Lieve dames, Zo af en toe zie ik het allemaal niet meer zitten en dan wil ik even lekker op de bank de ogen uit mijn kop huilen met youtube of Itunes of wat dan ook. Meestal zet ik dan "Zo mooi" op van Blof wat gaat over het verlies van een kindje. Tranen gegarandeerd zeg maar... Het is een heel verdrietig liedje, maar het geeft aan de andere kant ook wel weer steun! Daarna kan ik er meestal weer even beter tegen. Nu ben ik benieuwd of jullie nog liedjes hebben waar je iets speciaals mee hebt ten aanzien van je miskraam of het feit dat je iets zo graag wil wat er maar niet komt. Een liedje waar je erg bij moet huilen, of een liedje wat juist hoop geeft. Ben erg benieuwd aan welke pareltjes jullie steun hebben! Liefs Betty Barclay
Wat een mooi topic Dat nummer van Blof ken ik helemaal niet, maar ik ga zo eens YouTube-en. Geen nummer dat echt gaan over een miskraam, maar wel over verlies: ik hield het ineens niet droog toen ik Hart van mijn Gevoel van De Kast een keer hoorde op de radio. (En normaal gesproken vind ik De Kast echt af-schu-we-lijk ). Die zin: In de alledaagse dingen schuilt een groot verdriet / ik moet opnieuw beginnen maar zover ben ik nog niet. Dat raakte me toen zo erg, want zo voelde ik me op dat moment precies. En van Evanescence: My Immortal. Ook een "algemeen" verliesnummer, maar zo mooi en ook dit nummer kan ik nu niet meer horen zonder aan mijn ** te denken.
Evanescence - My Immortal James Blunt - Carry You Home Celine Dion - My Heart Will Go On Alter Bridge - In Loving Memory Karen Taylor Good - Precious Child Elly Zuiderveld-Nieman - Kindje
huilen dit was je leven - marco borsato afscheid van een vriend - clouseau celin dion- heart will go on lachen slaap maar - marco borsato een liefde voor het leven- marco borsato
Zo mooi van blof is inderdaad een heerlijk huilnummer, ik luister hem soms wel 10 keer achter elkaar... Maar met deze kan ik ook brullen: One word van anouk. And I don't know why you're gone, now you're gone No beautiful goodbye You will never leave my mind And it turns out to be so much different than our dreams Now you're, you're a star in heaven
Ik heb dat nummer van Elly Zuiderveld net geluisterd. Mooi! En Milla: die versie van It must have been love is ook echt kippenvel! Dit is uit het nr van Blof. Er is serieus toch bijna geen mooiere tekst over het verliezen van een ongeboren kindje: Alle deuren stonden open, je kwam eraan. En alles was er klaar voor; We maakten de gebaren die je maakt als iemand welkom is. Zo welkom dat het bijna pijn doet, de pijn van het er bijna zijn. Zo mooi, je was zo mooi, zo mooi. Je had nog mooier mogen worden maar je kon het niet. En wij blijven altijd op je wachten.
wat een mooi topic is dit zeg! zeker in dit gedeelte van het forum. ik heb een nummer wat ik vaak draai om te blijven geloven in het moederschap: something's coming uit west side story (of de versie van Glee, die is ook wel goed ): I got a feeling there's a miracle due Gonna come true Coming to me! Could it be? Yes it could Something's coming, something good If I can wait Something's coming, I don't know what it is But it is Gonna be great!
Toen wij net hadden gehoord dat er geen hartje meer klopte hoorde ik t liedje: Het is zo stil in mij, heb nergens woorden voor! Tis zo stil (vond ik zo toepasselijk! En op you tube vond ik het liedje 'pril begin' gaat over een miskraam die heb ik wel een miljoen keer gedraaid! En nog meer zielige nummers had er ook behoefte aan!
You'll be in my heart heb ik vreselijk ontroosbaar om moeten janken, dag na de curretage naar huis, beetje emotieloos, man aan het werk.. Was het een beetje aan het opzoeken en het heeft geholpen.. Ook Blof is heel mooi, mijn man kan er al die tijd niet naar luisteren..
Hier ook heel veel steun gehad aan het nummer van blof zo mooi. Kan het nummer nog steeds niet luisteren zonder in tranen uit te barsten. Ondanks de curretage nu bijna 2 jaar geleden is.
Zelf heb ik de herinnering aan mijn dochter* bij het nummer van Jan Smit - Je naam in de sterren. Zo mooi! Dat nummer van Blof hoorde ik ook al van een collega van mij. Zij gaf mij die tekst omdat zij daar veel steun aan had toen ze haar kindje verloren is. Kippenvel....
I cried for you And the sky cried for you, And when you went I became a hopeless drifter. But this life was not for you, Though I learned from you, That beauty need only be a whisper Without you now I see, How fragile the world can be And I know you've gone away But in my heart you'll always stay... .. Deze tekst heb ik in mijn hart gesloten na mijn miskraam. Stond per toeval op mijn mp3 speler die ik na mijn curretage in mijn oren stopte om afleiding te hebben. Toen hoorde ik deze tekst.... Heb er onwijs op gebrult en daardoor ook mijn verdriet verwerkt. Nog steeds springen de tranen in mijn ogen van het laatste stukje tekst. Het komt van de songtekst van Katie Melua 'I cried for you' Het liedje gaat niet echt over een miskraam ofzo, maar ik vind dit stuk tekst zo kwetsbaar mooi gezongen....zo toepasselijk. Misschien kan het anderen ook troost brengen.
In de tijd van mijn miskramen kwam ik op internet dit lied tegen. Ik heb hem alleen nog niet ergens kunnen vinden om hem te luisteren. Maar vond hem zo mooi en toepasselijk: Child without a face I have no memory Of a smile, a tender cry Have I fallen in disgrace When pain came over me I was scared to death For your life, an early end To lose your company Cause we were waiting for the day To receive this precious gift A prayer was being answered A wish was coming true We were longing for the time To hold you in our arms We couldn't wait any longer For the day we would meet you Time is moving on I'm living with a hole You are part of my being And a dream that is gone Child without a face I have no memory No answers to my questions As to the reason why But we are waiting for the day We will recieve you in grace Will our prayers be answered will our wish come true We are longing for the time to hold you in our arms We cannot wait any longer for the day we will meet you