Zwangerschapssuiker

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door annika, 20 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annika

annika Actief lid

9 feb 2006
    243
    0
    0
    Ik weet dat het onderwerp al een paar keer is besproken hier op het forum maar wil toch graag mijn verhaal even kwijt.
    Ik was vandaag bij de verloskundige voor controle. Na wat heen en weer gepraat bleek alles in orde te zijn. Behalve.... Ik had ook de papieren bij me nav de echo die hij bekeek. Tijdens de echo ( zo'n 3 weken geleden) was die echoscopiste enorm tevreden, ze had wel 3 x gezegd dat alles in orde was en dat zij weer tevreden was. Maar de verloskundige vandaag viel toch op dat het buikje verhoudingsgewijs wat groter was => wat kan wijzen op zwangerschapssuiker? Maar omdat ik hem vertelde dat de echoscopist enorm tevreden was ging hij er uiteindelijk vanuit dat het een tikfout geweest moest zijn??? Gelukkig kon ik wel direct bloed laten prikken op eventuele zwangersschapsuiker. Ik heb nog geprobeerd door te gaan op zijn bevindingen maar hij leek het niet echt belangrijk te vinden en negeerde eerder mijn vragen richting het dikje buikje van mijn baby? Had het dan niet gezegd bedacht ik me later?? Dit is toch best raar? Ik zit me nu toch druk te maken over die eventuele suiker en misschien straks een veel te groot kind :(

2. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Ik heb zoiets ook gehad. Er werd geconstateerd dat ik iets meer vruchtwater had dan gemmiddeld en dat kon een teken van zwangerschapssuiker zijn. Ik ben daarop getest en had het gelukkig niet.
    Maar stel dat je het hebt, dan hoeft dat geen rampscenario te zijn, hoor. Het is prima behandelbaar en na de zwangerschap verdwijnt zwangerschapsdiabetes mestal geheel en vanzelf. En het is alleen maar goed dat het even gecheckt wordt, want het is wel belangrijk om te weten dat je dat hebt als dat zo is! dan kunnen ze daarop inspringen. Maak je nog niet teveel zorgen, wacht de uitslag even af. Mocht je het wel hebben, dan volgt de rest pas. Hou je taai, he?!

3. annika

annika Actief lid

9 feb 2006
    243
    0
    0
    Dankjewel Renate28,

Zo'n antwoord had ik wel ff nodig eigenlijk!

En misschien dat ik morgen toch ook even bel naar de verloskundige voor toch iets meer duidelijkheid.

4. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Dat kan natuurlijk altijd! Enne...laat je de uitslag nog even weten???

5. annika

annika Actief lid

9 feb 2006
    243
    0
    0
    Ja zeker, ik laat het weten, en ik neem voor mijn eigen 'gemoedsrust' morgen ook nog even contact op met de verloskundige. Anders ga ik hele weekend zitten piekeren.....

6. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Ik ben gisteren ook geprikt op suiker.
    Nog geen uitslag gehad. Bij omdat het kindje 2 weken voorloopt in groei.
    ik probeer me er niet te druk om te maken. De gyn zei tegen me dat het goed te behandelen is en daar vertrouw ik op

Succes!

7. annika

annika Actief lid

9 feb 2006
    243
    0
    0
    Zoiets werd tegen mij ook gezegd => dat het kindje zon 2 weken voor loopt op de groei, of in ieder geval mijn baarmoeder was iets groter. Maar tegelijkertijd werd er gezegd dat dat nog wel heel moeilijk was om daar iets over te zeggen. Toen had ik nogmaals zoiets van tjee, zeg het dan niet....
    Maar goed, ook ik wacht het af, en ga straks nog ff bellen.

8. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

ik ben ook geprikt op suiker en ik had 6.5, wat iets aan de hoge kant is? Was wel iets om in de gaten te houden...tja! Straks als ik naar de vk ga, toch maar ff zeggen niet?

9. annika

annika Actief lid

9 feb 2006
    243
    0
    0
    Gisteren heb ik nog gebeld en kreeg toevallig dezelfde verloskundige aan de telefoon. Ik legde het hem uit en hij wist natuurlijk direct waar ik het over had. Maar ook nu zei hij toch weer dat ik me echt nergens druk over hoefde te maken en dat wanneer het wel zo was het ook geen probleem was etc. Volgens hem betekende het juist dat het kind het gewoon héél goed maakt omdat het zich op deze manier al voorbereid op na de bevalling en dus reserves heeft. Toch blijf ik erbij dat hij het dan niet had moeten opmerken op het moment dat ik er voor controle was.
    Verder heb ik in ieder geval ook geen eventuele symptomen zoals extreme dorst of 'hypo's'. Maar ik las hier ook ergens op het forum dat dat niet eens hoeft.
    Maar goed, afwachten op de bloeduitslag.

10. Silly

Silly Fanatiek lid

24 okt 2005
    1.537
    0
    0
    Hoi Annika,
    Mijn kleintje had bij de 20 weken ook een wat boller buikje dan normaal.
    Gisteren nog een echo gehad en toen bleek dat het buikje nu keurig op grootte is dus je hoeft je nog niet te druk te maken.

Ook heb ik meer vruchtwater dan normaal maar kweet niet of dit problemen kan geven.
    Vraag het volgende week wel aan de vk.

Silly

11. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Zonnestraal,

Ik lees dat er tegen jou is verteld dat 6,5 iets aan de hoge kant is?
    Nou lijkt me sterk aangezien een normale waarde nuchter tussen de 4 en 8 ligt.

Ik had wegens een kat met suikerziekte een apparaatje voor het testen gekocht, maar omdat hij er maar 2x mee getest is test ik (met eigen prikpen) voortaan maar zelf.
    Mijn moeder heeft bij mij diabetes gehad vanaf de 3 maanden, dus ik ga nu echt regelmatig testen, lijkt me wel zo verstandig.

Groetjes Daphne

Deel Deze Pagina