Terug naar de kapper?

Discussie in 'De lounge' gestart door mexicang, 21 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Fijn dat het nu naar je zin is!

Vraagje @jupke , wat is het verschil tussen een normale en een islamitische kapsalon?

2. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

kan geen antwoord geven maar ik ga nu al jaren naar een turkse dames kapsalon en die meiden kunnen model fohnen als de beste. Nog nooit een Nederlandse kapper gezien die het zo goed snel en vooral goedkoop kan als deze meiden.

Sue87 vindt dit leuk.
  3. Vitamientjuh

Vitamientjuh Fanatiek lid

3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Bij een islamitische kapsalon kan niemand naar binnen kijken en er mogen absoluut geen mannen naar binnen. Dus je kunt als het goed is nooit zien wie er binnen zit doordat de ramen afgedekt zijn en je kunt ook niet zomaar naar binnen lopen. (Bij mijn kapster zit de deur altijd op slot).

jupke, Sue87 en DastyQueen vinden dit leuk.
  4. DastyQueen

Oh logisch natuurlijk! Is dat met het idee dat de hoofddoek af gaat bij de kapper?

Vitamientjuh vindt dit leuk.
  5. Sue87

Sue87 Niet meer actief

6. Vitamientjuh

3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Ja dat klopt. In de islam is het niet toegestaan dat een man een vrouw zonder hoofddoek ziet. Maar aangezien wij moslima's ook van mooi haar houden, zijn de 'islamitische kapsalons' ontstaan :p.

DastyQueen vindt dit leuk.
  7. DastyQueen

Ja heel logisch maar inderdaad lastig denk ik als je niet in de stad woont maar in een (klein) dorp. Of heb ik nu vooroordelen die van geen kant kloppen? Wat ik me wel afvraag, openbaar draag je altijd een hoofddoek. Heb je dan zin om thuis helemaal je haar te stylen en in model te fohnen als je weet dat je hoofddoek er 2 uur later weer overheen gaat en je haar daardoor totaal uit model gaat? Ik denk dat ik lui zou worden met mijn haar door een hoofddoek. Haar zit niet joh hoofddoek erover niemand die het ziet en daarna thuis, de dag is al zo goed als om, ik gooi het wel in een knot of staart ipv het te stylen voor die paar uurtjes.

8. mamabri

mamabri Niet meer actief

Wanneer ik een hoofddoek gedragen heb (in de zomer ivm zonnesteken) en hij gaat 's avonds af, ga ik mijn haar niet uitgebreid stylen.

Maar ik zorg wel dat het netjes zit, goed geborsteld en leuk opgestoken in knot bijv. Dat ik er in elk geval representatief uit zie.

Vitamientjuh en DastyQueen vinden dit leuk.
  9. DastyQueen

dan doe je nog wel je best ervoor.
    Ik ben op een punt (met een peuter die meer energie heeft dan een duracel konijn) dat ik als ik de deur niet uit hoef mijn haar alleen borstel er wat serum in smeer en het in een simpele staart of knot gooi. ik heb totaal geen energie om thuis ook nog tijd te steken in leuk haar. Best zielig voor mijn man btw.

10. Vitamientjuh

3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Nee in dorpen vind je ze idd niet (of zelden).
    Ik neem ook niet elke dag de moeite om mijn haar in model te brengen haha. Meestal heb ik gewoon een knotje in (het zit dan in ieder geval netjes), ik heb er ook niet altijd zin/tijd voor met 4 jonge kinderen. Zo nu en dan naar de kapper en laten verven en leuk model in knippen zodat het wat makkelijker te handelen is :p. Ik ken veel meiden die ongeveer 1x per week wat leuks met hun haar doen. Maar ik ken ook genoeg meiden die élke dag na hun werkdag hun haar in model brengen (mij te vermoeiend). Dus het verschilt echt per persoon.

DastyQueen vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina