brood

Discussie in 'Voeding' gestart door paars, 26 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. paars

paars Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.117
    18
    38
    Mijn zoontje is een alleseter
    alles wat ik hem geef eet hij op!

maaar brood daar in tegen helemaal niet!
    ik ben vorige week begonnen met brood en hij hoeft het dus echt niet..
    hij houd zn mondje stijf dicht.. en krijg ik het er wel in dan bewaard hij het in zn mond:(

wat is het beste om te doen nu??
    gewoon wel elke dag een paar stukjes gaan proberen?
    of gewoon eerst helemaal stoppen?
    zou dit uiteinelijk wel goed komen? of ben ik nu ongeduldig;)
    ik ben ook zooo gewend dat hij alles eet dat ik hier echt van sta te kijken haha

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik zou het hem gewoon zelf laten doen. Of eerst beginnen met een korstje of een geroosterd sneetje brood, hem daar lekker zelf van laten knagen.

Verder zou ik gewoon afwachten en er geen strijd ofzo van maken. Komt echt vanzelf wel hoor! En je kan ook gewoon over een maandje ofzo pas weer opnieuw kijken of ie het iets vind. Voorlopig is het toch allemaal maar voor erbij en om eraan te wennen.

3. mamavanv

mamavanv Lid

26 jun 2009
    90
    0
    0
    NULL
    NULL
    Inderdaad zoals Hanneke zeg, zelf laten doen..

Rechtop in een stoel, lekker laten knabbelen aan een korstje brood. Of 'dobbelsteentjes' brood maken en hem zelf laten pakken. Ik snijd een boterham in vieren, besmeer de helft en leg de andere stukken er zo op dat aan elke kant maar 1 korst zit. Daarna snijd ik die stukken in zessen. Zo zit het beleg aan de binnenkant en is het wat minder plakkerig ;)

4. jmm

jmm Bekend lid

29 mei 2008
    766
    0
    0
    als je kleintje nog geen tandjes heeft , dan kan je het toch nog niet brood geven, of wel en in welke maand geven jullie dat dan, en geven jullie ook wel eens een stukje kaas als ze na 6mnd zijn?
    gr jmm

5. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.047
    453
    83
    Vrouw
    Zonder tanden gaat het prima hoor. Ze sabbelt en kauwt gewoon met d'r kaakjes. Hier bewaarde ze het in het begin ook in haar mond, maar na een tijdje at ze het gewoon op. Je kunt beginnen met brood met een maand of zes (hebben wij gedaan) en dan wat ouder brood nemen (plakt minder) en wat margarine erop.

6. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.047
    453
    83
    Vrouw
    En inderdaad, een korst gewoon in de hand geven en laten sabbelen, heel interessant. Wel even bijblijven, want voor het het weet verdwijnt de halve korst... en dat kan weleens beetje eng zijn... ;)

7. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Hier is het ook heel moeizaam begonnen. Ze wist niet wat ze ermee moest, sabbelde er wat op en liet het dan weer uit haar mondje vallen. Ik heb stug volgehouden, elke dag rond 12u een klein stukje brood en in haar handje een korstje om op te sabbelen. Na een week of 3 ben ik het met fruit gaan geven (uit een potje) en opeens na een paar dagen toen ik het met fruit gaf, had ze het in de gaten, zo leek het wel. Nu eet ze sinds een week elke middag met smaak een hele boterham, in stukjes, met boter en stroop of leverpastei. Heeft wel even geduurd maar de aanhouder wint :D en dan lukt het opeens wél!

8. klavertje

klavertje Bekend lid

18 jun 2008
    710
    0
    0
    Ik heb mijn zoontje v/d week ook voor het eerst brood gegeven.
    Had lichtbruin besmeerd met margarine en smeerkaas. In hele kleine stukjes gesneden en gegeven. En hij kokhalzen joh!!
    Daarna kwam zijn fruithapje eruit van een paar uur ervoor.
    Was geen suc6 zo. Hij heeft ook nog geen tanden maar een liga eet hij ook. Alhoewel die wel grote deels smelten in de mond vind ik. Maar ik wacht nog ff met brood. Misschien binnenkort weer es proberen?

9. 123miesje

123miesje Bekend lid

5 dec 2008
    872
    0
    0
    Hier ook een ventje van 7 en een halve maand. Ik ben begonnen met hele kleine stukjes droog brood. Zodra ik het in zijn mond stop kokhalst hij en spuugt de voeding van ruim ervoor dan nog mee eruit. Als ik zelf b.v. een korstje in zijn handen geef dan verkruimelt hij het maar doet er verder niets mee. Maar andere dingen zoals mouwen, speelgoed enz. verdwijnt wel in zijn mond. We blijven regelmatig een stukje proberen en we zien wel.

Deel Deze Pagina