, ik begrijp je onmacht echt. Wees een luisterend oor keer op keer. Heel veel sterkte voor haar maar ook voor jou natuurlijk.

19. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Wat verschrikkelijk!
    Probeer haar te helpen waar je maar kan.

Heel veel sterkte!

20. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Wat verschrikkelijk!:(
    Heel veel sterkte.

Deel Deze Pagina