terug keizersnede???

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door leen1982, 15 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. leen1982

leen1982 Bekend lid

8 jul 2006
    634
    0
    0
    Ambtenaar
    Geraardsbergen (Belg
    Hallo,

ik zit nu in ronde twee en probeer dus om terug zwanger te worden! Ik heb al een zoontje van 3,4 jaar oud. Ik kreeg tijdens die zwangerschap een vergiftiging en hij is met de keizersnede ter wereld gekomen!
    Mijn vraag is of ik deze keer terug met een keizersnede ga moeten bevallen of het natuurlijk kan gebeuren?? Want ik wil zo graag natuurlijk bevallen!

Groetjes Leen1982

2. Japke

Japke Bekend lid

1 feb 2006
    535
    0
    0
    verloskundige
    Hoi Leen,

Ik neem aan dat je toentertijd een zwangerschapsvergiftiging kreeg.

Het kan natuurlijk gebeuren. Het is dus niet dat je opnieuw een keizersnede krijgt als je een keer met een keizersnede bent bevallen. Dit is natuurlijk per sitiuatie zeer afhankelijk maar voor zwangerschapsvergiftigting niet. Wel kom je vanaf 36 weken onder controle bij de gynaecoloog en beval je in het ziekenhuis. Dit omdat je een litteken in je baarmoeder hebt en je loopt daardoor iets meer risico's.

De rol van de zwangerschapsvergiftiging. Dit is afhankelijk van wat er toentertijd is afgesproken, wanneer dit is ontstaan, loop je nog steeds met een hogere bloedddruk of medicatie, etc. Als er in principe niks over gezegd is, kan je gewoon naar de verloskundige. Zij bekijkt met jouw voorgeschiedenis en hoe de situatie nu is, waar je het beste onder controle kunt blijven.

Hopelijk ben je snel in verwachting!
    groetjes,
    Japke

Deel Deze Pagina