Goedemiddag, Ik heb een vraagje over de voedingen van onze zoon, hij is nu bijna 3 maanden en zal nu tussen de 3,5 en 4 kg wegen... (4 wk te vroeg geboren en groeiachterstandje van ca 3 weken) Hij krijgt nu 6 flessen: Voor zijn eerste fles maak ik hem niet wakker, hij meldt zichzelf meestal ergens tussen half 6 en half 7, dan krijgt hij een fles van 120cc, vervolgens ongeveer om de 3 of 3,5 uur een fles van 120cc. De flessen giet ik nog af tot 120cc omdat ik bang ben dat hij met 135cc (120/4) teveel krijgt, als ik het hem aanbied, drinkt hij het op ook.. Voor zijn laatste fles maak ik hem nog wel wakker ergens tussen 22.30u en 23.00u en dan slaapt hij de nachten heerlijk door . Op advies van cb gebruiken we nutriton, omdat hij te snel dronk en daardoor veel spuugde, dat gaat nu allemaal goed. De ene keer is hij overag op tijd wakker voor zijn fles en de andere dag moet ik hem (zoals nu) wakker gaan maken voor de fles, omdat anders het schema voor de rest van de dag in de soep loopt.. Ik zou best terug willen naar 5 flessen, maar wat is dan jullie advies? Gewoon uitproberen en kijken hoe het gaat? De fles van ca 23.00u zou ik m iets eerder willen gaan geven, zodat ik zelf ook weer wat eerder naar bed kan, maar ik ben bang dat hij dan s morgens eerder komt (wat op zich dan weer logisch is).. Zelf zit ik te denken aan: ca. 6u, 10u, 14u, 18u, 22u.. Maar hoeveel voeding zou ik hem dan per fles moeten geven? Hij drinkt Friso 1.. Alvast bedankt voor jullie advies! Gr, Joriet
Hoi Joriet, Je kunt inderdaad gaan kijken of je zoontje er aan toe is om wat meer voeding per keer te gaan drinken. Dan zal hij ook wat langer op een voeding doen en kun je van 6 naar 5 voedingen gaan. Per keer kan je dan 150 ml water met 5 schepjes voeding aanhouden. Voor nu kun je misschien eerst als tussenstap niet meer afgieten tot 120 ml maar eens kijken hoe het gaat met 135 ml te geven. Hier mag hij evt. 6 flessen van hebben. Wanneer dit goed gaat kun je het even zo aanhouden en dan gaan kijken om naar 5 voedingen te gaan. Groeten Angelique