vraagje nutriton

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by dana1980, Jun 8, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. dana1980

dana1980 Lid

Apr 5, 2011
    29
    0
    0
    goedemorgen
    ik heb een vraagje over nutriton,mijn zoontje[nu ruim 4 maanden]heeft altijd netjes flesjes gekregen zoals mij werd verteld op CB,vanaf dat hij 2 weken oud was kreeg hij ook bij elke fles een schepje nutriton[ivm spugen ed]sinds 3 maanden doen we er 2 schepjes nutriton bij,nu is het volgende aan de hand hij is te zwaar,maar het gekke is dat ik juist altijd vrij strikt geweest ben met de hoeveelheden[hij zit nu nog steeds op 5 flesjes per dag van 180 ml water en 6 schepjes voeding=200 ml]en dat hij alleen maar zwaarder word[7600 gr met een lengte van 64 cm]nu is eigenlijk mijn vraag kan het zijn dat die nutriton zorgt voor extra kcal?of is dit gek gedacht?anders zou ik nog kunnen proberen te stoppen met nutriton en kijken hoe het nu gaat?
    alvast bedankt voor het advies

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hallo,
    Nutriton/johannesbroodpitmeel bevat bijna geen kcal. Je kindje zal bij de hoeveelheid die je geeft en gegeven hebt niet zwaarder zijn geworden.
    Verder is de hoeveelheid flesvoeding die je geeft ook prima. Je geeft zeker niet te veel. Mogelijk dat je kindje binnenkort in de lengte groeit en is het misschien weer wat meer in verhouding.
    Je mag altijd even kijken of je zoontje al zonder johannesbroodpitmeel kan. Je kunt dit dan geleidelijk afbouwen. Mocht je zoontje weer meer gaan spugen is het geen probleem om nog even door te gaan met het johannesbroodpitmeel.
    Groeten Angelique

Share This Page