Vandaag ben ik helaas ongesteld geworden, nadat ik 2 weken geleden voor het eerst een eisprong heb gehad met Clomid 150. (50 en 100 hadden 0,0 resultaat). 4 dagen na eisprong bloed laten prikken voor progesteronwaarde, die was toen 21,9. Gynaecoloog zei dat dat goed was, maar ik lees op internet dat vanaf 30 een eisprong goed te noemen is... Nu het dilemma... Ga ik door met Clomid 150 of ga ik over op spuiten? Die keuze moet ik zelf maken. Morgenochtend moet ik naar de Gyn, om dit te bespreken en eventueel een spuitinstructie te krijgen of een nieuw recept voor Clomid. Van de Clomid heb ik echt veel last van de bijwerkingen. Ik vraag me ook af of een tweede ronde Clomid 150 gegarandeerd weer zal werken? Ik mag ook starten met spuiten, maar ik weet niet goed wat ik daar van moet verwachten. Zijn er bijwerkingen? Hoe intensief/zwaar is dat traject? Werkt spuiten gegarandeerd of heb je de kans dat je daar niet op reageert? Ik neig erg naar gaan spuiten, al was het alleen maar zodat ik de bijwerkingen van de Clomid niet meer heb. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik heb 2 rondes menopur gespoten en is me prima bevallen! Het spuiten is de 1e keer even "wennen", maar daarna gaat het prima! Het is wel even aankijken hoe je erop reageert. Ik had de eerste ronde spuiten gelijk 3 follikels! Voor een 1e IUI vonden wij dat teveel. De 2e ronde heb ik dus de helft gespoten en maar 1 follikel! En zie banner Succes morgen!!
Ik heb ook een tijdje Clomid gebruikt, ik voelde me niet lekker en mijn baarmoederslijmvlies was altijd maar 6 mm rond de eisprong, wel netjes een eisprong elke maand. Toen overgegaan op Puregon, ik vind het heel fijn, mijn bms is nu rond de 10 mm, echt een verschil, en ik heb helemaal geen bijwerkingen. Ik ben begonnen met 50eh en nu spuit ik 75eh om twee follikels te krijgen. Het spuiten valt erg mee, in het begin onhandig maar je raakt er snel aan gewend en dan zijn de prikjes helemaal niet pijnlijk Succes met je beslissing
Als je bijwerkingen hebt van de clomid en pas met 150 mg reageert zou ik toch aan de spuiten beginnen meid Ik geloof dat het dan altijd werkt(vroeg of laat) Meeste meiden reageren er super op en krijgen een mooie cyclus met een vrij lage dosering. Dit is helaas niet zeker, 80% krijgt een eispong dmv hormooninjecties met je eigen dosering natuurlijk(onderzoek mijn ziekenhuis). Succes meid!
Ik zou zeggen: spuiten.. Hier deed Clomid 50 ook niets, en Clomid 100 alleen de 1e ronde.. de 2e ronde was het weer waardeloos. Ik heb Clomid 150 niet eens geprobeerd. Was blij dat de gyn voorstelde om te gaan spuiten, want de bijwerkingen waren inderdaad niet echt prettig! Ik heb Gonal-f gespoten, in principe 37.5 en in ronde dat ik zwanger raakte (2e) de laatste dagen 75 eenheden. Ik had zo'n prikpen, en dat spuiten stelt echt niets voor. De pregnyl zetten vond ik iets vervelender, maar ook dat viel me niet tegen. Dus hier goede ervaringen met spuiten! Succes!
Ik heb een beetje dezelfde situatie gehad. Clomid 50 en 100 werkten allebei maar 1 keer. Raakte er snel aan gewend waardoor het minder effect had. 150 heb ik 2 x gehad en daar had ik 2 follikels. Ik ben nu al 3 maanden met Menopur bezig en het slaat wel aan, maar minder dan de clomid. Bij 75 IE en 112,5 IE kreeg ik allebei maar 1 follikel en aangezien mijn gyn er 2/3 wilt, moet ik steeds hoger. Nu moet ik al 150 IE en nu krijg ik morgen te zien wat dit doet. Heb er weinig vertrouwen in.
Hi Blabla, Herkenbaar verhaal ! Ik reageerde ook heel slecht op Clomid. Ik heb alle dosissen gehad, maar er gebeurde weinig dan behalve enorme opvliegers, sterretjes zien, emotioneel, opgefokt, dun cervixslijm. Toen ik over kon gaan op spuiten was dit echt een verademing! Klink maf, maar ik voelde me er zooooveel beter bij. En gelukkig reageert mij lichaam er ook super goed op. Ik spuit 75 eh en heb dan meestal 2 follikels. Het 'spuiten' van hormonen klinkt heel heftig, maar Clomid heb ik met al die bijwerkingen en onzekerheden als veel heftiger ervaren. Mijn advies: als je geen fobie voor spuitjes hebt (ik vind het persoonlijk heel erg meevallen), zou ik voor injecties gaan. Heel veel succes!!
Doe wat goed voelt. Ik voel me lekker bij clomid en heb een regelmatige cyclus ermee en hoef voorlopig niet terug naar het zh. Als het aan mij ligt, gaan wij dus even zo door. Zeker totdat de gyn zegt dat het niet meer verstandig is of als mijn cyclus wijzigt. Maar als je veel bijwerkingen hebt, zou ik lekker overstappen. Al is het spuiten wel een stuk intensiever natuurlijk. Je moet vaker naar het zh e.d. Daar meot je ook klaar voor zijn.
Bedankt voor alle reacties! We hebben vanmorgen afgesproken dat ik nu 1 ronde puregon ga spuiten, om te ervaren hoe ik daar op reageer. Ik kan altijd terug naar de clomid. Ik start morgen, vanochtend meteen spuitinstructie gehad en alles opgehaald bij de apotheek. Het spuiten zal idd even wennen zijn, maar dat komt vast goed. De pregnyl wordt tzt in het ziekenhuis gezet.
Goed dat je een keuze hebt gemaakt en het gaat proberen. Persoonlijk vond ik het spuiten heel erg meevallen. Hopelijk brengt het jullie veel goeds Succes!!
Goede keuze! Het grootste voordeel van spuiten vind ik dat je een cyclus minder snel hoeft af te breken. Als Clomid niet aanslaat kun je Duphaston gaan slikken en ben je zo 3 weken verder voor je weer opnieuw kunt beginnen. Als de injecties niet aanslaan gooi je de dosering omhoog en ga je verder.. Ik heb het idee dat je daarmee toch tijd bespaart. Ik denk ook dat, als je eenmaal de goede dosering hebt gevonden om te spuiten, dat een stuk sneller gaat dan Clomid! Ik denk wel dat ik een stuk meer moeite had gehad met overstappen van Clomid naar spuiten als ik nooit eerder had gespoten..